Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gedegen zelfonderzoek > Waar gaat het hier verder ook nog over?
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Waar gaat het hier verder ook nog over? Wat is er hier zoal aan de orde.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 March 2012, 14:02   #12
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Om terug te gaan op angst...

Wat me de laatste dagen veel bezig houd is het begrip overgave.
Overgave aan 'het leven', dat beter weet dan ik wat ik nodig heb en de juiste dingen op mijn pad brengt. Die ik enkel hoef te volgen. En te vertrouwen op dat leven en mezelf. Liefhebben, vertrouwen, overgave.

En tegelijkertijd heb ik het gevoel gebroken te worden. Alsof iets of iemand mijn spirit wil breken. Mijn ik, mijn zijn. Maar het is vooral mijn angst en mijn ego. Zo klein als ik me voel, zo groot wil ik zijn/doen. De wereld verbeteren, mensen gelukkiger laten zijn. Maar wat ik doe is vasthouden. Vasthouden aan het oude, aan de angst, aan het kleine. Aan controle. Bang voor overgave zet ik mezelf gevangen. Bang voor overgave ga ik vechten. Bang mezelf te verliezen, zet ik mezelf op slot. Ik kan niets meer verliezen dus, want ik ben het al kwijt.

Op twee bijzondere momenten mocht ik een kaart trekken. Dit was Maria. De eerste keer intrigeerde het me al, de tweede keer nog meer. Deze keer kreeg ik het advies om Maria op een blaadje te schrijven en met dit papiertje tussen mijn handen te mediteren. Ik voelde het zeer direct bij mijn hart binnen komen. Ik voel me uitgenodigd dicht bij mijn innerlijke zijn te komen en om me over te geven hieraan. En dat maakt heel wat in me wakker dus. Ik kreeg ook het advies naar het Mariapark in Meersel-Dreef (België) te gaan. Dit staat voor vanmiddag op de planning. Ik ben benieuwd..
Esradha is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.