Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Osho
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Osho Introduceerde de Oosterse wijsheid voor de happy few die het zich konden veroorloven naar India te komen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 December 2010, 22:09   #8
jan
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 8 May 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Jan ik zie zo'n aansporing tot zelfonderzoek niet hoor.

Ik, voor mij, lees een voorkeur van de mens in zo'n duale werking, waaruit (voor mij) geen spoor van een gerealiseerd zijn is te ontdekken. Het 'wees echt' is namelijk een aansporing authentiek te zijn. Notabene wetende dat dit de authenticiteit is van een aangenomen identiteit en derhalve juist een aansporing tot onwaarachtigheid en allesbehalve Waarheid betreffende.

Dat wil niet zeggen dat je met zo'n aangenomen gedrag van waarachtigheid verkeerd bezig bent. In de dualiteit is dat een betere aanbeveling dan onecht en achterbaks zijn. Met integriteit dien je zowel jezelf als de ander.

Osho pronkte graag met z'n grote schare aanhangers en heeft om z'n aanhang te vergroten nogal wat aansprekende verlokkingen gelanceerd.

'Wees echt' kan ook betekenen 'wees dat wat je echt bent, (niet de aangenomen identiteit)

Maar het heeft niet mijn interesse uit hun verband gerukte teksten van overleden mensen uit te pluizen.
jan is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.