Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Beginnend zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 August 2021, 11:38   #1
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard Het subjectieve verhaal *

Nu ik hier een topic start kan ik constateren wat daar de drive bij is.
Er is gewoon een wakkere aandacht wat onderhevig is aan geconditioneerde perceptie, lichamelijk/zintuiglijk, gevoelsmatig/emotioneel, mentaal/beeldvorming en geestelijk/ontvankelijk.

Lichamelijk/zintuiglijk is er sprake van een relaxte toestand.
Gevoelsmatig/emotioneel idem dito.
Mentaal/beeldvorming is er een bezigheid deze quote vorm en betekenis te geven, de aandacht wordt als het ware gefocust binnen die perceptuele hoedanigheid.
Geestelijk/ontvankelijk is alles gewoon oké, en aandacht op zich is vrijwel synoniem daaraan.

De beleving 'ik of 'zelf te zijn krijg ik niet van het lichaam, ('Ik krijg helemaal niks van het lichaam.) gevoelsmatig krijg ik ook geen bevestiging 'ik te zijn, emotie triggert die bevestiging wel, het geeft iets 'levends aan de beeldvorming van mijn 'ik en waar het allemaal mee bezig is en 'belang bij heeft.

'ik ben dus niet mijn lichaam, niet mijn gevoel en ook niet wat vrijwel neutraal geestelijk/ontvankelijk daarbij is.

Maw, 'ik ben er, maar eigenlijk ook niet.
Mijn gedachten kunnen zich actualiseren vanuit een grenzeloos potentieel, die actualisatie van constante beeldvorming geven mij binnen aandacht de 'beleving van een zelf'beeld. Met die constante beeldvorming bepaal 'ik de sturing van mijn doen en laten en.. beleving, althans dat verteld die constante beeldvorming 'mij en 'mij='ik. 'Mij is daarin het ontvankelijke, en 'ik is daarbij het bepalende, en zo bevind 'ik 'mij in.. de 'wereld' (constante beeldvorming) en 'ik. (1 gedachte.)

Dus.. zo werkelijk is mijn 'ik niet, dat lijkt maar zo. Wat werkelijk voor 'mij bestaan vertegenwoordigt is feitelijk 'ik-loos, lichaam, gevoel en geest.
Bij dit alles kan ik constateren dat de mentale beeldvorming zeer krachtig veel zo niet alles aan potentiele 'aandacht opeist.

Wijziging aangebracht door Guido op 29 August 2021 om 12:26.
Guido is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het technische verhaal Renoir Advaita 44 27 July 2013 08:46


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.