|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
18 September 2013, 12:31 | #1201 |
Missionaris
|
|
18 September 2013, 12:35 | #1202 |
Kasuaris
|
|
18 September 2013, 12:39 | #1203 |
Missionaris
|
|
18 September 2013, 19:19 | #1204 | |
Kasuaris
|
Citaat:
|
|
18 September 2013, 22:56 | #1205 | |||||||||||
Kasuaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn zoektocht, naar de zin van het leven, heeft vaak een dubbele werking op me. Soms ontstaat er juist hevige pijn als ik bewust mezelf aanschouw, en soms verdwijnt mijn pijn, als ik ineens de keuze maak om al mijn gedachten en belevingen los te laten. Het is iets wat ik niet op commando kan doen, maar is een soort van proces dat plaats vindt. De keuze maak ik niet met mijn gedachten, maar op een ander niveau. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De laatste tijd heb ik dat een beetje los gelaten. Ook heb ik ondervonden dat geen proces hetzelfde is. Vaak 'begrijpen' mensen elkaar niet eens valt me op, ook al hebben ze min of meer dezelfde doel. Alsnog, wat ik opmerk, is dat hoe meer ik de wens los laat om gelijkgestemde te spreken, hoe eerder ik juist meer kan delen, en mensen ontmoet met wie ik gesprekken heb die inspirerend zijn. Er zijn ook momenten dat ik ''de weg'' eenzaam vind, maar dan maak ik de keuze om heel bewust de eenzaamheid te voelen en besef ik dat eenzaamheid ook een illusie is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het levert mij een soort van transparantie, mijn onderzoek. Uiteindelijk brengt me keer op keer dichterbij iets wat ik al ken, maar wat ik lijk vergeten te zijn: Dat 'wat ik werkelijk ben'.. Zo ervaar ik het. Het is zo zo veel veranderd voor mij de laatste jaren.. is echt niet in woorden te brengen. Citaat:
Citaat:
Fijn je te spreken Pionne.. |
|||||||||||
19 September 2013, 09:50 | #1206 |
Asprirant lid
|
|
19 September 2013, 11:04 | #1207 | |
Missionaris
|
Citaat:
Wanneer je niet kunt zeggen 'ik weet wat ik ben' ligt er op datgene wat je werkelijk bent nog iets waar identificatie mee is, die of niet is onderzocht of die je meent wel te kunnen aanhouden. Doorgaans is dat ego, zonder welk je overtuigd bent niet te kunnen functioneren. Om die reden hamer ik er altijd op ego niet buiten het zelfonderzoek te houden. Wat ik je zie doen is doorkrijgen hoe de nukken van ego werken, dat is goed om de weerstand van ego te doorzien waardoor er niks tot je kan toetreden, maar de vraag is 'ben ik die nukken van ego ?', of 'ben ik wat ik denk ? of 'ben ik mijn verhaal ?'. |
|
19 September 2013, 17:59 | #1208 | |
Kasuaris
|
Citaat:
..maar wat dan wel? Soms ervaar ik er een glimpje van dat wat ik ben, en zelfs kan dat langer duren dan heel even, maar het is nooit ononderbroken en blijvend.. Mijn ego,mijn denken,verhalen die ik mezelf vertel, komen er snel overnemen. |
|
19 September 2013, 18:13 | #1209 | ||||
Kasuaris
|
Citaat:
Soms lees ik iets en zie ik mezelf Ja knikken.. Bij het lezen hierboven heb dat ook. Citaat:
Citaat:
Soms vraag ik mezelf af: Stel dat ik mijn hele leven dan blijf onderzoeken? Dan is het zo! Ik wil hiermee zeggen dat er een stuk in mij is die onverschrokken door blijft gaan. Het verrast me namelijk ook, mijn bereidheid. Waar komt dat in Godsnaam vandaan? Waar het vandaan komt doet het niet eens toe, wat ik wel weet is dat ik dat volg, hoe moeizaam het ook maar gaat... Citaat:
Mogelijk moet ik daarmee ophouden, met de overtuiging dat ik 'niet weet wat ik ben'. |
||||
19 September 2013, 18:28 | #1210 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Weer een nuance, een laag wat weg gelaten kan worden. Dank je. |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|