Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 August 2013, 16:41   #11
Ulla
Jubilaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Oorspronkelijk hadden we het over de overtuigingen en ons denken die ons in de weg staan om ons Zelf te bereiken. Dat is de kern van de discussie. Althans?dat meende ik. Renoir interumpeerde daar op (en daar ben ik helaas op in gegaan), maar ik meende dat wij twee vervolgens weer verder gingen met die discussie, de interuptie latend voor wat die is.

En even buiten deze discussie, Ulla. Een gespek met jou meandert zo gauw.
Ik gaf als benadrukking van mijn betoog deze quote:

Later zie ik dat je op Cynthia en Mahziri ingaat, maar die quote dient slechts als ondersteuning (verduidelijking) van een al dan niet aangestast ego. Omdat ik het als verduidelijking aanvoer is het niet de bedoeling om er op in te gaan.
Doe je dat wel, dan gaat een gesprek meanderen en resulteert in langs elkaar heen praten.

En ik maak mij er ook schuldig aan. Met mijn quote geef ik al gelegenheid.

Waarom zou een geleidelijke verandering in het gesprek een reden moeten zjin om niet in te gaan/ te onderzoeken op wat er na de verandering in het gesprek opgemerkt wordt? Hoe je het onderwerp voor jezelf invult is niet interessant uitgaande van waar het werkelijk om draait. Het door zien van wat je hindert of kan hinderen. Hier gaat het toch om het geheel en niet om mieren op details? Een verandering kan je m.i allen hinderen als je het geheel niet ziet maar vasthoudt aan details. Ik begrijp wel als je zegt dat een gesprek met mij verandert. Dat is ook zo. Ik ervaar het zelf niet als een probleem. Omdat de details er voor mij niet meer toedoen.
Ulla is offline  

Colofon