Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 October 2020, 15:21   #11
Iona
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 May 2017
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja dan voel ik me toch een ietwat ongemakkelijk bij dat schrijven (dik gemaakt). Want ja ik heb dat gezien, gevoeld, ervaren. Maar ik ben degene die dat gezien, gevoeld en ervaren heeft, maar wie ben ik dan? Lijkt mij een goede vraag te zijn....

Zou het niet zo kunnen zijn dat Vagebondje hier op de stoel van Bewustzijn is gaan zitten en zichzelf hier iets toegeëigend dat helemaal niet aan haar is en daarmee zich tussen iets in zet dat niet, zoals gezegd, haar plaats is?

De poten onder de eigen stoel vandaan zagen is me wel eens gezegd door een geliefde.

Idd. Echter, aan de andere kant, en dat is echt wel iets dat ik overweging moet nemen, kan wat ik zie ook nog altijd wel projectie zijn vanuit ene Vagebondje. Wanneer dat het geval is dat de belangrijkste opdracht om bij stil te staan

En dat vind ik dan lastig aan het hele verhaal, want als dat laatste aan de gang is, wie ben ik dan om te zeggen wat ik nu zie is van jou? Want dat weet ik dan helemaal niet...

Hoe kan ik het verschil zien/voelen/ervaren tussen wat van mij is aan ego-rest en van de ander aan ego-rest? Is dan een vraag die bij me opkomt, zodat ik me niet ga bezig houden met zaken die aan de ander zijn. Zeg maar contraproductief, ongewild en onbedoeld, de neus in andermans zaken steken waar niemand wat aan heeft, m.i.

Ik mis nu toch iemand als een Aartmans die met een paar simpele woorden heel precies de vinger op de pijnlijke plek wist te leggen... Ach, ja, diepe, weemoedige zucht, dat was ooit...

Dus voor nu, zonder Aartmans, hou ik nog liever even een slag om de arm tot bewustzijn mij het antw. doet toekomen..

Tot nader orde dus....
Tja Aartman was er ook nog.
Zij die de vinger op de zere plek bij je konden leggen zijn verdwenen.
Misschien wel goed nu je in monoloog bent met jezelf.
Misschien de voorbode van werkelijk bij de voet van de ruïne aan te komen zoals M het voor zichzelf uitdrukte. Tenminste als ik het goed verstaan heb.
Ik stop hier dan ook met reageren. Ik heb niets toe te voegen of wat dan ook.
__________________
niets is alles, alles is niets
Iona is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.