Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Persoonlijke perikelen > Eigen forum beheer

Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 August 2013, 11:10   #1021
Cynthia
Asprirant lid
 
Cynthia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Het rammelt, ik heb het doorleeft, de liefde, etc allemaal ideaal. Het ideaal van advaitta is ....... Is dat niet ook een ideaal? Ik zou niet weten hoe ik kan leven zonder ideaal. Daarom heb ik er heel bewust een gekozen en probeer heel bewust rekening te houden met andermans ideaal en begrijp dat het trappen tegen andermans ideaal het zelfde is als water geven aan het zaad van woede doe dat vaak genoeg en zie wat voor'n schepping er voor je staat. Nee ik beschenk liever het zaad der liefde en ben mij heel bewust dat ik een keuze heb. Dat noem ik wakker zijn "bewust" zijn!
Cynthia is offline  
Oud 2 August 2013, 11:17   #1022
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Waarom zou je überhaupt nog geloven in overtuigingen? Het denken heeft mooie zaken gebracht zoals we om ons heen kunnen zien. Maar als het denken overtuigingen schenkt gaan we ons gedragen naar die overtuigingen ook. Bij de advaita gelovigen neem ik dat scherp waar. Ze zijn heilig overtuigd van iets en gaan zich daar naar gedragen. Hetzelfde wat je eigenlijk ook bij religies en ideologieen waarneemt: mensen gaan zich gedragen zoals de religie of ideologie voorschrijft. Ze worden hun overtuiging!

Ik roep het mijn hele leven al: principes en overtuigingen staan een mens maar in de weg.
Het laatste wat je zegt dat overtuigingen je in de weg staan bevat een kernwaarheid. Maar gaat je als (aan verandering onderhevige) overtuiging
ook weer in de weg staan als je daarom categorisch alle middelen afwijst.

Het verschil maakt of het middel jou dient of dat jij als mens het middel dient. In het eerste geval laat je dat los als je doorhebt hoe het werkt en vertaal je
het naar het geheel. En kun je het ook weer loslaten.
Ulla is offline  
Oud 2 August 2013, 11:41   #1023
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Als je jezelf eens zou kunnen zien door mijn ogen zou je wel anders praten.

Advaita is misschien geen religie of ideologie, maar zo gedraagt het zich wel. Althans op dit forum. Compleet met profeten, leerstellingen enz enz enz.

Maar het gaat niet om advaita. Het gaat er om dat je je overtuigingen durft los te laten. Overtuigingen komen uit het denken voort. Maar jij zal nooit en te nimmer je advaita overtuiging kunnen loslaten. Je zit al gevangen in het web van je eigen denken. Je hele wereld is er mee opgebouwd en de overtuiging loslaten doet je wereld instorten. Gesprekken met jou worden zinloos, dat getuigt ook deze reactie weer. Het is niet Renoir die zich aangevallen voelt, het is de advaita overtuiging die zich aangevallen voelt.

Jij hebt niets tegen mij, jouw overtuiging heeft wat tegen mij. Bewijzen? Die zijn er in de vorm van jouw gedrag jegens mij. Het meten met twee maten wat je doet. En die overtuiging heeft zelfs geresulteerd in de overtuiging dat je egoloos bent. Ronduit belachelijk, want dat bestaat niet eens.

Maar goed, ik kap er maar mee. Anders maak ik je weer boos, volgt er weer een ban enz enz enz.
Ik zie mij in jouw ogen, omdat de identificatie ontbreekt is dat voor mij geen enkel probleem.

Je bent in ieder geval wat specifieker met je 'althans op dit forum' al ben ik het niet met je eens dat de in advaita geënteresseerde zich alhier gedraagt met leerstelling en profetie. Overigens profetie is wat ik jou regelmatig zie doen met je voorspellingen en, zoals je weet, is het doorgaans de eigen perceptie waar je tegenaan kijkt.

