Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 April 2013, 22:19   #91
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Zal ook nog wel even duren voor ik snap waarom je geen moeite hebt met de botheid van Guy, maar die van Mihaele wel moet benoemen.
Of het moet zijn dat Guy van iedereen houd, en Miha niet?
Guy is bot-grappig en Miha bot-vervelend?
De één is zogenaamd bot en de ander echt bot?

En wat is toch dat truukje om iemand lieve wijsneus, of soort gelijke koosnaampjes te geven als er iets even niet samen gaat, lieffie pieffie aartie paartie heeft daar ook een handje van.
Guy zegt ook eerst wat Miha allemaal niet goed zegt of ziet, om daarna zijn liefde aan haar verklaren?

Als ik jou al lieve Ulla zou willen noemen is dat omdat ik je dan als opvallend lief zou ervaren, en niet in enig onbegrip naar elkaar.

Ik vind het zelfs wat denigrerends hebben,....maar daar ben ik hansjepansje voor,.....
Wat ik al zei, ik zie juist de aandoenlijkheid van mezelf terug als ik zo fel doe.
Ik wordt dan zelfs lief gevonden en dat maakte voor mij dat ik mij niet meer hoefde te verbergen achter deze felheid. Het temperament is er nog maar
de muur is weg. Zoals in dat mooie gedicht wat ik heb vertaald. Je bent iets te voorbarig geweest in je aannames. Ik heb geen problemen met botheid ( van Mihaela) en eigenlijk vind ik het niet eens het goede woord.

En ik vind je gewoon een wijsneus, soms heb je het bij het rechte eind, stel je goede vragen en maak je rake opmerkingen soms niet. Wat is er mis met wijsneus? Ben zelf met de liefste getrouwd. Dus maak je niet zo druk.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:22   #92
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
ik hoor mijn jongste zoon praten.

Complimentje Guy!
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:26   #93
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Goed, dan ben ik / zijn wij weer de klos ....
Hoe zie jij eruit als huppelkoe? Dat wil ik zien!
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:27   #94
Rob
Actuaris
 
Rob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
... ik ga slapen ..
Ik voorzie dat dat je nog niet gaat lukken.
Het zit je hoog en het is nog niet afgerond.

Maar goed, evenzogoed een goede nachtrust gewenst.
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:29   #95
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het is doodeng zolang je dat gelooft. En dan is het nog slim om (ook) gebruik te maken van je kennis en je ratio. Helemaal vertrouwen op je innnerlijke stem doe je gewoon als je weet dat het goed is. Al dan niet naar even twijfelen. Dan doe je het ook gewoon en maak je die beslissing. intuïtie maakt op een abstracte manier gebruik van alles wat logisch is en aan kennis beschikbaar. Zonder dat je daar qua denken (te lang) bij stil staat en serieuze afwegingen maakt of het wel klopt. Een soort van universele intelligentie welke het rationele te boven stijgt. Zo voelt het in ieder geval voor mij, op die manier heb ik al beslissingen genomen waarvan ik heel soms achteraf dacht, heb ik er wel goed aan gedaan. Maar toch wel.

Je schreef ook ergens dat je het niet mee eens was dat instinct en intuïtie hetzelfde zijn. Misschien geef je daar een andere interpretatie aan.Voor mij betekent beide in deze samenhang ook het innerlijke weten waardoor een levend wezen precies weet wat te doen zonder na te denken.

En ook een dier twijfelt wel eens even wat precies te doen in een bepaalde situatie. Zeker in die situaties waarin ook aangeleerde processen een rol spelen. Zoals sancties die volgen op ongehoorzaamheid, al is dat maar een bestraffend pfoei. Of gevaar in het verkeer. Dan zie je ze kijken....en even aarzelen. Zou dat in de pure natuur ook voorkomen?

