Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 29 November 2022, 08:27   #1
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard Jammer, het gedram gaat weer door

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Alles is illusie hetgeen er al stond. De tweede zin wordt doorgaans vergeten te memoreren en luidt 'en vervolgens wordt er over gegaan tot de orde van de dag'. Oftewel we gaan door met het participeren in een vermeende wereld. Oftewel alles blijft hetzelfde.
Ik heb daar een andere manier van uitdrukken voor: "alles blijft zich voordoen alsof het geen illusie is", eens gezien dat alles toch illusie is, is ook gezien dat wat zich voordoet geen Waarheid is, en dus ook geen bewijs voor ets dat Waar zou zijn. Alles is, maar macht en effectuering daarvan en bewijs daarvan zijn invulling op dat wat is geplaatst. Van het moment dat dit intrinsiek weten "dat alles illusie is" er Werkelijk is, vervalt al dat betrekkelijk gepriegel in de marge. Er kan zich dan voordoen wat zich wil, een vermeende wereld, macht, effectuering, Bassie, Boni, Guido, Peer de toegang tot een vermeend iets ontzien, ... dat doet zich allemaal voor, maar bewijst niets. Het er mee aan de haal gaan bewijst alleen maar een gebrek aan intrinsiek weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
In die vermeende wereld doet zich onder andere macht voor en in de effectuering, wanneer de uitoefening van deze macht als waarneembaar heeft plaatsgevonden, Bassie en Boni zijn immers niet langer deelnemer meer, is er bij deze machtuitoefening geen sprake meer van geloven macht te hebben. Het is immers een feit. Het 'geloven' macht te hebben was namelijk het issue.
Feiten zijn nog steeds illusie, het zijn invullingen, verhalen gemaakt rond wat is en wat zich voordoet. Dit als feiten naar voor brengen is niet intrinsiek weten dat het maar allemaal illusie is. Deze feiten niet meer onderzoeken op Waarheid, is het uithollen van het gedegen zelfonderzoek. Het is blijven priegelen in de marge.

Er kan alleen maar gewezen worden op dat alles illusie is en blijft, ook al doet het zich voor alsof het dat niet is (ook al wordt er een vermeende wereld ervaren). Dan komt wat er verder gecommuniceerd wordt uit het intrinsieke weten en gaat het niet aan de haal met een vermeend weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Correctie: ik stelde dat het niet over geloven ging, zoals door Sam gesuggereerd, want het had immers plaatsgevonden.
Het doet zich voor als macht, maar er is geen Werkelijke macht, echt niet. Het is niet eens zo moeilijk dat te zien. Dat er Werkelijke macht is, is een enorme illusie, die maar blijven voeden is van Waarheid wegwijzen. De Waarheid van de macht onderzoeken en te verwijzen naar zijn illusie in plaats van naar een bewezen feit, kan Waarheid maar ten goede komen, al de rest is deftig priegelen in de marge.

Als er dan in de vermeende wereld naar de bakker wordt gegaan, dan hoef je niet naar Waarheid te verwijzen, dan gaat het zo dat je een brood koopt, alsof dat brood iets zou zijn dat op zichzelf bestaat en betaal je dit met geld, alsof er werkelijk zoiets op zichzelf zou bestaan. Maar dit heeft dan ook niets met Waarheid vinden en aanwijzen te maken, net als leden hun toegang te ontzeggen aan een forum. Dat is allemaal zeer betrekkeleijk en geen enkel bewijs voor wat dan ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zelf ervaar ik dat niet als 'ik ben machtig' maar had slechts de forumdoelstelling voor ogen zoals uitputtend al veel eerder uitgelegd, maar altijd weer onvoldoende.
Juist ja, omdat je een forumdoelstelling te serieus neemt. Ook zo'n doelstelling is namelijk illusie. Het mag er zijn, in de vermeende wereld zijn er ook regels dat je een brood niet pakt zonder te betalen, maar als daar tegen opgetreden wordt is dat wat zich voordoet, en geen Werkelijke macht. Met macht komen aandraven op een waarheidvinding forum is echt wel uithollen waar zo'n forum naar kan verwijzen. Zo moeilijk is dat toch niet te zien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Maar zo ziet ego dat inderdaad, en het bewijs er mee behept te zijn is nu ook geleverd.
Je ziet veel bewijzen in wat zich enkel betrekkelijk voordoet. Wake up, Laurens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Iemand die weet wat die is (hetgeen wil zeggen zonder in persoon te zijn) functioneert anders, die ervaart niet jouw gevoelens van 'ik ben machtig' maar als je daar niet bent heb je daar geen voorstelling van.
Er is "niemand" die weet wat hij is, die iemand is tevens een illusie, zolang die gekoesterd blijft, blijft dat gedoe van "jij wel, ik niet" maar door gaan. Het blijft dan maar rond die iemand draaien. Wake up!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Zo ook wordt 'alles is illusie' of 'alles zijn gedachten' niet echt opgenomen gezien het geloof dat er overduidelijk in zijn vermeende werkelijkheid is.
Je hebt het klaarblijkelijk over jezelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Voor gevallen als 'zolang het nog niet bij je uitgeklaard is' kom ik dan weer met als antwoord 'ik weet wat ik ben' hetgeen het meest simpele duidelijke antwoord dat daarop mogelijk is is. Het probleem is dat je niet kunt zien, je bent blind, je gehele quote getuigd weer van een ego denken.
Het probleem is dat er iemand over gebleven is die 'weet wat hij is', en deze staat het Werkelijke wat te zijn, waarin er helemaal niemand meer overblijft die is, in de weg. Zo iemand blijft tegen zijn eigen perceptie aankijken "ik weet, de rest weet niet", en bewijst op die manier de eigen perceptie. Wake up!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je blijft maar de adviseur uithangen zonder het geringste idee waarover het werkelijk gaat.
Ik adviseer niet, ik stel vast dat er iemand is die de plak blijft zwaaien, en daarbij rond vermeende macht blijft priegelen, en die iemand wil niets met die vastelling, het druist tegen zijn "eigenheid" in. In gedegen zelfonderzoek zou dat best niet uitgesloten worden en niet steeds afgewendeld worden op de vermeende andere.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.