|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
4 August 2013, 12:07 | #1091 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jij ook een fijne zondag Ulla |
|
4 August 2013, 12:45 | #1092 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Ik begrijp dat jij vertelt hoe het volgens jou zit en dit weten verkondigt. En de bal terugketst als dit weten in twijfel getrokken wordt. En daarna vervolgens niet eens na wilt kijken en meteen weer terug kaatst. Dat is voor mijn gevoel idd de aard van het plakkerige ik belang die niet los wil laten. En wat ik dus probeerde te beschrijven in mijn eigen berichten al gebeuren er dan wel wat andere dingen maar het hoort in hetzelfde rijtje. Terwijl ik er zelf met de neus bovenop sta en het gewoon zie. Ik kan mij daar soms over verbazen. Ik zie het gebeuren en het lukt me af en toe niet het te doorbreken. Toch weet ik het mentaal op dat moment, schiet ik toch weer terug in die modus. Ik kan de "schuld" op zo een moment zeker bij mijn lichamelijke (hormoon) huishouding zoeken maar is het dat echt wel? Ligt het niet gewoon in de aard van het beestje en versterken bepaalde factoren het niet gewoon? Sinds ik dat bewust weet heb ik er namelijk veel minder last van. Niet dat ik het hier over bepaalde perikelen wil hebben hoor. Maar bij mij speelt dat een grote rol. En ik wenste gewoon dat ik dat eerder had geweten. En nee ook daar zit ik verder niet mee. Maar ik verspil liever geen enkele minuut meer aan mijn nukkige ik wat opeens moeilijk wil doen. Het ongevraagde ik belang zit hem verder vooral in de invullingen en niet in het meekijken zelf. Immers dit forum is bedoeld voor mee te kijken. |
|
4 August 2013, 12:51 | #1093 |
Jubilaris
|
|
4 August 2013, 13:05 | #1094 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Zou het mijn Zelf ene moer uitmaken wat een ander van 'mij' vindt? Zou mijn Zelf het uitmaken wat ik van mijzelf vindt? En als ik mijn Zelf in overeenstemming wil brengen met mijn ego, waarom zou mijn ego zich dan aangetast voelen over wat anderen van 'mij' vinden? Cynthia en Mahzira vinden mij belerend. Nou, lekker boeiend dan. Misschien vinden ze vandaag al weer wat anders. Mijn ego kan zich aangetast voelen, maar mijn Zelf maakt het allemaal geen zak uit. |
|
4 August 2013, 13:24 | #1095 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Wijziging aangebracht door Ulla op 4 August 2013 om 13:47. Reden: taal |
|
4 August 2013, 13:29 | #1096 | |
Jubilaris
|
Citaat:
Belerend heeft iets beladens, men wil niet beleerd worden. Waarom niet kun je onderzoeken. Maar ook de belerende zou kunnen kijken waarom hij zo overkomt. Meestal zit er in beide kanten iets wat nog gezien wil worden. |
|
4 August 2013, 14:08 | #1097 |
Asprirant lid
|
Ulla, voor het moment gooi ik even de handdoek in de ring. Misschien komt er nog iemand anders die het punt ziet. Als ik het over voetbal heb en jij over handbal, dan kunnen we nooit een zinnig gesprek voeren.
|
4 August 2013, 14:26 | #1098 |
Asprirant lid
|
|
4 August 2013, 14:51 | #1099 | |
Jubilaris
|
Citaat:
De punten die je gemaakt had waren mij wel duidelijk maar niet van toepassing/aan de orde in mijn eigen gebeuren. |
|
4 August 2013, 15:12 | #1100 | ||
Asprirant lid
|
Citaat:
En even buiten deze discussie, Ulla. Een gespek met jou meandert zo gauw. Ik gaf als benadrukking van mijn betoog deze quote: Citaat:
Doe je dat wel, dan gaat een gesprek meanderen en resulteert in langs elkaar heen praten. En ik maak mij er ook schuldig aan. Met mijn quote geef ik al gelegenheid. |
||
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|