Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 13 April 2021, 06:21   #11
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Rob,
Vraag jij je af of in jouw wisselwerking met (nu)Darsho, door hem te benaderen zoals jij het doet, ook een bijdrage kan leveren aan het conflict dat steeds gaande is?
Zie jij iets 'scherps' of uitdagend in jouw houding naar hem toe, dat aan het ontstaan van spanning aan zijn kant zou kunnen bijdragen? Of een reden (oorzaak) geven zodat hij vervolgens zo reageert (gevolg)?
Ik kan je vraag moeilijk beantwoorden omdat je uitgaat van een bepaalde kijk die ik niet deel. Je ziet een conflict dat gaande is. Zo zie ik het niet. Het eerste wat je nu vermoedelijk denkt (?) is dat ik gek geworden ben, in een enorme ontkenning zit en ontzettend onbewust ben. Ik weet wel wat je bedoelt maar ik zie het zo (echt!) niet.

Dit forum heeft een bepaald doel en dat doel dat deel ik, dat onderschrijf ik. Er is hier ruimte om ook over ander zaken te schrijven. En er wordt ook over zaken geschreven die haaks staan op de doelstelling. Een voorbeeld: neo-advaita. Daar was ik in het verleden al veel en lang over in gesprek met o.a. (toen) Sem (Ogenblik-Sem). Daar reageer ik nu op naar Boni, omdat het een aantal behoorlijke misvattingen in zich herbergt die makkelijk tot zijwegen en onbedoelde effecten kunnen leiden. Het gaat niet om Boni, het gaat hierom: om de inhoud.

Dat Boni dat vervelend vindt kan ik me voorstellen. Maar ik ben hier niet om vrienden of vijanden te maken. Ik zoek het conflict niet. Het gaat mij om wat waar is en waardevol; en echt en oprecht. En daarin komen we elkaar tegen omdat we daar heel anders over denken.

Ik druk me soms wat scherper uit dan ik normaliter zou doen. Dat heeft te maken met de taal die iemand spreekt en herkent. Ik pas me aan, zogezegd, om 'binnen' te komen. Iemand die voortdurend bij mensen op hun tenen staat die kun je vriendelijk vragen omdat niet te doen, maar als dat niet werkt moet je misschien een keer ernstig op hun teen gaan staan om duidelijk te maken waar het om gaat. Dat is wat er gebeurd. Of dat bijdraagt aan spanning bij hem weet ik niet, zou (goed) kunnen. Dat dat van invloed is op zijn reactie is te zien. Iemand die vooral gewend is om op anderman (-mens) tenen te staan die vind het niet aangenaam als hem dat zelf overkomt. So be it.

Iemand in zijn (Boni's) situatie vindt het niet fijn om te worden tegengesproken. Hij is het gewend om vrijelijk gebruik en misbruik van zaken, situaties en mensen te kunnen maken. Het is zijn tweede natuur (geworden). Triest genoeg. Dat is te zien b.v. bij het gebruik van teksten van Dahlke en Beerlandt. Daar zit echt wel een kern van waarheid in, die met de juiste intentie heel erg bruikbaar zijn in verschillende situaties. Maar niet zoals Boni dat doet, te pas en vooral te onpas met kwalen en teksten smijten met het oogmerk om te kwetsen en iemand weg te zetten.

Zo, en nu ben ik benieuwd naar een goed verhaal van jou. Probeer me meteen even uit te leggen wat je zo fascineert aan Boni. Wat maakt dat je zo begripvol naar hem bent en hem dus op geen enkel moment tegenspreekt of aanspreekt op zijn gedrag? Ik heb je dat eerder gevraagd en toen zei je dat je dat wel doet. Maar de afgelopen maanden is dat geen enkele keer gebeurd, althans niet hier op het forum.
Rob is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.