Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 February 2022, 13:12   #11
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Ik blijf niets wezenlijk onderhouden... ik stel, met heel mijn wezen, enkel vast en daarbij heeft mijn 'ik' nooit in de weg gestaan... in tegendeel... Wat is, is...
Lees ook hiervoor 216 mijn antwoord op Bassie... Ik denk wel dat dat tot besluit kan dienen...
En AUB neem jouw onderzoeken niet voor de enige juiste, voor mij ga ik wel degelijk tot op het bot en heb ik nooit jullie voorstellingen zo maar afgewezen... Maar het komt mij meer en meer voor dat het jullie (ik noem geen namen) zijt die op de totaal verkeerde weg zitten en jullie zelf blaasjes wijsmaken...
Marie.
Jij bent in jouw zoektocht uitgekomen bij de bron van alles wat veranderlijk, bewegelijk, wordend , bestaand , scheppend en vergankelijk is.. (Ik) Zijn. Alles en niks komt op en valt vroeg of laat weer terug tot dat Zijn.
Alle argumentatie kun je vangen, ervaren, wegzetten en rechtzetten in dat perspectief van Zijn, punt.

Radicaal, deugdelijk, gedegen, 'diep zelfonderzoek daarentegen, gaat verder (Vangt aan) op het punt waar de beleving verbonden of een te zijn met al wat is, niet toereikend is om de ondervinding van aannemelijkheid daarvan te kunnen blijven ondersteunen.

Dus, tot het punt van inzichtelijke beleving waar jij zo vol van bent, daar heb je 100% gelijk in het zien en kennen van dat welhaast concrete perspectief. Voorbij dat perspectief van 'ervaren en beschouwen.. verliest het alle werkelijkheid en zin. Net voorbij dat perspectief van ogenschijnlijke werkelijkheid en zin, is waar het zelfonderzoek waar hier zo op gehamert wordt een beetje op aan tracht te sturen.
Guido is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.