Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Beginnend zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 August 2021, 19:06   #7
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie
Wat jij met de spiegel bedoelt is jouw zaak... Wat ik met de spiegel bedoel is het eigen van de mens, van de schepselen in het algemeen, om zichzelf te spiegelen aan de anderen... Zonder de anderen zijn we verloren en bestaan we gewoonweg niet, kunnen we niet bestaan...
En heel de gekende wereld is daarop opgebouwd. Heel de gekende wereld is, zoals jullie hier de hele tijd verkondingen, niet de realiteit maar enkel een film zoals wij die waarnemen door onze gekleurde brillen...
Voorbij de spiegel heeft mij een ogenblik ondergedompeld in de realiteit achter die film...
Tja, als je eigen invulling gaat geven aan zaken welke algemeen bekend zijn dan houdt alles op. Met 'spiegel' wordt gewoon bewustzijn bedoeld. Als dat er niet meer is dan ben je bewusteloos. Je schrijft dus feitelijk dat je bewusteloos bent geweest. Nou, dat is niks bijzonders.

Er is geen voorbij of achter de spiegel. Er is alleen iets wat er boven staat: Waarheid. Maar dat kun jij niet weten, want je geeft elke dag hoog op van je eigen zelf. Je weet wel, die met haar eigen gekleurde bril!
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verlichting voorbij Rozenhart Advaita 14 19 February 2013 20:58
Voorbij Jkrishnamurti Frog Jiddu Krishnamurti 8 26 July 2012 20:38


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.