Al lijkt dat zo, het is niet dat hier een advaita overtuiging zich aangevallen voelt maar een uiterst bruikbare methode die hier door je, door middel van je persoonlijke (onwetende) overtuiging, in diskrediet wordt gebracht. Je bent zo egocentrisch dat je niet eens ziet dat wanneer jij er niets aan hebt anderen daar iets aan kunnen hebben.

Je bent een expert in het omdraaien zoals blijkt. Het zijn juist je overtuigingen (zoals ook in je quotes alles steeds weer overtuigingen zijn) waar ik op reageer en dat weet je handig om te draaien in 'dat mijn overtuiging wat tegen je heeft'. Je bent doorzichtig als glas maar glad als een aal. Ik heb je al lang opgegeven als iemand die ik zou kunnen bewegen tot zelfonderzoek, je kakelt als een kip zonder kop met jou als zegevierende persoon. Maar ik heb nog hoop dat ik anderen kan bereiken maar dat gaat niet lukken als je onzin over advaita blijft verkopen.

Zoals gezegd je bent uiterst contraproductief voor het doen van gedegen zelfonderzoek, je bent ook geen aanbeveling dat te doen. Ik zou je om die reden van het forum bannen.
Rennie is offline  
Oud 2 August 2013, 12:00   #1024
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik vind het wel een prettige gedachte/overtuiging te geloven dat ik alles in mijn leven krijg wat ik nodig heb, dat alles is zoals het is omdat het niet anders kan zijn dan precies zoals het is, op dit moment. En dat alles ten doel heeft de mens bewuster te maken.
Je zegt het zelf al: je vindt het prettig en daarom handhaaf je die overtuiging.
Niets mis mee, zolang je maar in ziet dat het een illusie is.
Freerider is offline  
Oud 2 August 2013, 12:48   #1025
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir
Ik zie mij in jouw ogen, omdat de identificatie ontbreekt is dat voor mij geen enkel probleem.
Jij kan niet door mijn ogen kijken omdat je gehindert wordt door je overtuiging.
Dat is nu net de crux. Overtuigingen zijn een handicap bij het ware zien.
Pas als iemand helemaal los zou is van welke overtuiging ook, dan pas komt het ware zien

Citaat:
Je bent in ieder geval wat specifieker met je 'althans op dit forum' al ben ik het niet met je eens dat de in advaita geënteresseerde zich alhier gedraagt met leerstelling en profetie.
Dat 'althans op dit forum' voorkomt dat mijn stelling zich uitbreidt over gebieden die ik niet ken. Ik zie hier de advaita gelovigen dezelfde dingen beweren en profeten aanbidden (AS)

Citaat:
Overigens profetie is wat ik jou regelmatig zie doen met je voorspellingen en, zoals je weet, is het doorgaans de eigen perceptie waar je tegenaan kijkt.
Klopt, doorgaans is dat mijn eigen perceptie. Dan geef ik de Waarheid weer in mijn eigen perceptie en verandert hij in waarheid.
De Waarheid kan niet in letters worden uitgetikt, kan niet met woorden worden uitgesproken. De Waarheid kan alleen gevonden worden als je alle overtuigingen achter je laat. En is voor iedereen beschikbaar. Je hoeft er niet slim voor te zijn, je hoeft geen cursus te volgen, hij zal zich vanzelf openbaren als het moment daar is.

Ik probeer die Waarheid wel eens in mijn armzalige perceptie weer te geven, dat klopt. In de hoop dat iemand zelf gaat zoeken, want ik kan hem niet geven?.

Citaat:
Al lijkt dat zo, het is niet dat hier een advaita overtuiging zich aangevallen voelt maar een uiterst bruikbare methode die hier door je, door middel van je persoonlijke (onwetende) overtuiging, in diskrediet wordt gebracht. Je bent zo egocentrisch dat je niet eens ziet dat wanneer jij er niets aan hebt anderen daar iets aan kunnen hebben.
Ik breng de advaita overtuiging niet in diskrediet, dat doen de aanhangers door hun gedrag. Vergelijk het met de islam welke in diskrediet wordt gebracht door dolgedraaide aanhangers. Weer hetzelfde probleem: het zijn de aanhangers die zich gaan indentificeren met een overtuiging en gaan daardoor rare dingen doen. Ook in de islam is de Waarheid verborgen, maar een zelfmoordterrorist zal en kan hem niet vinden omdat hij zich indentificeert met de overtuiging. En dat zie ik de advaita overtuigden hier ook doen.

