Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 February 2015, 13:39   #11
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Aart is een gebruiker op dit forum die nooit meer aanwezig is.

Zo ik het bekijk -en dat is ook maar een verhaal- ben je aan het vastlopen in je eigen verhalen. Je loopt vast in je eigen aannames. Met als dieptepunt dat je je dochter reacties van medegebruikers hier gaat voorleggen.

Ik zal er dus maar geen extra bespiegeling bij doen. Want je hebt er al vele.
En zolang je nog anderen nodig hebt voor goede tips krijg je alleen maar extra bespiegelingen.

Op een gegeven moment kan je zelf uit al die bespiegelingen weer een compleet nieuw verhaal scheppen. Totdat je weer een 'goede tip' krijgt en wederom een nieuw verhaal kan gaan scheppen.

Daar kan je oud mee worden, met dat verhalen verzinnen.
Alles is natuurlijk verhaal; maar ik vind dit wel een positief verhaal omdat het een verhaal is dat is afgesloten en dat in de verleden tijd als 'verhaal', ook door mijzelf, kan geclasseerd worden.

Dat ik er nu nog wat over doorbabbel is omdat ik, volgens mij, een belangrijk inzicht heb opgedaan, waar anderen, en er zijn misschien veel meer mensen dan wij weten die in gelijklopende problemen vastzitten, er een positieve ontknoping in kunnen vinden.

Een ander veel groter probleem in de optiek van je verhalen vertellen, vind ik; wat stelt je tegenover je verhalen vertellingen? Hoe moet ik mijn tijd verdoen als ik geen verhalen meer mag en kan vertellen? Ik ken momenten en zij komen meer en meer voor dat gewoon bestaan zonder meer voor mij voldoende is, maar er blijft nog enorm veel tijd over dat zonder verhalen ik mij dood zou vervelen?

Indien je wil kunnen we de laatste paragraaf verschuiven naar jouw site over verhalen vertellen.
marie is offline   Met citaat reageren
 


Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.