Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 January 2015, 18:03   #11
Puppetji
Voormalig lid
 
Puppetji's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 June 2014
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Dat is een beetje het probleem, Puppetji. Iedereen kan verwijzen naar het boek van Nisargadatta. Heb je het boek wel eens gelezen?
Hoe zou ik dat boek niet gelezen kunnen hebben Rob, als de goeroe waar ik bij in de leer geweest ben in zijn dagelijkse satsangs regelmatig Nisardatta citeerde en toelichtte. Het boek ligt naast mij hier op mij bureau. Ik grasduin er regelmatig in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Voor zover mijn kennis reikt gaat het daarin nergens over dat 'the world can change from within'.
Maakt ook niet uit of dat erin staat. Veel one of multiple-liners die Ramesh Balsekar eigen zijn staan er ook niet in en toch wijzen ze naar en op hetzelfde, geld ook voor Eckhart Tolle e.a. natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik heb verder niks tegen Tolle (heb er veel aan gehad) maar ik begin wel steeds meer een aversie te krijgen tegen de oneliners die zo uit de lucht komen vallen.
Oneliners zijn korte pointers, als die van mensen als Nisargadatta, Balsekar of Tolle komen weet een universeel denkend mens die op dezelfde frequentie zit meteen waar ermee naar verwezen wordt.
Hoofdmensen-hokjesgeesten als Theo & Laurens / Renoir weten dat niet. Die drukken zich minachtend laatdunked uit. Zie Theo maar weer:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik zie Tolle als iemand die het net allemaal niet begrepen heeft.
Zeker Theo, jij hebt het wel helemaal begrepen natuurlijk, net als Renoir / Laurens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Puppetji: Zet de plaatjes maar in mijn topic. ik ben de hokjesgeest ontgroeid.
Heb het zojuist gedaan.
KiSs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
@puppetji: Je zegt het goed. Jij legt overhoop met mij. Ik niet met jou?.
Ik lig maar net zo overhoop met jou en Renoir / Laurens als de vos overloop ligt met de fladderend kakelende kip die hij achterna zit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Ik weet. Ik weet ook dat het op Juul, noch op mij, maar enige indruk maakt.
Maar als jij er plezier aan hebt, dan is het toch gedienstigheid.
Het is puur voor mijn eigen plezier dat ik op jou en Juul schiet. Kan eindeloos doorgaan want opgeblazen ego's als die van jullie zijn niet plat te krijgen. Hooguit zijn ze even lek te schieten maar ze zijn zelfherstellend en blazen zich meteen weer op en doen verder zoals ze geprogrammeerd zijn.
De goddelijke hypnose is werkzaam door hen zoals door iedereen.
Puppetji is offline  
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.