Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 September 2022, 11:25   #16
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Dat je een weg naar Waarheidvinden bent gegaan betwijfel ik geenzins. Je bent bij Waarheid uitgekomen langs jouw specifieke weg. En het is die die je nu verabsoluteerd.
Klopt het is voor mij de enige begaanbare weg gebleken, terwijl ik altijd blijf openstaan voor een betere. Aanvankelijk dacht ik, bezien de resultaten van het resultaat van het zelfonderzoek van Bassie, die vergelijkbaar waren met resultaten uit mijn eigen gedegen zelfonderzoek, dat er een andere weg was. Ik heb Boni gevolgd met zijn psychedelica omdat ik dacht dat er langs die weg iets vergelijkbaars te bereiken viel. Niet is inmiddels gebleken. Dus ik sta voor alles open behalve voor al dat hypothetische geleuter dat hier achter de schermen gangbaar is.

Citaat:
Ik ga niet blijven aantonen dat je onderhevig bent en blijft aan heel wat ingevul. Ik heb het aangewezen, voor mij is de kous daarmee af.
Omdat je blijft aandringen probeerde ik alsmaar opnieuw met jouw ogen mee te kijken en je in je aantonen te volgen. Ik zie duidelijk niet wat jij ziet en denk dat te kunnen verklaren met wat doorgaans de oorzaak is, egowerking. Het is ego nou eenmaal niet gegeven helder te zien. Het ego komt ook met het woordje 'invullen' terwijl het voor mij alleen maar puur 'zien' is. Ik heb er ook geen oordeel over. Iets wat ego denkt dat ik wel heb.

Citaat:
Ook dat is invulling. Invulling is gewoon als je gaat zien wat je eigenlijk zelf aan het invullen bent. Geen haan komt daar bij kraaien.
Ik zocht naar een egokenmerk dat past bij invulling, ik probeer je aan de hand daarvan te volgen. Een eigen haan laten kraaien is een veel geziene actie van ego om eigen invulling aan iets te geven

Citaat:
Ik heb het geen ego genoemd, maar een issue.
Je zei dat mensen mijn invulling gewoon teruggeven als het geen waarheid voor hen bevat voor mij nogal een issue leek. Ik attendeerde je op iets anders, ego maakt van iets dat het niet is een issue. Maar dit is maar een bijkomstigheid in vond de rest van de quote lezenswaardiger.

Citaat:
Wordt eens volwassen. Je kan niet blijven alles wat niet in je kraam past weg blijven zetten als ego. Ik ben het niet die altijd alles als ego benoem, projecteer het dus niet op mij! Om jou uit je tent te lokken, durf ik je wel eens spiegelen met een zinnetje als "dat is gewoon een egodingetje", dat zijn wel jouw woorden, die je te pas en te onpas neerzet. Eens goed om teruggespiegeld te krijgen, meer is het niet. Buiten dat ben ik helemaal niet bezig met ego aan te wijzen, dat laatste is gewoon een ego-dingetje.
WiNk
Je reageert hier helemaal ego door het, zoals ook anderen, dat 'wegzetten' te noemen. Ego is de oorzaak van alle misverstanden hier en het wordt tijd daar eens de volledige aandacht op te richten. Dus blijf ik alsmaar attenderen op waar ego binnenkomt en de zaak in persoon van het vrije doen overneemt, niet in het minst van het gewone gezonde boeren verstand.

Ik zeg niet voor niks dat ik geen 'ego' heb dus projecteer ik niet iets van ego op jou. En dan steken we weer het bekende riedeltje af van het niet op het woord kunnen geloven en het niet kunnen erkennen van autoriteit en het advies om de weg van waarheidvinding te gaan om werkzaamheid te verkrijgen als alternatief om dat allemaal niet nodig te hebben. Kortom we gaan of eindelijk gedegen zelfonderzoek of we blijven op ego attenderen, meer smaken zijn er niet.

Citaat:
Ik begrijp maar al te best dat dit jou stokpaardje is. Niet het mijne.
Ik zie geen ego in jou, behalve als je zo maar blijft doorrijden op je stokpaardje. Ik zie gewoon dat je jouw weg verabsoluteerd en alles wat daar niet in het kraam bij past gaat wegzetten als ego. Ik benoem dit patroon niet ego, maar als je dat liever wel doet, be my guest. Ik benoem het als een patroon dat je maar niet ziet. Zien wat er speelt, dat is nu eenmaal mijn stokpaardje, live with it.
Dit forum is opgericht met een kennelijk doel en ik ben daar kennelijk mee bezig, dat ziet er voor mij niet als stokpaardje uit, maar goed zo kun je dat (zei het behept met ego) zien. Dat wat te zien is als gedrevenheid komt van binnen en heeft absoluut niks te maken met ego, ik noem het dienstbaarheid aan Waarheid en dat is onvermoeibaar in de weer. Persoonlijk ben ik ongeduldiger, iets wat wel eens door zal schemeren als 'ik' weer de overhand krijgt.

Het zou pas echt waardevol zijn als je zien in dienst staat van Waarheid. Maar die moet je dan wel eerst vinden. Ik vermoed daarom, gezien mijn bemoeienis met je, dat Waarheid zijn pijlen op jouw richt. En ja wat een aanwinst zou je voor haar zijn al ben je nog een ruwe diamant in deze hoedanigheid. Er valt nog veel weg te slijpen. Geen persoonlijke drijfveer meer hebben of een eigen stokpaardje berijden bijvoorbeeld. Kortom datgene wat je in mij ziet (ego ziet ego).

Citaat:
Ik erken dat jij je weg bent opgegaan, jij erkent enkel die weg. Jouw weg is blijkbaar één van reflecteren op illusie, de mijn om de illusie te zien als het zich voordoet, niet om op illusie te gaan reflecteren, als de illusie zijn spel doorzien is, valt het weg, en blijft Waarheid over. Ik erken niet enkel die weg. Ik ga het gewoon niet verabsoluteren en als een klein kind alles daar op blijven terugbrengen. Daarom: wordt eindelijk eens volwassen! Cut the crap.
Wil je niet al veel te grote stappen nemen, je bent nog helemaal niet toe aan dit werk.

Citaat:
Wel precies, dat is de weg waar ik voor sta, herkennen van illusie als illusie en Waarheid als Waarheid. Wat blijf je dan toch maar die autoriteit opwerpen? Wat is het nut daar dan nog van? Ik erken het niet omdat het niet mijn weg is, punt. Stop met dat gedram, wil je?
Dat is helemaal prima, maar wees er dan zeker van dat jij als 'ik' daar dan niet tussen zit.

Citaat:
Dat heeft niets met makkelijk te maken, het heeft met effectiviteit te maken. Ik sta niet voor een weg van het schoolmeestertje spelen. Dat werkt niet.
Dat is een classificatie van wat je denkt mij te zien doen. Dat is denken, gedachten met tevens een uitkomst van die gedachten. Effectiviteit is een persoonlijke motivatie en een gedrevenheid. Het is nog geen spontaniteit, geen richting gegeven inspanning, geen go with the flow.

Citaat:
Neen, je blijft jezelf inderdaad maar opdringen.
Hoe kun je dat ook nog anders zien?

Citaat:
Ik kan het niet helpen dat zulke zaken voor jou hypothesen zijn gebleven.
Bekijk het dan eens wat kritischer, dit hier is toch allemaal maar geleuter, gezwam in ruimte. Het brengt je niks, anders dan meer gedachten.

Citaat:
Dat laatste is al lang gebeurd.
Goed zo.
 
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.