Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 October 2022, 09:37   #23
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je zit maar in de discussie modus en ik niet.
Over verstand gesproken, ik probeer je wat aan het verstand te peuteren maar dat faalt jammerlijk iedere keer. Ik hou het weer even voor gezien Marie.
Laurens, één voorbeeld, wat ik vroeger misschien al eens gezegd heb...

Bij beginners naar waarheid is één van de eerste opwerpingen...
Is er leven na de dood...
Indien je ja antwoord dan krijg je als reactie dat je ego-reageert, want je ego aanvaardt zijn eigen dood niet...
Dus onze zo geleerde ego-kenners gaan dan zeggen dat er geen leven na de dood is, want het antwoord ja uitgesloten, blijft natuurlijk alleen 'neen' over...

Hewel Laurens, de echte onderzoeker aanvaard die redeneringen niet...

Is er leven na de dood, wetend dat het ego het heel moeilijk zal hebben om zichzelf als ten dode opgeschreven te weten... De echte zoeker zal, ten opzichte van zichzelf, niet zijn ego moeten uitschakelen, want het ego is wat het is, maar zichzelf zo moeten verheffen om buiten het ego om objectief te kunnen nadenken...
Het kan zijn dat hij zichzelf moet bekennen dat hij daar (nog) niet toe in staat is en dat hij dus in alle eerlijkheid niet op die vraag kan antwoorden...
en die vraag laten liggen voor later...
Dat is dan eerlijk, ten opzichte van het onderzoek en ten opzichte van zichzelf waar hij zijn ego neemt voor wat het is en het niet dwaas ter dood veroordeelt omdat het is wat het is...

Dat is onderzoek... en dat is onderzoek naar het zelf...
Dat is onderzoek naar 'wat' ben ik...
Een wezen in wording behept met een ego dat mee moet groeien in die wording... en niet aan de kant moet geschoven worden omdat het hinderlijk zou zijn voor mensen zonder karakter of met teveel karakter...
marie is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.