Waarheidvinding  
Oud 4 August 2013, 21:56   #1121
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynthia Bekijk bericht
Ik vind Ego's irritant die van mijzelf en die van andere ik word er boos van?!
Misschien sta ik daar in mijn proces. Dat ik Ego herken? Oke!! Ik herken Ego bij mijzelf en andere en dat irriteert mij!
Het zou je niet moeten ergeren, dat is wat ego's doen, leer er van, doorzie het.
Rennie is offline  
Oud 4 August 2013, 21:57   #1122
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar Zelf maakt zich kenbaar door jou. En herkenbaar aan bepaalde kenmerken (ondanks dat er aan Zelf Zelf geen kenmerken of eigenschappen kunnen worden toegeschreven). Onverschilligheid behoort daar niet toe. En als je mij niet gelooft, vraag het Sterre.
Die jongen spreekt wartaal en moet bij iedere quote gecorrigeerd worden.
Rennie is offline  
Oud 4 August 2013, 22:02   #1123
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Als je die overtuiging nu eens in zou ruilen voor de overtuiging dat iedereen (het) kan "begrijpen"/"weten"? Weten is niet voorbehouden aan een select gezelschap. Voor de happy few.
Hier is weten het synoniem voor begrijpen, 'weten' is van een andere orde. Maar de door mij gebezigde en in het verleden, juist om misverstanden en uitgebreid heen en weer geschrijf te voorkomen, gedegen uitleg en feitelijke betekenis worden door onze Ietesepietsje verbasterd en uit z'n verband gerukt en maken die begrippen tot een farce.
Die man is een 'pain in the ass' ik denk weer over bannen.
Rennie is offline  
Oud 4 August 2013, 22:17   #1124
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
We zitten allemaal in een proces. Ik probeer mij zelf hier te laten zien waar ik in sta.
Ik heb geen proces bij je gezien, je overtuigingen waren wel goed zichtbaar idd.
Rennie is offline  
Oud 4 August 2013, 22:17   #1125
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik ervaar het wel als een probleem. Omdat je begint over voetbal en eindigt met handbal.

Anderzijds heeft onze discussie voor mij verhelderend gewerkt. Ik besprak dit graag met jou, omdat jij de intelligentie er voor hebt en (voor zo ver ik weet) niet denkt egoloos te zijn. Iemand die in de overtuiging leeft dat hij egoloos is, die kan het niet begrijpen.
M.i. ligt in dit geval het probleem in het gebeuren dat je aan je punten en invullingen vast wilde houden en deze voor mijn gebeuren niet aan de orde waren. Ik heb gewoon gereageerd op wat je schreef, dat was niet naar jouw zin en dan praat je idd langs elkaar heen en krijg je juist egostuff.

Nu geef je min of meer aan dat je een issue hebt met mensen die aangeven egoloos te zijn. Als je verder kijkt dan het item bij die mensen zelf neer te leggen kun je in dat gegeven ontdekken dat je eigenlijk tegen iets aanloopt wat met jezelf te maken heeft. En dat is het ontleden van datzelfde ego bij jezelf waar je bij anderen tegen aan loopt. Of meent tegen aan te lopen. Het zou zomaar kunnen dat wat je triggert in de ander ( dat egoloos) de spiegel is voor iets bij jezelf wringt.
Ulla is offline  
Oud 4 August 2013, 22:19   #1126
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik vind het prettiger als wij hier verder niet over van gedachten wisselen, even goede vrienden. Hopelijk kan je mijn verzoek respecteren.
Als je een taboe hebt moet je dat juist in het licht halen dus mijn advies aan Mahziri is 'blijf nog even trekken' misschien valt er ten aanzien Ietsepietsie nog wat te redden.
Rennie is offline  
Oud 4 August 2013, 22:22   #1127
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dit begrijp ik dan weer niet. Overtuigingen zijn inwisselbaar. Datzelfde geldt toch ook voor gedachtes? Iets niet prettig vinden is toch ook een gedachte?
Ja zoals hiervoor al gezegd 'je kunt bij die jongen blijven rectificeren hij bazelt'.
Rennie is offline  
Oud 4 August 2013, 22:24   #1128
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
M.i. ligt in dit geval het probleem in het gebeuren dat je aan je punten en invullingen vast wilde houden en deze voor mijn gebeuren niet aan de orde waren. Ik heb gewoon gereageerd op wat je schreef, dat was niet naar jouw zin en dan praat je idd langs elkaar heen en krijg je juist egostuff.

Nu geef je min of meer aan dat je een issue hebt met mensen die aangeven egoloos te zijn. Als je verder kijkt dan het item bij die mensen zelf neer te leggen kun je in dat gegeven ontdekken dat je eigenlijk tegen iets aanloopt wat met jezelf te maken heeft. En dat is het ontleden van datzelfde ego bij jezelf waar je bij anderen tegen aan loopt. Of meent tegen aan te lopen. Het zou zomaar kunnen dat wat je triggert in de ander ( dat egoloos) de spiegel is voor wat bij jezelf wringt.
Het is geen issue hebben. Egoloos zijn is een overtuiging van het ego en staat in de weg om het Zelf te vinden. Door die overtuiging is het per definitie onmogelijk om deze kwestie te begrijpen.

Egoloosheid kan mij niet triggeren. Het bestaat immers niet. Het heeft voor mij dezelfde inhoud dat als iemand beweert Napoleon te zijn.
Freerider is offline  
Oud 4 August 2013, 22:29   #1129
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Het zou zomaar kunnen dat wat je triggert in de ander ( dat egoloos) de spiegel is voor iets bij jezelf wringt.
Ja zo is dat, dat is de ware betekenis van 'ego ziet ego', het ziet zichzelf overal.
Rennie is offline  
Oud 4 August 2013, 22:33   #1130
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ja zo is dat, dat is de ware betekenis van 'ego ziet ego', het ziet zichzelf overal.
Ja.
Ulla is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.