|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
12 September 2013, 10:19 | #1181 | |
Asprirant lid
|
Citaat:
Dikke zoen en knuffel, Cynthia |
|
13 September 2013, 08:55 | #1182 |
Asprirant lid
|
Wow Mihaela, wat een PRACHTIG verhaal! Ik ben hier momenteel niet zo heel veel, maar nu viel ik middenin jouw bespiegelingen en ik heb het ademloos gelezen. Heel beeldend, heel mooi.
(En ja, ik houd net als jij van spinnen, vind het hele mooie intrigerende diertjes.) |
13 September 2013, 18:03 | #1183 |
Kasuaris
|
|
13 September 2013, 18:04 | #1184 |
Kasuaris
|
|
13 September 2013, 18:06 | #1185 |
Kasuaris
|
|
17 September 2013, 10:21 | #1186 |
Asprirant lid
|
Mijn hardloopschoenen, die staan mooi en nieuw te wezen, want niet heel intensief gebruikt nog... geef ik met een licht gevoel van schaamte toe. Ik ben m?e, echt moe nu (d.w.z. lusteloos, in een dip...), maar verder van goede wil, voor straks... Ach ja.
O, en de huisspin heeft zijn web verwaarloosd. Het is kapot. Normaal voert hij (zij?) dan vrij snel reparaties uit, maar nu dus niet. Het diertje lijkt nog wel levend. Zit in aan de bovenkant van het keukenraam. Ik observeer... eens kijken of er nog iets gaat gebeuren! Hoe gaat het verder bij jou? Ik kom gewoon maar eens af en toe bij jou buurten. De rest van het forum vind ik soms zo onoverzichtelijk... Hier is het fijn vertoeven! |
17 September 2013, 18:15 | #1187 | ||
Kasuaris
|
Citaat:
De fysieke en geestelijke pijn, en dat wat ik zelfkennis/bewustwording noem, is iets waarop ik me met al mijn aandacht op kan richten. Ik verwonder me dat ik geboren ben, dat ik leef, maar dat ik niet helemaal doordrongen weet ''wat ik werkelijk ben''. Tis toch gek? Heb je dat ook? De zoektocht/onderzoek naar dat ''wat ik ben'' is eigenlijk het enige wat mijn dagen vult.. Er is rust in mijn leven, en er is ook mijn onderzoek naar ''dat wat ik ben''. Er is pijn in mijn leven, en ook bereidheid om dat te doorgronden. Er is weten, en ook helemaal niets weten.. Citaat:
Ik vind jammer dat je niet meer schrijft, ik kon zo van je humor genieten toen jij je Pionne-draadje met je gedachten en beleving vulde, en ook toen jij gewoon deel nam aan het forum, waar dan ook. Hoe breng jij je dagen door, ik bedoel wat betreft je mijmering, en je belangstelling, je onderzoek naar de diepere lagen in Pionne? Is je spin aan de binnenkant van je keukenraam, of aan de buitenkant? Was de kikker niet gewoond trouwens? |
||
17 September 2013, 18:34 | #1188 |
Kasuaris
|
Vroeg me af hoe met Jos? gaat
|
17 September 2013, 22:24 | #1189 | |
Missionaris
|
Citaat:
Ik zie je toch overwegend bezig zijn met 'wie', oftewel meer het inhoudelijke (pijn doorgronden) dan de existenti?le (wat ben ik niet) kant van het zijn. Maar ik wil het niet afkraken, het wie je bent en je wederwaardigheden zijn ook zeer intrigerend. |
|
18 September 2013, 10:16 | #1190 | |||||
Asprirant lid
|
Citaat:
Wat fijn dat het voor jou zo werkt! Letterlijk en figuurlijk. Wat voor werk doe je? (Ikzelf heb juist géén rust op het materiële vlak, ik ga veel werk kwijtraken vanaf januari, en dat geeft me kopzorgen...) Gelukkig kun je het opdoen van zelfkennis (of dat nou in de strikte zin is die Renoir voorstaat, of in meer psychologische zin...) helemaal gratis houden! (Ik ben geïnteresseerd in de details van jouw fysieke en geestelijke pijn, maar dat is wellicht te privé voor hier...) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het mijmeren, denken, proberen te doorgronden, dat doe ik continu, tijdens alles wat ik doe. Ik doe inzichten op, maar misschien brengt het me uiteindelijk wel niet echt ergens. Het denken... Tja! Hoe werkt dat voor jou, Mihaela? Hoe richt jij je aandacht op die zaken die voor jou belangrijk zijn? En wat levert het je op? Citaat:
Wist je trouwens dat kikkers heel hard kunnen gillen? Ik heb wel eens gedacht, wat hoor ik nou in de tuin? Heeft de kat een grote vogel te pakken? En dan was het een gillende kikker! Ik vind dat fascinerend, want wat heeft het voor zin voor een kikker om te gillen? In de natuur bedoel ik? Wie komt hem helpen als hij gilt? Misschien is het de bedoeling zijn aanvaller te laten schrikken? Ook houden ze zich soms voor dood. Om de belangstelling bij de aanvaller te laten verdwijnen... Interessant allemaal! (Ik houd enorm veel van kikkers, heb ze ook als huisdier, Afrikaanse klauwkikkers in twee aquaria. En mijn buurjongen heeft heel veel leuke gifkikkertjes, die hij ook kweekt. Ik ga af en toe bij hem kijken.) Nou, tot zover weer even! Een fijne dag voor jou en ik 'spreek' je! |
|||||
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|