Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Beginnend zelfonderzoek
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Beginnend zelfonderzoek Wil ik weten 'wat' ik ben, of verblijven in 'wie' ik ben.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 December 2011, 11:38   #1
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard Ingenomenheid *

Ik wacht nog steeds op nieuwe leden die minder vervuld zijn van zichzelf, die in aanraking zijn gekomen met hun leegte zonder deze onmiddellijk weer met een idee te vullen. Die vanuit dat onvervuld zijn op zoek willen gaan naar de ultieme waarheid en bereid zijn tot horen wat er werkelijk gezegd wordt.

Maar die komen niet door al dat overschreeuwen van elkaars blijde boodschappen hoe je een aangenaam plezierig leven kunt leiden en ander egocentrisch gedachtegoed.
Het gelul over wel of niet iemand zijn.

Of je nou wel of niet gerealiseerd hebt dat je niet bent wat je denkt te zijn is precies zoals het er staat 'denken'. Of dat het geval is is voor niemand een vraag wanneer je weet en dat weten betreft vervolgens alleen jou en niemand anders. Zodra je Waarheid begint te herkennen ben je op de goede weg en heb je de begeleiding steeds minder nodig. Je wordt stil en ingetogen omdat je 'weet' dat het niet in de uiterlijke verschijningsvormen zit.

Je raakt dan ook niet geimponeert door liefheid als uiterlijke verschijningsvorm of de behoefte er aan. Je 'weet' dat alles Liefde is en hebt de bewijzen er van niet langer zo broodnodig. Als je weet wat je bent heb je dit forum al lang de rug toe gekeerd, want je hebt geleerd alles achter je te laten.

Ben je hier wel dan heb je kennelijk nog wat in te zien en denk je hier iets te kunnen vinden waar anderen je bij behulpzaam kunnen zijn, dus blijk je belangstellend om te luisteren en ga je doelgericht vragen stellen aan degenen waarvan je denkt dat ze je kunnen helpen.

Ben je niet belangstellend om te luisteren maar wil als een hond je terrein van je persoonlijk zijn besprietsen en een stempel drukken dan kom je jezelf hier overschreeuwen, zoek je ruzie om je ego een handvat te geven zodat het bestaansrecht heeft, dat het er mag zijn.
Rennie is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.