Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 July 2022, 14:45   #11
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Alleen een 'iemand' kan een schuldgevoel hebben.
Nu ik dit lees, wordt er direct gezien hoe bij mij zoiets als een iemand ontstaat. Vrijwel tegelijktijdig vertroebeld de quote door wat er razendsnel aan subjectieve invulling door mij wordt bijgehaald. Deze re-actie voed en ondersteund de 'iemand' die ik zo a la minuut opeens wordt of lijk te zijn.
Ik ben dan niet meer in staat om te luisteren, of weerwoordloos te absorberen wat zich subjectief toont.. (De quote in dit geval)

Mijn re-actie komt weliswaar van 'binnenuit', en die re-actie geeft een 'werkelijkheid aan de quote, de quote op zichzelf heeft helemaal geen werkelijkheid. Wat dus wil zeggen dat illusie, bechoogeling, waan etc niet van 'buitenaf' kunnen komen want daar is niks wat een 'werkelijkheid' heeft of kan hebben. Mijn re-actie daarentegen creëert werkelijkheden aan de lopende band, maar die werkelijkheden beletten mij feitelijk om eenvoudig vast te kunnen stellen dat er gewoon niks is..

Tot zover maar even..
Guido is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.