Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 August 2022, 11:54   #11
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Weer wat taalkundig knobbelen in plaats van naar de kern van de zaak te gaan... nl. dat het echte probleem op dit forum al lang niet meer draait om waarheidsvinding want die is hier niet te vinden maar wel om de mensen op te sluiten in het ene of andere riedeltje dat de mensen wil wijsmaken dat de waarheid alleen maar buiten hen om kan gevonden worden terwijl ik hier al aangehaald heb dat zelfs in jouw leer de mensen wordt aangeraden om hun opgelegde ego door opvoeding en indoctrinatie... te doorgronden en naast zich neer te leggen om dan met behulp van hun werkelijk, authentiek en gezuiverd 'ik' de waarheid te vinden...
En gezien al jouw tegenwerkingen ben je er duidelijk zelfs nog niet in geslaagd je intrinsieke 'ik' te vinden... en zit je nog muurvast in je geindoctrineerde en opgelegde 'ik'...
Ik vraag me iedere keer eerst af of het zin heeft op je vastgeroeste ideeën en gedachten te reageren. Mijn advies zou zijn schuif al je voor en afkeuren naar de achtergrond en begin eens een enkele gevestigde gedachte degelijk op het bevatten van waarheid te onderzoeken. Het is vreemd aan mij dat ik het niet nalaten kan toch weer inhoudelijk op je te reageren terwijl het totaal niet bijdraagt aan een veranderlijk inzicht van deze zaken bij jou. Bij sommigen is de rede gewoon al totaal kapot.

- Ik was niet taalkundig aan het knobelen, ik zette wat puntjes op de i omdat het nogal precies luistert. Erkennen is iets totaal anders dan herkennen.
- De kern van de zaak kwam onmiddellijk daarna aan bod.
- Het draait hier alleen maar om waarheidvinding.
- Er is geen sprake van opsluiting, je kunt hier achter de schermen gewoon je zegje doen zonder de ware zoekers daarmee lastig te vallen. Op andere fora gooien ze je er gewoon af wanneer je je niet houdt aan de forumdoelstelling.
- Ik herken geen riedeltje van mij afkomstig dat waarheid alleen buiten hen om zou kunnen worden gevonden.
- Je daarna gegeven visie is uit de duim gezogen, gedegen zelfonderzoek wijst uit er bestaat geen 'ik' ook geen gezuiverd ik. Je bent een zwamneus en onderzoekt niks van je aannames.

Mijn advies in deze zou zijn:
Contempleer een half uur op het aanbod en negeer alles wat er onmiddellijk wil reageren.
Citaat:
Opnieuw verkeerd; mijn wederwaardigheden waar het mijn persoonlijk leven betreft doen er duidelijk helemaal niet toe... Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Maar mijn wederwaardigheden die mijn gelijk bewijzen doen er wel degelijk toe; niet omdat ze van mij komen of door mij beleefd zijn maar omdat ze inzicht geven voor iedereen die objectief en los van zichzelf kan nadenken...
Je persoonlijke leven interesseert me geen ene fuck, het zijn allemaal stomme, zo niet volstrekt achterlijk en verzonnen verhaaltjes. Er wordt door mij althans helemaal niet naar jouw inzicht of verhaaltjes gevraagd. Gevraagd is je gedachten te onderzoeken op waarheid. Je verzint er ter plekke weer tientallen nieuwe gedachten bij en onderzoekt niks, totaal niks. Je blijft maar zwammen.

Citaat:
Laurens als iemand van ons tweeën weet wat hij echt is twijfel ik wel geen ogenblik, hoor...
Ik vraag me in gemoede af of je überhaupt wel kennis draag en laten we over 'weten wat je bent' maar helemaal zwijgen. Bij zoveel gezwets kun je onmogelijk 'weten wat je bent'. Je gelooft alles wat er zich in je kop voordoet. Daarbij blijf je dat wat gewoon te zien is alsmaar ontkennen.

Citaat:
Wie van ons tweeën blijft hier vastgeroest in zijn beperkt gezichtsveld???
Dat lijkt me toch duidelijk.

Citaat:
Laurens op wat steunt dan jouw verhaal dat Boudha omviel van het lachen toen hij zogezegd ontdekte dat zijn 'ik' niet bestond...
Om maar niet te spreken over iemand verhaaltjes op de mouw te spelden ...
Spijt mij voor jou, maar jouw verhaaltje klopt totaal niet, terwijl het mijne waarschijnlijk heel dicht bij de waarheid is...
Ik heb doelbewust de correcte quote hierover uit de homepage nog aangehaald want dat is niet wat ik zeg. Wat er werkelijk gebeurt is weet niemand, alles is speculatie. Ik kan alleen maar heel erg goed begrijpen na een heel leven lang op een dwaalspoor te hebben gezeten ontdekken hoe het werkelijk in elkaar steekt dat dat een lachsalvo tot gevolg kan hebben.

Wie het bij het rechte eind heeft is alleen een subjectief beleefde waarheid en van geen enkel belang. Daar gaat het hier helemaal niet over. Het valt alleen maar weer sterk op dat je aan je verhaal over Boeddha hecht om daarover zo veel uit te wijden en je gelijk te krijgen.
Het is kennelijk zo dat je er weer een verhaal aan hebt opgehangen dat erg belangrijk voor je is. Genoeg om daarvoor in de verdediging te gaan (je weet wel dat wat je telkens in mijn handelen ziet maar het is van jou, het is je projectie, ik heb niks om te verdedigen).

Citaat:
Van Boudha wordt aangenomen dat hij de waarheid... toch ten minste een deel van de waarheid heeft ontdekt... Heeft hij daarna gezwegen???
Denk je nu echt dat als je waarheid ontdekt dat je dan gaat zwijgen???
Of het moet zijn dat je alle geloof, alle hoop, alle positief denken in de mensheid totaal verloren zou hebben...
Of de waarheid is en de mensheid is ter verdoemenis opgeschreven en kan niet meer geholpen worden...
Je moet enigszins bekend zijn met de levensloop van Boeddha om te kunnen zien wat hetgeen is dat indruk op hem kan maken. Boeddha heeft iets ontdekt dat een kardinale verandering teweeg bracht in zijn denken. Waarom zou dat Waarheid moeten zijn geweest, waar haal je die wijsheid vandaan?

Waar de mensheid naar toe gaat is weer een geheel ander verhaal. Alle tekenen wijzen er op dat de mens de aarde al volledig heeft uitgeroofd en dat het vervolg daarvan het einde van de mensheid betekend. Wat valt daar nou positief over te denken. Dat staat ons gewoon te wachten omdat niemand bereid is op persoonlijke titel het tij te keren. Is dat erg, welnee de mensheid is nou niet bepaalt een zegen. De aarde red zich wel weer en er ontstaat vast wel weer ergens opnieuw leven.
 
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Afbeelding heeft het verkeerde formaat Lyme Forum; regels, vragen, idee 13 15 November 2011 06:41


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.