Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 December 2012, 09:35   #11
sagnaar
Jubilaris
 
sagnaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 September 2010
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Daar is ie dan na lang uitproberen elders op het forum het inhoud-gespinsel als zijnde geen gedachte constructie ingang te doen laten vinden dan nu de bekentenis.
No, no, no.
zo hard en onverzettelijk maak jij het.
Constructie verschijnt door de beweging van construeren....niemand die dat doet'.
Dat kun je Op-merken. (En als dat Op-merken is er al geen ik' of de ander he.)
Ik' doe dat construeren niet, ik' (als zijnde een gedachte.) word meegenomen naar de constructie die zich spontaan toont uit gedachte vermogen om te komen tot weergaven van zus of zo. Dat is heel anders he, en zachter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Zo lang een 'ik' het doet is alles eigen ondervinding en is je mededeelzaamheid of je dat nou een toestand noemt of niet een voorstelling van je gedachten.
Jij plaatst veels te veel effort in die vermeende wereld van jou, en daarop loopt het merendeel van jouw quotes constant mank.
Dat vermeende' schuif jij steeds op het bord van de 'ander', om zo steeds een voorsprong te hebben met je eigen betogen.
Jij bent juist diegene die vasthoud aan dat vermeende ik' , en heel vaak juist Niet die 'ander'.
Jij bent diegene die het ik' steeds naar voren haalt, en daarmee druk jij steeds weer jouw stempel van ik' op het ik-loze betoog van de 'ander'.
Jij bent het die continu de touwtjes in handen wil houden...waar menig ander op het forum laat zien bekwamer te zijn dan jij om die touwtjes te laten vieren.

De toestand van gedachten heeft niks te maken met het Zijn' van de directe Onder-vinding. En, omdat jij daar Niet thuis bent in die directe Onder-vinding, zoek jij steeds jouw heil in jouw vermeende wereld.

Jij' houd jezelf in de schijnbare echtheid van 'Waan'.
sagnaar is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voorbij de spiegel marie Beginnend zelfonderzoek 13 29 August 2021 17:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.