Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > Alles is bewustzijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 August 2011, 11:26   #11
Nathan
 
Nathan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Ja dit komt ook direct bij mij binnen. Fijn dat ellendige ego te kunnen laten voor wat het is en gewoon jezelf zijn. Een soort mee stromen op de energie maar wel volgens je eigen zin (nig) heid. . Directheid wordt trouwens soms verwisseld met boosheid omdat mensen er ondanks de matige toon er van kunnen schrikken. En al helemaal als je wel een keer wat feller reageert vanuit je instinct. Toch voelt dit dan puur natuur en echt goed. Gedachten die je hinderen worden je dan ook veel meer bewuster en kun je loslaten als ze niets met je van doen hebben.
Nou, volgens mij kan ik nog steeds boos worden hoor. We hebben gewoon bepaald gedrag gelabeld als 'ego'. Dan durf je misschien niet meer boos te worden omdat je zegt gerealiseerd te zijn. Hahaha.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
En in hoever is het (nog) instinct dat wij niet bloot op straat lopen of een aangeleerd gedachtenpatroon vanuit een soort schaamte/angste of beide? Dat is iets waar ik nog steeds niet mee uit de voeten kan. Ook natuurvolkeren lopen niet helemaal bloot rond.
Wanneer ik naar mezelf kijk zie ik niet alleen instinct maar ook het gezonde verstand, van: 1 + 1 = 2.
Wanneer je van het naaktstrand houdt, prima. Maar nu naakt op straat gaan lopen, hoeft van mij niet.
Nathan is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 17:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.