Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 June 2013, 20:21   #12
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Welk doel dient dat? Wat levert je dat op? En nu ga ik even bruut doen, dus wees gewaarschuwd, ik geef het slechts ter overweging.........

Welk doel dient dat, anders dan als excuus/rechtvaardiging voor dat gevoel? Of beter gezegd misschien, om de keuze te maken voor dit gevoel. Terwijl je weet dat je voor ieder gewenst gevoel kunt kiezen? Die vrijheid heb je.
Wat bedoel je met 'dat'?
De sensorische overgevoeligheid of een ander deel van mijn reactie?

Ik kan me voorstellen dat sensorische overgevoeligheid als een excuus kan voelen, zeker als je er nog nooit van gehoord hebt. Ik heb tijdens mijn eerste studie er een video over gezien, waar ik met open mond naar heb zitten kijken. Dat was ik! Voor het eerst begreep ik bepaalde reacties van mijn lichaam, die ik nooit kon plaatsen en waar ik mezelf maar 'raar' door vond.

Voor mij hangt het samen met me niet in mijn lijf voelen. Natuurlijk sta ik niet buiten mijn lijf, maar het is meer waar je met je aandacht en energie bent. Ik heb in een bepaalde periode mezelf geen ruimte gegeven door een negatieve bejegening. Tegelijkertijd me in die periode sterk gemaakt voor een aantal vrienden. Zij gingen door zwaar water en ik was er. Alleen konden zij er even niet voor mij zijn, terwijl ik zelf ook door zwaar water ging.

Al met al merk ik dus nu dat die periode veel met me gedaan heeft. Ik wil blijven geven, maar ik kan niet meer. Verder dus ook iets met ruimte en aanwezig zijn.

Vrijheid om je gevoel te kiezen is zo vanzelfsprekend ook niet, anders voelde iedereen zich wel fijn en gelukkig.
Esradha is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.