Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 December 2021, 10:07   #21
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ik heb er op gecontempleerd en het blijkt geen waarheid te bevatten, terug naar afzender.
Het is niet noodzakelijk je bevindingen terug te koppelen.
Nu je dat toch gedaan hebt durf ik het aan te betwijfelen wat je zegt.
Het geziene komt nooit terug naar zender, die blijft bij ontvanger waar het zijn werk doet.
  Met citaat reageren
Oud 28 December 2021, 11:08   #22
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is niet noodzakelijk je bevindingen terug te koppelen.
Nu je dat toch gedaan hebt durf ik het aan te betwijfelen wat je zegt.
Het geziene komt nooit terug naar zender, die blijft bij ontvanger waar het zijn werk doet.
De eigen invulling blijft altijd bij de zender. Wat het bij de ontvanger doet blijft bij de ontvanger, dat is niet wat terug naar de afzender gaat. Wat terug naar de afzender kan gaan is het 'besef' van eigen invulling. Maar ook dit wordt vaak terug gepingpongd, waardoor er gewoon een ping pong spel plaats gaat vinden. Dat spel is het getrek (of geduw) dat zich gaat vormen. Het wordt gezien of ontkend.

Kies maar...
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2021, 14:06   #23
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
De eigen invulling blijft altijd bij de zender. Wat het bij de ontvanger doet blijft bij de ontvanger, dat is niet wat terug naar de afzender gaat. Wat terug naar de afzender kan gaan is het 'besef' van eigen invulling. Maar ook dit wordt vaak terug gepingpongd, waardoor er gewoon een ping pong spel plaats gaat vinden. Dat spel is het getrek (of geduw) dat zich gaat vormen. Het wordt gezien of ontkend.

Kies maar...
Op die manier kun je alles als zijnde de eigen invulling van de zender classificeren en kun je het om die reden gewoon naast je neerleggen en er niks mee doen. Als er met ego ogen naar wordt gekeken wordt al het op je afkomende als uit eigen belang gezien. Vandaar het eerder geponeerde idee om het vertrouwen te hebben in de autoriteit (degene met kennis van zaken) dat deze jouw belang dient.

De beste optie is en blijft natuurlijk gedegen zelfonderzoek doen, dit meekijken naar ego is toch maar een noodoplossing vanwege gebrek aan belangstelling voor het doen daarvan.
  Met citaat reageren
Oud 28 December 2021, 16:57   #24
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Op die manier kun je alles als zijnde de eigen invulling van de zender classificeren en kun je het om die reden gewoon naast je neerleggen en er niks mee doen.
Neen, ik heb er op gecontempleerd en het bevat gewoon geen waarheid. De eigen invulling kan je zelf zien of ontkennen. Einde ping pong wat mij betreft.

Je hoeft wat mij betreft daarvoor helemaal niet op een autoriteit te gaan vertrouwen, ik zou dat zelfs iedereen afraden. Je wilt het zien of je wilt het niet zien. Als je het niet wilt zien, kan niemand het voor je doen zien, dan is de tijd nog niet rijp. Niets aan te doen. Alleen nog wat dieper en radicaler onderzoek kan soelaas bieden. Pingpong helpt daarbij niet, integendeel.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 December 2021, 21:32   #25
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is niet noodzakelijk je bevindingen terug te koppelen.
Nu je dat toch gedaan hebt durf ik het aan te betwijfelen wat je zegt.
Het geziene komt nooit terug naar zender, die blijft bij ontvanger waar het zijn werk doet.
Zolang er sprake is van 'denken' het 'beter te 'weten en dit als zijnde waarheid te geloven, blijft het ping-pongö. Het geziene is en blijft van de zender, zodra het onder woorden is gebracht kan het door ontvanger worden onderzocht en onwaar (b)lijken te zijn.
Of het zijn werk doet? Dat kan en net zo makkelijk nietö.. daar is waarheidvinding voor nodig en kan enkel zélf worden getoetstö
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Oud 29 December 2021, 21:33   #26
Sam
Actuaris
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 August 2020
Berichten: 577
Standaard

Overigens interressant in de 'categorie' 'vraag en aanbod': het selectieve knip- en plakwerk in het openbaar forum valt bijzonder op.
Ego blijft een bijzonder instrument van 'leraren'ö. Het 'willen' is altijd een mooi onderwerp voor zelfonderzoekö..

Indien deze korte samenvatting niet duidelijk is, uitleg vragen mag altijd.
__________________
Maak de spiegel leeg....
Vrij van oordeel...
Sam is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leren zien wat we NIET zijn. Rennie Advaita 33 16 June 2010 09:03


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.