Citaat:
Je bent een expert in het omdraaien zoals blijkt. Het zijn juist je overtuigingen (zoals ook in je quotes alles steeds weer overtuigingen zijn) waar ik op reageer en dat weet je handig om te draaien in 'dat mijn overtuiging wat tegen je heeft'. Je bent doorzichtig als glas maar glad als een aal. Ik heb je al lang opgegeven als iemand die ik zou kunnen bewegen tot zelfonderzoek, je kakelt als een kip zonder kop met jou als zegevierende persoon.
Ook al weer zo' n overtuiging van je. Omdat ik niet in jouw straatje pas denk je dat ik nog moet beginnen met zelfonderzoek. Door deze overtuiging komt het geen moment in je op dat waar jij nu staat ik al jaren terug achter mij heb gelaten. Je ziet alleen maar ego bij mij (het zegevierende persoon) . In feite hou je daar jezelf een spiegel voor?..


Citaat:
Maar ik heb nog hoop dat ik anderen kan bereiken maar dat gaat niet lukken als je onzin over advaita blijft verkopen.

Hier hang je weer de profeet uit. Jouw overtuiging moet er doorgedrukt worden en ik sta daar bij in de weg. Hoeveel bewijzen moet ik nog aandragen dat je barst van de overtuigingen? Maar dan ga je weer beweren dat ik zo glad als een aal ben. Maar dat 'gladde aal' zegt mij tevens dat jouw overtuiging niet zo stevig in zijn schoenen staat..

Ga eens voor jezelf na waarom anderen jouw overtuiging moeten overnemen?
Wordt jouw overtuiging daar meer waar door? Of zoek je eigenlijk bevestiging bij anderen?

Citaat:
Zoals gezegd je bent uiterst contraproductief voor het doen van gedegen zelfonderzoek, je bent ook geen aanbeveling dat te doen. Ik zou je om die reden van het forum bannen.
Ik ben contraproduktief IN JOUW OGEN. Zou je werkelijk de Waarheid hebben, dan kan geen mens op aarde daar wat aan af doen. Ik heb mijn zelfonderzoek al lang afgerond, maar door jouw blindheid kan je dat niet zien. Het is jouw ego die aan die advaita overtuiging gehecht is en het is jouw ego die geen tegenspraak duldt. Rob, Aart, Maria en nog wat anderen zullen nooit een ban krijgen omdat zij jouw ego bevestigen. Ik doe dat niet, dus zoekt jouw ego constant naar redenen voor een ban. Zelfs als ik mij redelijk opstel.


Je toetert hier alle dagen dat je niet je gedachten bent en dat klopt. Maar toen ik Danique het advies gaf een bepaalde gedachte toe te laten was dat meteen banwaardig. En merkwaardigerwijs waren het juist de advaita gelovigen die bang waren voor die gedachte?.. Hetgeen bewees dat jij en je mede gelovigen eigenlijk helemaal niet zo overtuigt zijn. Jullie zoeken bevestiging bij elkaar en ik heb daar niets op tegen. Maar kap er mee om eerlijke mensen contraproduktief te noemen. Ik gun jullie je overtuigingen. Misschien hebben jullie die wel nodig om te overleven. Gun mij mijn niet-overtuigingen zonder door het lint te gaan.

