Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 August 2012, 19:00   #1
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Geen oordelen

Terug na mijn werk loop ik eerst een klein stukje door de industrie terrein.
Er zijn vaak buitenlandse vracht-wagen-schauffeurs die ik tegen kom, die de weg aan het zoeken zijn.
Ik ben nu gewend om de mensen de weg uit te leggen, want ze kunnen daar tussen de straten niet altijd direct hun bestemming vinden, ook al zitten ze maar 50 meter vandaan.
Vandaag weer zo iemand. De man liep naar me toe, en ik ging gelijk op zijn papieren kijken. Het adres was me helaas niet bekend. Ik vroeg of hij Engels sprak, Roemeens, Frans? Russisch zei hij, maar ik spreek geen Russisch.
Hoe dan ook begreep hij dat ik de weg niet kende, ook al deed ik heel erg mijn best om iets te bedenken.
Hij zei: Tanks, glimlachte, en ging verder zoeken.

Slanke man, hij liep best sportief, geen lelijke man.
Hoeveel hij glimlachte toen hij me bedankte, in zijn ogen zag ik iets hard. Mijn gedachten gingen gelijk: Zo een man zou mogelijk met gemak iemand kunnen verkrachten.
Direct daarna dacht ik: Zelfs als iemand zoiets doet, het is het dierlijke in de mens die ik nu meen te zien.
Direct maakte ik contact met het dierlijke in mezelf, en ervoer ik dat voor heel even als mens eigen.
Het besef dat ik echt allen gevoelens en belevingen ken, die ieder mens op aarde ook beleeft, gaf me een gevoel van menselijkheid, en alsof allen oordelen ineens weg vielen.
Want als ik dit allemaal ken, dat wat in de menselijke aard schuilt, hoe kan ik ooit nog iemand oordelen, vroeg ik me af..

Mijmerend ging ik verder wandelen, en het besef dat ik niet de vorm ben, en mijn gedachten ook niet, en ook niet mijn gedrag , drong dieper tot me door.

Wat dan wel, gilde de vraag in mijn binnenste?

Het antwoord kan ik in woorden niet weergeven, maar het was weer rust wat in mij daalde..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een leraar die geen guru was Nathan Jiddu Krishnamurti 9 1 March 2015 19:29
Geen water, geen maan. Rennie Osho 4 22 December 2014 19:28
Wel of geen therapie? Rozenhart Tony Parsons 39 19 August 2010 11:51


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.