Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 October 2022, 14:27   #61
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Het is helemaal geen mooie samenvatting, je zegt dat maar om Sam's ego eerst te bevestigen (vooral niet frustreren) zodat het haar niet tegen de borst gaat stuiten omdat het feitelijk allemaal gewoon lariekoek is en dan ga je haar quote voorzichtig maar radicaal ombuigen, waarbij er niks van zijn oorspronkelijkheid overblijft. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Wat is nou de reden om alsmaar te blijven voldoen aan egoeisen inzake de omgang? Het verbaast me nog steeds hoe Bassie met zijn akelig kleinzielig gesuggereer hoe het er bij anderen, met name bij degenen die hem niet 'passen', uitziet en daar voortdurend mee wegkomt en er alsmaar wordt gevallen over degene die dat probeert aan te tonen. Wat moet er dan verdedigd worden, ego?

Rustig maar, Laurens. Ik reageer niet op de persoon, ik reageer op de inhoud. En de inhoud (los van wat Sam allemaal oproept door haar quotes tegen van alles en nog wat) is gewoon een mooie samenvatting. Dit staat los van persoonlijke perikelen.

Ik heb ook niets vandoen met die gefrustreerde reacties van jou hier.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 8 October 2022, 15:56   #62
marie
Actuaris
 
Geregistreerd: 7 July 2014
Berichten: 426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Dit is allemaal al uitputtend behandelt, er is een subjectief beleefde waarheid en er is Waarheid. çHet is de bedoeling om van subjectief beleefd tot Waarheid te komen.ç Daarover lullen heeft geen enkele zin, het moet gedaan worden. çAanvankelijk bestaat er geloof in het subject en die heeft uiteraard een subjectief beleefde waarheid. Maar het subject is niet wat hij werkelijk is kan ontdekt worden, dus bij afwezigheid van subject is er ook geen subjectief beleefde waarheid meer.
ç
Zo eenvoudig allemaal maar we hebben figuren als Bassie nodig om het te verbasteren en moeilijk te maken opdat we er weer eeuwen over kunnen ouwehoeren. GA AAN HET WERK MENSEN.
jij zegt : çHet is de bedoeling om van subjectief beleefd tot Waarheid te komen.ç
Juist.

Citaat:
Aanvankelijk bestaat er geloof in het subject en die heeft uiteraard een subjectief beleefde waarheid.
Juist
Citaat:
Maar het subject is niet wat hij werkelijk is kan ontdekt worden,
Juist.

Citaat:
dus bij afwezigheid van subject is er ook geen subjectief beleefde waarheid meer.
Waar bewijs jij dat, omdat het subject niet is wat wij eerst dachten dat hij was, dat hij niet zou bestaan???
Dit is gewoon larie en apekool...
jij hebt geen enkel, en dan ook geen enkel bewijs dat het subject niet zou bestaan, want anders waren wij er allemaal gewoon weg niet...
marie is offline  
Oud 8 October 2022, 18:20   #63
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Waar bewijs jij dat, omdat het subject niet is wat wij eerst dachten dat hij was, dat hij niet zou bestaan???
Dit is gewoon larie en apekool...
jij hebt geen enkel, en dan ook geen enkel bewijs dat het subject niet zou bestaan, want anders waren wij er allemaal gewoon weg niet...
Bij gebrek aan een 'ik' is er geen 'ego' nodig. Zonder een roomse kerk is geen Paus, zonder koninkrijk geen koning, zonder appels geen schillen. Zonder boerenkool geen boerenkoolstampot, zonder benen geen schenen om tegen te schoppen, zonder fiets geen wielrenner. Zonder verf geen schilder, zonder forum geen lullemeiers. Dus bij afwezigheid van subject (de handelende persoon) is er ook geen subjectief beleefde waarheid meer.

Maar Marie het laatste woord hier over is inmiddels wat mij betreft gezegd.
We gaan hier achter de schermen stoppen met het gesoebat.
 
Oud 8 October 2022, 18:27   #64
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam Bekijk bericht
Er zal nooit een 'iemand' zijn.waarheid is wekelijk, subjectiviteit ook.
Waarheid is echter nooit! subjectief!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
...

Mooie samenvatting!

(één kleine verduidelijking voor de zekerheid: subjectiviteit doet zich werkelijk voor, wat subjectief beleefd is, is echter nooit werkelijk, wat de laatste zin al verduidelijkte, maar toch voor de zekerheid. En een 'iemand' te zijn: dat is nu net een "subjectief beleefde" werkelijkheid).
Er blijft met je verduidelijking geen spaan heel van deze oh zo mooie samenvatting.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Rustig maar, Laurens. Ik reageer niet op de persoon, ik reageer op de inhoud. En de inhoud (los van wat Sam allemaal oproept door haar quotes tegen van alles en nog wat) is gewoon een mooie samenvatting. Dit staat los van persoonlijke perikelen.

Gewoon angst om tegen zere schenen te schoppen Dorje, je bent een angsthaas. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Je wilt zowel de kool als het sop sparen.


Citaat:
Ik heb ook niets vandoen met die gefrustreerde reacties van jou hier.
Dus dit vond je wel de moeite waard om het als 'gefrustreerd' te typeren. waarom bij mij wel? Is het omdat ik de kat de bel aanbindt en op al dat ego gedoe wijs dat je meent het wel terug te mogen doen? Hoe zit dat bij je Dorje? Wat vond je van die niet aflatende insinuaties door onze Bassie?
 
Oud 8 October 2022, 18:45   #65
Dorje
Jubilaris
 
Geregistreerd: 15 April 2016
Berichten: 380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Gewoon angst om tegen zere schenen te schoppen Dorje, je bent een angsthaas. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Je wilt zowel de kool als het sop sparen.
Ach Laurens.
Wat maak je er toch steeds weer van.
Je kan het niet hebben dat ik inhoudelijk iets beaam van iemand die jou afwijst. Ik heb hier geen enkele nood om tegen iemand zijn schenen te schoppen. Dat is jouw ding, projecteer het niet op mij. En gebruik mij niet als pispaal voor jouw frustraties.
__________________
Wat is is.
Dorje is offline  
Oud 8 October 2022, 18:48   #66
Laurens
Geen lid
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Ach Laurens.
Wat maak je er toch steeds weer van.
Je kan het niet hebben dat ik inhoudelijk iets beaam van iemand die jou afwijst. Ik heb hier geen enkele nood om tegen iemand zijn schenen te schoppen. Dat is jouw ding, projecteer het niet op mij. En gebruik mij niet als pispaal voor jouw frustraties.
Ja dat was me wel duidelijk dat je hetgeen hier het geval is zo (eng) ziet.
Geen nood om dat te doen noemde ik angst om dat te doen, je wilt of durft niemand tegen de schenen te schoppen legde ik jaren geleden al bloot.
Het bevreemd mij alleen in de hoogste mate dat dat kennelijk alleen bij mij als frustratie wordt gezien want ik zag ego zich op elke draadje hier uitleven zonder enige reactie van anderen daarover. Ik vraag me af waarom men overal elders daarvoor blind lijkt en het wel bij mij meent te zien.

Het lijkt nu allemaal zo volstrekt zinloos geweest te zijn dat ego aantonen. Ik zag dit nog als het enige nuttige op dit forum nu gedegen zelfonderzoek niet van de grond komt. Ik zie nu eindelijk het totale gebrek aan belangstelling en met het alleen maar lullen daar over geen reden meer om deze draadjes achter de schermen nog langer open te houden.

Het ga jullie goed.
We gaan hier sluiten.
 
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.