Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Advaita Vedanta > Leermeesters > Osho
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Osho Introduceerde de Oosterse wijsheid voor de happy few die het zich konden veroorloven naar India te komen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 January 2014, 11:37   #11
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freerider Bekijk bericht
In woorden is 'het' nooit te vinden. Tenzij je woorden met je hart kan lezen, dat kan dan weer wel. Maar Osho' s woorden zijn in mijn perceptie geen poezie.

Maar eenmaal ziende ontdek je wat er bedoelt wordt in de diverse verhalen.
Ontdek je wat anderen voor jou al hebben ontdekt. Dan lees je het lijdensverhaal van Jezus opeens heel anders. En dat kan je dan weer gaan uitleggen ergens, maar dan belandt het al weer in de perceptie. Zo je de behoefte voelt om het ergens uit te leggen, dan doe je het om het in je eigen 'zijn' nog eens te herkauwen. Totdat die behoefte ook ooit verdwijnt en totale verstilling ontstaat?.
Ik geloof niet dat het hart woorden kan verwerken dat doen de hersenen, dat daarbij vanwege retrospectie een gevoel vrijkomt lijkt aantoonbaar, maar om nou te beweren dat het hart leest. Je ontvangt woorden met empathie, al naar gelang je achtergrond en/of diepte, of doet dat niet. Ik ervaar in mijn perceptie Osho's woorden vaak als poezie als je bedoeld dat dat het hart 'raakt'.

Wanneer je ziende bent doorschouw je dat alles in zijn geheel tegen de zuiverende achtergrond van Bewustzijn. Je laatste en een na laatste zin getuigen niet van ziende zijn, ze tonen een door ego georienteerd beperkt zien. Ik kan je wel uitleggen waarom maar aan foefjes aanleren om je zelf als ziende te kunnen profileren heb je niks.
Rennie is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Osho over wetenschap. Nadje Osho 1 20 January 2014 11:06
Probeer te luisteren als bewustzijn. Rennie Hans Laurentius 21 27 June 2010 12:14


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.