Met je twee maal een ban heb je je eigen zwakte aangetoond. En dan vooral de zwakte van je overtuigingen.
Freerider is offline  
Oud 2 August 2013, 13:21   #1026
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik breng de advaita overtuiging niet in diskrediet....
.
effe....Advaita kan alleen iets van een overtuiging hebben voor mensen die nog geen Advaita Zijn. Met Advaita Zijn bedoel ik dat je je in die staat van bewustzijn bent wat dus weer wil zeggen dat Advaita een bewustzijnsstaat is die zich dan vervolgens zal uiten in de praktijk....
Vagebond is offline  
Oud 2 August 2013, 14:32   #1027
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
effe....Advaita kan alleen iets van een overtuiging hebben voor mensen die nog geen Advaita Zijn. Met Advaita Zijn bedoel ik dat je je in die staat van bewustzijn bent wat dus weer wil zeggen dat Advaita een bewustzijnsstaat is die zich dan vervolgens zal uiten in de praktijk....
Dat is naar je toe redeneren. Iets is een overtuiging of iets is geen overtuiging.
Meer smaken zijn er niet. Een zelfmoordterrorist leeft in de overtuiging dat hij naar de hemel gaat met maagden en al. Hij heeft die overtuiging. Ik niet.

Letterlijk gezien heb je wel gelijk. Advaita betekent eenheid. Die is er gewoon, of je dat nou wil of niet. Dat bewustzijn is er ook. Je kan nergens anders uitkomen dan in die eenheid. Het probleem ontstaat waar het een overtuiging wordt, welke in perceptie wordt geplaatst.
Freerider is offline  
Oud 2 August 2013, 14:57   #1028
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Voor de duidelijkheid dus, Vagebond:

Op het moment dat je in je denken treedt, iets aanbeveelt, beweert dat iets de snelste weg is, de juiste weg is, de enige weg is enz enz enz enz?..ben je bezig met een overtuiging. Dan staat er nog altijd iets in de weg naar die 'staat van bewustzijn'.

Met iedere vorm van denken ben je bezig in dualiteit. Ben je weer bezig je ego te triggeren. Dat is ook de reden dat egoloosheid niet bestaat, je kan er domweg niet aan ontsnappen. Alleen op die momenten dat je in staat bent te ontsnappen aan iedere vorm van denken, iedere vorm van overtuiging, iedere vorm van bewustzijn dat denkt dat jij Vagebond bent ?dan pas kan jij toetreden tot die 'staat van bewustzijn' of hoe je het ook noemen wilt. Ik noem dat de ongeziene wereld en ik weet waar ik het over heb. Daarom zal ik ook altijd slap gelul en 2e hands waarheid herkennen. En daarom weet ik ook dat er geen andere mogelijkheden zijn. Iedereen, niemand uitgezonderd, kan alleen in dat Bewustzijn terechtkomen.

Daarom weet ik ook dat ik in het dagelijkse leven met een ego rond sjouw. Je kan een klein ego hebben, een groot ego, maar hij is er altijd. En ego vindt het erg fijn om te denken dat er geen ego is, dan is er immers niemand meer die pijn hoeft te lijden. Mag van mij allemaal hoor, ik gun iedereen zijn overtuigingen. Maar dat neemt niet weg dat ik die overtuiging niet heb.
Freerider is offline  
Oud 2 August 2013, 22:36   #1029
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Jij kan niet door mijn ogen kijken omdat je gehindert wordt door je overtuiging.
Dat is nu net de crux. Overtuigingen zijn een handicap bij het ware zien.
Pas als iemand helemaal los zou is van welke overtuiging ook, dan pas komt het ware zien

Dat 'althans op dit forum' voorkomt dat mijn stelling zich uitbreidt over gebieden die ik niet ken. Ik zie hier de advaita gelovigen dezelfde dingen beweren en profeten aanbidden (AS)

Klopt, doorgaans is dat mijn eigen perceptie. Dan geef ik de Waarheid weer in mijn eigen perceptie en verandert hij in waarheid.
De Waarheid kan niet in letters worden uitgetikt, kan niet met woorden worden uitgesproken. De Waarheid kan alleen gevonden worden als je alle overtuigingen achter je laat. En is voor iedereen beschikbaar. Je hoeft er niet slim voor te zijn, je hoeft geen cursus te volgen, hij zal zich vanzelf openbaren als het moment daar is.

