Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 August 2022, 14:19   #11
Bassie
Kasuaris
 
Geregistreerd: 2 January 2021
Berichten: 775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oké, Bassie, ik had en heb het moeilijk met de idee van het 'heilig huwelijk' maar, of ik het nu wil of niet, de voorgeschiedenis en de geschiedenis van de mensheid hier op aarde duidt erop dat er heel wat waarheid in die thesis zit...
En als ik jou hier hoor praten over 'ik ben' waar het verstand niet bij kan en dat 'ik ben' die jou de geheimen van het hart openbaart...

Hewel Bassie, dat verstand dat er niet bij kan is onze mannelijke helft (en vergeet niet dat ieder van ons een mannelijk deel en een vrouwelijk deel in zich heeft) die in de evolutie van de mensheid er alles aan gedaan heeft om het vrouwelijk deel (samen met het verdoemen van de sexualiteit die in de vrouwelijke wereld als heilig werd gezien) te onderdrukken en ondergeschikt te maken aan hunne mannelijke verstandelijke wijsheid...
Een man zoekt altijd oplossingen en houdt niet van onzekerheid, onwetendheid, terwijl de creatie, het mysterie van het bestaan geen zekerheid biedt, waar de vrouwen, die met hun hart leven, zich wel thuis in voelen...
Het mannelijk deel, losgelaten en ontdaan van het evenwicht vrouw-man zal de wereld vernietigen, en je kunt niet ontkennen dat ze daar al goed voor op weg zijn...
De boodschap van Jezus, wat niet de boodschap van Jezus alleen was, maar de boodschap van Marie Magdalena, Marie, Anna en de vrouwenlijn die terug gaat naar de oudheid met hem was juist het herstellen van die innerlijke éénheid, de vereniging van het vrouwelijke en het mannelijke deel in zich...

In heel dat verhaal zit mijn intuitie dat het verstand er wel degelijk voor iets, zelfs veel moet tussen zitten blijkt hier weer duidelijk aangetoond...

Ik doe niet mee aan die man/vrouw discussie. Het veronderstelt meerderwaardigheid c.q.minderwaardigheid van M/V ten opzichte van elkaar. Hooguit kun je in de kenbare wereld eigenschappen benoemen als mannelijk of vrouwelijk.

Het zich superieur of inferieur wanen in welk opzicht dan ook (racisme, homofobie, misogynie enz) is alleen maar een sta in de weg voor zelfkennis.
__________________
De ogen zijn verschillend, het licht is hetzelfde.
Bassie is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.