Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Jiddu Krishnamurti
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Jiddu Krishnamurti Krishnamurti bekend als onafhankelijk denker die zijn eigen weg ging en geen volgelingen wilde.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 February 2021, 18:30   #11
Nowee
Vicaris
 
Nowee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 September 2017
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
je hebt geen weet van 'wat' te zijn.
Jawel, jawel jawel !!! Ik weet exact wat ik ben. Ik zal het je uitleggen want het is vrij eenvoudig te begrijpen.

Ik ben geboren en getogen als een wie en ga ten onder als een wie. Door gedegen zelfonderzoek van het intellect, het verstand ben ik tot ontdekking gekomen wat ik ben. Dit wil zeggen door gedegen zelfonderzoek ben ik perfect in staat verbeelding van redelijkheid te onderscheiden. Is het niet daar waar het schoentje wat wringt bij jou Bassie?

De essentie van elke zaak is natuur, is voortgekomen uit de eerste oorzaak. Dat is wat natuur is. Natuur is wat oorzaak is van zichzelf.

Uit de eerste oorzaak komen oneindig veel zaken en oneindig veel soorten voort.

Wat ik ben kan dus niets anders zijn dan wie ik ben. Wie ik ben is noodzakelijk om wat ik ben te zijn.

De essentie van wat ik ben is teweeggebracht in de natuur waarin alles wordt teweeggebracht onder een onbegrensd intellect.

Intuïtief weten wij wat de waarheid is. Het verstand, het denken is noodzakelijk om de intuïtie te scheiden van de verbeelding.
N.
Nowee is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.