Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Advaita
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Advaita Advaita is niet voor doetjes

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 June 2013, 18:09   #10
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Maar waar het om gaat is dat ik vrij ben mezelf ergernis toe te staan over een toestand waarin ik beland. Het gaat niet met mij op de loop er ligt niet een of andere 'gezochte' reden aan ten grondslag. Wat je me op lijkt te willen dringen is dat ik er aan overgeleverd ben en jij de oplossing voor me hebt.

Zelf kennis is kennis over 'wat' je bent, Bewustzijn. Het is al dat kleinmenselijke al lang overstegen. Waar jij mee bezig bent is een oorzaak 'zoeken' voor je ergernisjes.
Dat is de boel omdraaien. Dat is dus precies wat ik bedoel, en ik snap je wel, maar het klopt niet wat je zegt. Je kunt op zoek gaan naar een oorzaak. Dat doe je meestal voordat je weet wat je bent. En als je weet wat je bent, verandert er vanzelf op het kleinmenselijk gebied van alles. Je kunt je niet verschuilen achter, het gaat niet met me op de loop. Dat zal allemaal wel zo zijn, maar dan maak je jezelf wat wijs. Als het niet nodig is om ergernis, frustratie, teleurstelling e.d. te ervaren, maar het doet zich toch nog voor, dan kan dat oude energie zijn die nog moet uitwerken, of er is nog werk aan de winkel.
Nadje is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advaita en non-dualiteit in de praktijk Rob Hans Laurentius 40 21 August 2014 20:50
Advaita in de praktijk, deel 1 Aart Advaita 1 11 June 2013 12:00
Advaita in de praktijk. Aart Advaita 55 22 May 2013 23:57
Advaita, het ko(s)misch plan deel 2.. Nadje Advaita 10 9 June 2012 11:50


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.