Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Bekijk resultaten enquête: Goed draadje?
Ja 1 50,00%
Nee 1 50,00%
Aantal stemmers: 2. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 April 2012, 23:31   #11
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Wat maakt het eigenlijk zo moeilijk niet op elkaar te reageren, als men vanuit de kern zichzelf in waarheid beleeft.
Om die aan te grijpen tot herziening, het eventueel anders zien.

Het alleen te bekijken, of het wellicht in jou herkenning heeft en zo niet het te laten voor wat het is, i.p.v van iemand erop wijzen, zijn inzichten te herzien,daar ze in hun uitingen niet overéén komen met eigen waarheidsbevindingen?

Je kan eruit halen wat herkenning of handreiking kan zijn in ieders eigen weg.

De verscheidenheid in Waarheidsbeleving is zovéél verschillend, dan dat er entiteiten zijn die ze oppikken.

Men hoeft niet allemaal op één lijn te staan en de ander ervan te overtuigen nogmaals alles te herzien om uiteindelijk toch in je eigen straatje terecht te laten komen.

Dan doet wellicht het spelletje van ik weet het beter dan jij, een halt toe roepen. Wat uiteindelijk in éérste instantie, al nooit de intentie was/is.

Laat elkaar los in Waarheidsbevindingen, kijk, luister en filter dat wat het in jou laat doen.

Als er directe vragen gesteld worden beantwoord die als enige zoals ze in jou tevoorschijn komen, zónder vragen vraagt niet om terecht zettingen naar eigen inzicht.

Neem bv. 1 kern onderwerp en belicht met elkaar hoe ernaar gekeken wordt maar verbeter elkaar niet constant, vertel je eigen bevindingen en deel ze zonder betweterige verbeteringen jegens de ander.

Sorry, dit is wat in mij opkwam en plemp het hier neer als mijn waarheidsbevinding.
Bewustwording is het kweken van onderscheidingsvermogen en voor de bevordering van dat vermogen moet er scheiding, oftewel onderscheid zijn. Dankzij Blikje kan ik dat onderscheid maken, zonder haar hulp of die van anderen heb ik die referentie niet.

Ik zou juist niet reageren wanneer er sprake zou zijn van desinteresse maar het is juist de fascinatie voor het verschil dat ik wil voeden waarom ik reageer.

Sorry Moi, lief dat je een handreiking wilt doen, maar ik ervaar het niet zo als jij het ziet.

Ik zou niet willen om op een lijn komen te staan.
Ik heb er geen behoefte aan dat mijn standpunt wordt overgenomen en ook geen behoefte aan om een ander zijn standpunt over te nemen.
Rennie is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'Het verlichte etalage forum' Frog Ik ben verlicht, er kan niets gedaan worden 71 22 August 2012 21:42
Van het (vroegere) Byron Katie forum Renoir Byron Katie 11 7 March 2012 08:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.