Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 November 2014, 16:43   #11
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Ok?, aan het tweede hoofdstuk van mijn boek aangekomen.

Het woord mindfulness wordt gebruikt.
Wat is mindfulness? Het is bewustzijn. Het is volmaakt bewustzijn.

Kan het de volheid zijn, vol van mijn Eigen aannamens, waar Renoir, Rob e.a. ego-lozen mij zo mee confronteerde? .

Dus om te zien is er geen geest nodig (vertaald naar hier, is er geen ego en geen ego-gebondenheid, die juist belet dat we zien wat er is).

De titel luidt: wees bereid verrast te worden; en of vertrek van het punt dat je niets weet en alles wordt nieuw, misterie...

Moet ik mijzelf vergeten om mijn ego kwijt te raken?
Het is erg moeilijk om te leven zonder een bepaald beeld van jezelf te hebben. Als je de werkelijkheid van je wezen niet kent, moet je een kunstmatige plaatsvervanger creëren.
Dus het ego in feiten bestaat niet, maar is iets dat je zelf of je omgeving kunstmatig gecreëerd heeft.

Een Boeddha is in feite iemand die er niet is - in de zin van een ego, iemand die er niet is.

Je hoeft niet jezelf te vergeten om het ego te verliezen. Dat is in feite hoe je het hebt gekregen. Je moet jezelf herinneren - niet vergeten, maar herinneren. Je moet bewuster en alerter worden, je moet ontwaken.

Je zult in je wezen naar de allerdiepste kern moeten gaan en zien wie je bent. In dat zien, in dat herinneren verdwijnt het ego. Als het licht komt verdwijnt de duisternis.

Je haalt geen adem; ademen is niet jouw activiteit, het is niet iets wat jij doet - het gebeurt. Je kunt niet ademhalen. Als het ophoudt, houdt het op. Als de volgende ademhaling niet terugkeert, zul je daar niets aan kunnen doen. Ademhalen is een gebeurtenis, maar de mens heeft er een daad van gemaakt of gelooft althans dat het dat is.
Idem liefde: liefde is iets dat gebeurt, niet iets wat gedaan wordt....
marie is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.