Instinct is voor mij dat wat er boven komt als ik alleen op een onbewoond eiland strandt. Instinct is voor de moderne mens rudimentair geworden. Uitgezonderd wellicht het overlevingsinstinct in de no-go area's in grote steden, maar die hebben we in Nederland niet. Intuitie is echt wat anders in mijn beleving. Mijn intuitie "bedenkt" zaken die tegen mijn ratio in gaan en later toch blijken te kloppen. En ik ben er van overtuigd dat ieder mens over intuitie beschikt als hij wil.

Maar net zoals rudimentair is, is intuitie dat ook. Je moet het ontwikkelen om er gebruik van te kunnen maken.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:31   #96
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Ik voorzie dat dat je nog niet gaat lukken.
Het zit je hoog en het is nog niet afgerond.

Maar goed, evenzogoed een goede nachtrust gewenst.
Ja, dat klopt .. ik heb net mijn tanden gepoetst, en toen kreeg ik nog wat inspiratie.
Ik dacht : Ik moet toch verduidelijken dat dat troeteldinig geen thermometer is,

Nu ga ik wel slapen, anders wordt het moeilijk wakker worden morgen. Heb je je werk gedaan, gelukt?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:34   #97
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
En ik ben er van overtuigd dat ieder mens over intuitie beschikt als hij wil.

Maar net zoals rudimentair is, is intuitie dat ook. Je moet het ontwikkelen om er gebruik van te kunnen maken.
Als we er al over beschikken hoeven we het niet meer te ontwikkelen, toch? Het is er. Het staat tot je beschikking. Waarom maak je er (nu) geen gebruik van?
Guy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:35   #98
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
Is betuttelend goed of fout?
Sorry als ik me er mee bemoei deze keer, maar je kan toch niet zeggen of iets goed of fout is?
Met wat voor bedeoling zeg jij dingen, en hoe komt het weer over bij de ander?

Zelf heb ik het gevoel niet anders te schrijven naar man/vrouw en /of discrepantie of niet.
Bij jou Guy, meen ik te bespeuren als een vrouw iets tegenstrijdigs zegt, je dan "lieve" of wellicht betuttelende dingen zegt.

Ik zie je dan serieus iets integers tegen Mihaela zeggen, maar afsluiten met dat je van haar houd.
En het zal aan mij liggen, maar omdat je dat in mijn ogen alleen in dat soort gevallen doet, vind ik het twijfelachtig,....maar dat je al begrepen.


Kennisen van mij hebben een zoontje en heet casper coen, maar ze noemen hem altijd cas, maar als ze boos zijn dan zeggen ze casper coen!
Het is een iets andere situatie, maar geeft mijn onbegrip aan in verschillende benaderingen van iemand.
Als ik het niet eens ben met Rob, word hij niet ineens lief Robje,...

Maar overbodig om te zeggen dat dit geheel mijn ding is wat hier getriggerd word.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:35   #99
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Instinct is voor mij dat wat er boven komt als ik alleen op een onbewoond eiland strandt. Instinct is voor de moderne mens rudimentair geworden. Uitgezonderd wellicht het overlevingsinstinct in de no-go area's in grote steden, maar die hebben we in Nederland niet. Intuitie is echt wat anders in mijn beleving. Mijn intuitie "bedenkt" zaken die tegen mijn ratio in gaan en later toch blijken te kloppen. En ik ben er van overtuigd dat ieder mens over intuitie beschikt als hij wil.

Maar net zoals rudimentair is, is intuitie dat ook. Je moet het ontwikkelen om er gebruik van te kunnen maken.
Oke, voor mij is het min of meer hetzelfde. Afgaan op je instinct en de juiste dingen doen. intuïtie is een wat verfijnder woord en afgeleid vanuit ons denkvermogen vermoed ik maar. En zolang ik mij dit kan herinneren was het er bij mij altijd al aanwezig. Alleen als ik twijfelde vanuit mijn verstand vertrouwde ik er niet altijd op.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 April 2013, 22:36   #100
Guy
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 30 December 2012
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Complimentje Guy!
Ik koester het kind in mij wel, don't worry, be happy.
Guy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.