Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 September 2014, 17:32   #91
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Een constatering die wegvalt bij wat geduid wordt.

In de ervaringswereld valt niets te halen noch helder te ontvangen wat ik gemanifesteerd in essentie ben. Die constatering is voor mij een ,klaarheid' die (hoe paradoxaal het ook mag wezen.) nou net die helderheid vertegenwoordigt m.b.t wat' ik in essentie ben.

manifest haalt die ,klaarheid' de lading uit de zoekbeweging van het intellect, en laat het de ogenschijnlijke behoefte aan 'zekerheid' binnen de gevoels beleving verdwijnen, wat weer een heilzaam effect lijkt te hebben op het lichamelijke en zintuigelijke functioneren.
(Maar dat terzijde)

M.a.w feitelijk leent alle ervaring zich om deze ,klaarheid' bij te herkennen. Het hoeft dus niet langs specifieke modellen, systemen , tradities of methoden van ervaring te gaan.
Wat mij tot de conclusie brengt dat een diep innerlijk ongenoegen of gemis de enigste natuurlijke drive kan zijn voor een mens om zich te verdiepen aan ,wat' de essentie van dit bestaan is.

Ik zou kunnen zeggen dat het niet bevestigt hoeft te worden door systemen , methodes etc van de ervaringswereld, maar beter lijkt het mij om te stellen dat het niet bevestigt kan worden door gegevens van de ervaringswereld.
Een soort point zero' waar de ervaringswereld niets meer kan betekenen ;Zijn' van een geheel andere orde dan al het gekende.

Er kan nooit kennis zijn van ,wat' ik als essentie volledig ben!
Er kan alleen kennis zijn van wat ik als essentie onvolledig ben, c.q de ervaringswereld.
Dus ,Wat' ik ben onttrekt zich aan alle duiding en verwijzing.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 23 September 2014, 22:56   #92
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Een constatering die wegvalt bij wat geduid wordt.

In de ervaringswereld valt niets te halen noch helder te ontvangen wat ik gemanifesteerd in essentie ben. Die constatering is voor mij een ,klaarheid' die (hoe paradoxaal het ook mag wezen.) nou net die helderheid vertegenwoordigt m.b.t wat' ik in essentie ben.

manifest haalt die ,klaarheid' de lading uit de zoekbeweging van het intellect, en laat het de ogenschijnlijke behoefte aan 'zekerheid' binnen de gevoels beleving verdwijnen, wat weer een heilzaam effect lijkt te hebben op het lichamelijke en zintuigelijke functioneren.
(Maar dat terzijde)

M.a.w feitelijk leent alle ervaring zich om deze ,klaarheid' bij te herkennen. Het hoeft dus niet langs specifieke modellen, systemen , tradities of methoden van ervaring te gaan.
Wat mij tot de conclusie brengt dat een diep innerlijk ongenoegen of gemis de enigste natuurlijke drive kan zijn voor een mens om zich te verdiepen aan ,wat' de essentie van dit bestaan is.

Ik zou kunnen zeggen dat het niet bevestigt hoeft te worden door systemen , methodes etc van de ervaringswereld, maar beter lijkt het mij om te stellen dat het niet bevestigt kan worden door gegevens van de ervaringswereld.
Een soort point zero' waar de ervaringswereld niets meer kan betekenen ;Zijn' van een geheel andere orde dan al het gekende.

Er kan nooit kennis zijn van ,wat' ik als essentie volledig ben!
Er kan alleen kennis zijn van wat ik als essentie onvolledig ben, c.q de ervaringswereld.
Dus ,Wat' ik ben onttrekt zich aan alle duiding en verwijzing.
Ben, je bent mij opnieuw helemaal kwijt!
Ik heb werkelijk geen idee waar je het hier over hebt.
Ik weet ook niet of je op mij reageert of op Looro.
Van 80% van hetgeen je hierschrijft begrijp ik de inhoud zelfs helemaal niet!

En dan dat gezwollen taalgebruik, is dat nou echt nodig?!

Ik geef het even op.

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2014, 07:15   #93
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Ben, je bent mij opnieuw helemaal kwijt!
Ik heb werkelijk geen idee waar je het hier over hebt.
Ik weet ook niet of je op mij reageert of op Looro.
Van 80% van hetgeen je hierschrijft begrijp ik de inhoud zelfs helemaal niet!

En dan dat gezwollen taalgebruik, is dat nou echt nodig?!

Ik geef het even op.

Hab
Het was een oprechte poging om een en ander aan bevinding te delen. Ik lees op
Het forum niets anders dan gezwollen taal gebruik oa van jou en zeker Looro, dus ik snap niet helemaal wat je punt hierin is. De maatstaf van Jip en janneke taal lijkt mij wat te kinderachtig en niet toereikend genoeg om goed te communiceren over deze dingen.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2014, 08:00   #94
moi
Vicaris
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Het was een oprechte poging om een en ander aan bevinding te delen. Ik lees op
Het forum niets anders dan gezwollen taal gebruik oa van jou en zeker Looro, dus ik snap niet helemaal wat je punt hierin is. De maatstaf van Jip en janneke taal lijkt mij wat te kinderachtig en niet toereikend genoeg om goed te communiceren over deze dingen.
Nou Ben zelfs als Jip en Janneke taal gebruiker, ikzelf mijn beschikbaarheden ten toon spreid, wordt gezien als verwarrend.

