Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 July 2020, 08:18   #61
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje
Ferry wil maar al te graag tot het andere kamp behoren en kopieert dan maar het "niets ontziende" gedrag van zijn voorbeelden, en vooral het vrij zijn van verhaal, het verhaal raakt hem niet, hij staat er boven en vanuit die bovenheid kan hij gerust wat schopjes uitdelen, toch?
Dorje volgens mij ben jij een cursus Profiler begonnen . Ferry is zijn hele leven al een 'einzelgänger'. Hij maakt makkelijk contact met onbekende mensen zolang het allemaal spontaan gebeurd. In kampen en groepen moet je investeren en dat gaat ten koste van de enorme vrijheid die hier aanwezig is. Nee dat is voor Ferry allemaal te gecompliceerd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje
Ik steun Ferry, niet in zijn poging boven zijn geraaktheid te staan, maar in zijn toch wel inspirerende en vaak toch wel eerlijke zoektocht,
Daar heb je zeker een punt, er is nog wel degelijk 'geraaktheid' zo nu en dan. Het ik-verhaal is hier prima genageld maar die geraaktheid kan alleen voortkomen uit een gevoel van afgescheidenheid. Ik deel geen schopjes uit naar 'anderen'. De woorden die via deze laptop of die van jou in het bewustzijn komen is Maya geen Ferry geen Dorje dat is wat ik bedoel als ik zeg dat Maya meerdere jurkjes tegelijkertijd kan laten zien. Het is allemaal troep maar toch treed er af en toe nog die identificatie op.
Fer is offline  
Oud 28 July 2020, 15:22   #62
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Ferry toch,

Het ging echt niet om Ferry, Ferry was ook maar een kaptstok om een verhaal aan op te hangen, de kampen trouwens ook, en het gaat niet eens om het verhaal en dus ook niet of het juist is of fout is. Maar je bent vrij, in de erorme vrijheid die hier en overal aanwezig is, om je jurkje ('einzelgänger') er aan op te hangen, zolang je maar weet dat het ook maar een verhaaltje is, en dat het daar ook weer niet om gaat. Net dat het ook niet gaat om Dorje en of Dorje een punt heeft of niet: geen Ferry, geen Dorje. Maar dat het toch wel nuttig blijft om te zien hoe Ferry en Dorje toch weer op het verhaal ingaan. Er mag dan geen Ferry zijn, er is wel iets dat toch een jurkje aan blijft trekken en toch even zijn ware jurkje wil tonen. Dat blijft wel verschijnen. En die verschijning, hoewel het er misschien voor bewustzijn zelf niet meer toe doet: als bewustzijn het niet meer ziet, dan leeft het zijn ding nog altijd even afgescheiden uit, even ik-gericht, met alle gevolgen van dien, waarvan enkele benoemenswaardige: het in stand houden van al die troep, het verdelen in kampen (de schijnbaar afegronden en de niet-afgeronden, de schijnbaar gedegen en niet-gedegen zelfonderzoekers), het onderscheiden van het eigen ik t.o.v. de jullie en last but not least daarmee de toedekkende laag stof dat het erg moeilijk maakt om dan daadwerkelijk te kunnen aanwijzen waar het dan wel om gaat.

Helder nu?
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 20 September 2020, 17:40   #63
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Het is eigenlijk zorgwekkend als zo iemand als Fer beweert aan zelfonderzoek te doen.
Kijk Michaela is altijd heel erg aardig voor mij .

Wat voor pijnen zie je in ons allemaal die bij jou niet verwerkt of onverwerkt zijn? Michaela?

Wijziging aangebracht door Fer op 20 September 2020 om 17:43.
Reden: wat toegevoegd
Fer is offline  
Oud 20 September 2020, 20:16   #64
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu
Ik zou betalen om jou is aan een ayahuasca ceremonie te zien deelnemen.
Je gaat emmers vol kotsen met de duisternis die zich in je bevindt!
Ja dat is wel een goedje dat Ayahuasca, eens begonnen geen weg meer terug. De deelnemers zijn vaak helemaal geen mensen die willen weten wat ze zijn, het zijn vaak mensen die zitten met onverwerkte rotzooi waar ze niet naar durven kijken. Ayahuasca dwingt je er naar te kijken en te beleven zodat die oude patronen kunnen oplossen en verdwijnen into the abiss.

Het overgeven wordt vanuit de traditionele interpretatie gezien als een reiniging. Het is het loslaten van psychologische ballast. Dit zijn bijvoorbeeld negatieve emoties, patronen of andere psychologische mechanismen die iemand in de weg zitten.

Mooi spulleke, ik zou zeggen try before you die!
Fer is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.