Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 March 2012, 08:06   #15
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederiki Bekijk bericht
Ja... maar dat gaat heel wat verder dan het herkennen van een appel of een peer.
Dat gaat over hoe je omgaat met mensen.

Inzicht in wat mij drijft is beperkt... dat besef ik maar al te goed.
Een heleboel processen gebeuren automatisch en hebben een invloed waar ik geen vat op heb.
Waarom kan ik niet genieten van mijn leven? Waarom is mijn omgaan met praktische problemen zo ineffici?nt?

Maar één ding is zeker: Er is een drang om hoe dan ook te overleven in een wereld die ik niet al te best aankan.
Als alle manieren die ik daarvoor gebruik falen, volgt noodgedwongen de depressie, de apathie en de dood.

Dit staat los van een discussie over het feit dat de these: bewustzijn=brein fout is.
Een discussie over bewustzijn & brein vind ik minder interessant dan wat wat je daarvoor schrijft. En nogmaals: ik ben geen psycholoog en wil dat ook niet pretenderen te zijn. Het zijn vragen die in mij opkomen die ik net zo goed anderen stel als mijzelf.

Hoe zit dat met de dood dan, waarom is dat zo'n groot punt?
We leven en na enige tijd gaan we dood. So what?
Door er een punt van te maken, zijn we al dood voordat het moment daar is.
Hoe komt het dat we niet voluit leven, hoe houden we onszelf van dat leven af? En: overleven is toch iets anders dan leven?
Rob is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 02:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.