Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 August 2013, 18:16   #20
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahziri Bekijk bericht
Ja, dat realiseerde ik me ook. Dat ik anders met de spanning omga. In het verleden was ik mezelf gelijk kwijt, dat kan natuurlijk niet, maar ik was op geen enkele manier meer aanwezig in de gedachten en het gevoel. Juist door heel dicht bij de trilling van mijn lijf te blijven ging ik er als het ware doorheen.
's Middags, net voor het weggaan gebeurde er nog iets, iemand benaderde mij met een klacht over hem. Ik voelde mijn lijf helemaal verhitten, dus geen getril, maar een heel andere reactie. Ik wist niet wat te doen. Dus toen heel alert gebleven op de hitte in mijn lijf en toen kwam er een oplossing. Ik heb de twee met elkaar in contact gebracht. Ik ben geen leidinggevende of zo, dus er tussen uit stappen vond ik prima. En toen, met die hitte en al het andere gevoel wat er was gedag gezegd en naar de auto gegaan. En daar kwam de grom en de vloek.
Daarna de CD speler aangezet met Alexander Smit erop. Is een hele leuke CD met veel humor.
En thuis is het eigenlijk gewoon leeg en stil. Het gebeuren is ergens in de verte. Ik kan het zo pakken, dat wel, maar ik heb er geen behoefte aan.
Het gaan vertellen aan iemand is het pakken.

Of mijn houding het veroorzaakt.....ja wellicht. De laatste tijd gebeurt er wel meer om me heen. Ik doe gewoon mijn ding en heb het naar mijn zin. En dan gebeurt het, opeens....

Dat gevoel van kracht willen vergaren is uiteindelijk nu ook minder, door het hier neer te schrijven en er over te praten. Om het te onderzoeken.
Dank je wel !!
Het enige wat ik me afvroeg was of je opmerkt dat er een soort van verschuiving plaats vindt. Wat ik vaak opgemerkt heb bij mensen die 'veranderen' is dat ze vaak van een houding naar een andere gaan, maar dezelfde 'problematiek' behouden. Bv, in plaats van onzeker en uit het veld geslagen worden, naar brutaal en fel voor zichzelf opkomen.
Ik zeg niet dat ik dat bij jou opmerk, ik vind alleen interessant om met jou verhaal mee te gaan.

Nog een punt waarover ik me afvroeg, is het of jij bewust bij stil kan staan bij gedrag bij jezelf dat 'spanningen' veroorzaakt. Niet met het doel om je gedrag te veranderen uiteraard, want alleen innerlijke verandering maakt uiterlijke verandering zichtbaar, maar juist omdat er nu meer ruimte is om jezelf te observeren, zie je bij jezelf gedrag of houdingen die om 'conflicten' vragen?.
Oorzaak en gevolg zeg maar..

Hoe zie jij het Jos?? Zie je dat er ook stukken zijn die in het verleden 'gekwetst' waren, en die nu zich gezonder uiten? Of word je je bewust van je kwetsuren, sta je meer in je kracht, maar alsnog is er iets wat wankelt?

Nog steeds een mooi proces Jos? dat je hier deelt..
Mihaela is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incarnatie en verlichting. Hein Wolter Keers 8 11 September 2010 10:54


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.