Ik probeer die Waarheid wel eens in mijn armzalige perceptie weer te geven, dat klopt. In de hoop dat iemand zelf gaat zoeken, want ik kan hem niet geven?.

Ik breng de advaita overtuiging niet in diskrediet, dat doen de aanhangers door hun gedrag. Vergelijk het met de islam welke in diskrediet wordt gebracht door dolgedraaide aanhangers. Weer hetzelfde probleem: het zijn de aanhangers die zich gaan indentificeren met een overtuiging en gaan daardoor rare dingen doen. Ook in de islam is de Waarheid verborgen, maar een zelfmoordterrorist zal en kan hem niet vinden omdat hij zich indentificeert met de overtuiging. En dat zie ik de advaita overtuigden hier ook doen.

Ook al weer zo' n overtuiging van je. Omdat ik niet in jouw straatje pas denk je dat ik nog moet beginnen met zelfonderzoek. Door deze overtuiging komt het geen moment in je op dat waar jij nu staat ik al jaren terug achter mij heb gelaten. Je ziet alleen maar ego bij mij (het zegevierende persoon) . In feite hou je daar jezelf een spiegel voor?..

Hier hang je weer de profeet uit. Jouw overtuiging moet er doorgedrukt worden en ik sta daar bij in de weg. Hoeveel bewijzen moet ik nog aandragen dat je barst van de overtuigingen? Maar dan ga je weer beweren dat ik zo glad als een aal ben. Maar dat 'gladde aal' zegt mij tevens dat jouw overtuiging niet zo stevig in zijn schoenen staat..

Ga eens voor jezelf na waarom anderen jouw overtuiging moeten overnemen?
Wordt jouw overtuiging daar meer waar door? Of zoek je eigenlijk bevestiging bij anderen?

Ik ben contraproduktief IN JOUW OGEN. Zou je werkelijk de Waarheid hebben, dan kan geen mens op aarde daar wat aan af doen. Ik heb mijn zelfonderzoek al lang afgerond, maar door jouw blindheid kan je dat niet zien. Het is jouw ego die aan die advaita overtuiging gehecht is en het is jouw ego die geen tegenspraak duldt. Rob, Aart, Maria en nog wat anderen zullen nooit een ban krijgen omdat zij jouw ego bevestigen. Ik doe dat niet, dus zoekt jouw ego constant naar redenen voor een ban. Zelfs als ik mij redelijk opstel.


Je toetert hier alle dagen dat je niet je gedachten bent en dat klopt. Maar toen ik Danique het advies gaf een bepaalde gedachte toe te laten was dat meteen banwaardig. En merkwaardigerwijs waren het juist de advaita gelovigen die bang waren voor die gedachte?.. Hetgeen bewees dat jij en je mede gelovigen eigenlijk helemaal niet zo overtuigt zijn. Jullie zoeken bevestiging bij elkaar en ik heb daar niets op tegen. Maar kap er mee om eerlijke mensen contraproduktief te noemen. Ik gun jullie je overtuigingen. Misschien hebben jullie die wel nodig om te overleven. Gun mij mijn niet-overtuigingen zonder door het lint te gaan.

Met je twee maal een ban heb je je eigen zwakte aangetoond. En dan vooral de zwakte van je overtuigingen.
Ik ga niet op al dat geleuter reageren beste man. Je lult maar een eind weg en je doet maar, maar bemoei je niet met mijn aanbevelingen tot zelfonderzoek en met betweteren over advaita waarvan je niet het flauwste idee hebt wat dat is. Capice.
Rennie is offline  
Oud 2 August 2013, 22:40   #1030
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Je zegt het zelf al: je vindt het prettig en daarom handhaaf je die overtuiging. Niets mis mee, zolang je maar in ziet dat het een illusie is.
Waarbij ik mij afvraag waarom zou er iets mis mee zijn als je de illusie niet (in) ziet? Het werkt overigens wel zo...energetische aantrekking. Ook al is het illusie, in de praktijk van alledag werkt het zo. Net zoals de zwaartekracht en andere aardse wetten, zeg maar.
Ulla is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.