Citaat:
De maatstaf van Jip en janneke taal lijkt mij wat te kinderachtig en niet toereikend genoeg om goed te communiceren over deze dingen.
Maar dit slaat alles.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2014, 11:41   #95
glans
Vicaris
 
Geregistreerd: 28 April 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
Dat wij uiteindelijk zullen ervaren te bestaan zonder deze menselijke vorm dient vooralsnog gerealiseerd te worden.

wat bedoel je hiermee?
dat degenen die fysiek zijn overleden (over-het-lijden/heen-gegaan) eigenlijk de enigen zijn die HET (is volbracht) gerealiseerd hebben?
realisatie vindt plaats bij ons sterven?
of bedoel je het anders?

(dit vraag ik in eerbied en met respect voor degenen die ons zijn voorgegaan...)
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2014, 11:52   #96
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Eerst even wat anders.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Je verschuilt je wel erg vaak achter de opmerking niet te weten waar iemand het over heeft.

Daar heb ik dit forum voor om ervaringen op het gebied van gedegen zelfonderzoek te delen. Dus je advies dat niet te doen en zeker niet op dit forum is een contraproductieve uitlating met betrekking tot dit werkzaamheid van dit forum.

Laat dat een waarschuwing voor je zijn.

Renoir

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot
Ik heb niet in het minst een idee waar je het over hebt!
Waar precies zeg ik iets negatiefs over dit forum?

Als ik in de trein zit met iemand en dan zeg: " we kunnen hier beter niet over spreken in de trein" zeg ik dan iets negatiefs over de trein?!
Het antwoord is natuurlijk "NEE"!!

De observaties die iemand zouden kunnen delen naar aanleiding van introspectie lenen zich naar mijn smaak niet om op een openbare plek gedeeld te worden.
Ik laat echter nog de ruimte om dat wel te doen door het nadrukkellijk aan Ben zelf over te laten, getuige mijn laatste zin : "..maar het kan wel, als jij dat wilt.."

Ik deel jouw mening, omtrent de wenselijkheid dergelijke ervaringen op een forum te delen, niet. Ik laat echter de verantwoordelijkheid voor iets dergelijks nadrukkelijk bij de andere forumgebruikers.

Ik stel voor dat je voortaan nauwkeuriger leest en overweegt wat er wordt geschreven voordat je in de pen klimt en misplaatste beschuldigingen de wereld in stuurt.
Een advies tot zorgvuldigheid naar jou kwam niet toevallig eerder deze week in een andere post van mijn kant!

Lees in godsnaam voortaan eerst nauwkeurig wat er geschreven wordt en denk er dan vervolgens eerst eens een minuutje over na alvorens met vreemde en misplaatste kritiek te komen.
Een waarschuwing?!
En waar waarschuw je me dan precies mee Renoir.....?!

Of moet ik dit uitleggen als een dreigement?!
Je bent wel totaal van God los met dit hele verhaal. Je eerste beschuldiging raakte kant nog wal en ben je zo bijdehand om niet op mijn weerwoord te reageren omdat je wel weet dat je geen been hebt om op te staan. Maar nu ga je wel een beetje te ver!

Ik zou zeggen, sla de volgende stappen maar over en en voeg de daad bij het woord. Waarschuwingen gaan meestal gepaard met consequenties als ze in de wind worden geslagen.

Je moet wel opschieten want ik plaats deze hele krankzinnige uitwisseling nu onmiddellijk in de openbare ruimte zodat iedereen opnieuw kennis kan nemen van jouw benepenheid en het feit dat je een idiote control freak bent.

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2014, 11:58   #97
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Dit hele verhaal werd vooraf gegaan door een mail van Renoir aan mij waarin hij zich boos maakte over het feit dat ik Ben heb aangeraden voorzichtig te zijn met het delen van zijn introspectie op een openbare plaats.

Renoir geeft aan dat hij met een argwanende blik over onze bijdrages waakt en waar het hem niet helemaal bevalt onmiddellijk ingrijpt als een soort Stasi politie.

Dit is volslagen krankzinnig en ik laat me natuurlijk niet door hem vertellen wat wel en wat niet te schrijven.

Ben je helemaal door de ratten besnuffeld Renoir?!

Good luck and Good bye!
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2014, 12:04   #98
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glans Bekijk bericht
wat bedoel je hiermee?
dat degenen die fysiek zijn overleden (over-het-lijden/heen-gegaan) eigenlijk de enigen zijn die HET (is volbracht) gerealiseerd hebben?
realisatie vindt plaats bij ons sterven?
of bedoel je het anders?

(dit vraag ik in eerbied en met respect voor degenen die ons zijn voorgegaan...)

Nee, ik doelde niet op een fase na het sterven.
Ik bedoel dat je je bij leven en welzijn kunt realiseren dat jouw bestaan niet afhangt van het al dan niet verkeren in een menselijke vorm.
Na het vallen van het lichaam gaat het bestaan door.
Jij gaat door.

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2014, 14:43   #99
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Ik wil graag geleid worden naar wat' ik ben.
Met deze zin hierboven vraag je leiding van forumleden, of geef je aan dat jij op dit moment open staat voor leiding vanuit het Goddelijke?
Door wie, of wat, wil jij geleid worden Ben?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 24 September 2014, 17:06   #100
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Met deze zin hierboven vraag je leiding van forumleden, of geef je aan dat jij op dit moment open staat voor leiding vanuit het Goddelijke?
Door wie, of wat, wil jij geleid worden Ben?
Hallo Mihaela.

Wat ik daarmee bedoel(de) is dat ik communicatief en een beetje taalkundig geleid wil worden naar een betere en aangaande mijn bevindingen hiermee' juistere duidings expressie.
Dus het is geen vraag om leiding te krijgen vanuit het goddelijke? of dat ik specifiek geleid wil worden door iemand.

vr gr Ben.
Ben is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.