Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Stromingen > Overige religie

Overige religie Gnosis, geschriften

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 October 2011, 21:12   #131
Lyme
Asprirant lid
 
Lyme's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 October 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
... en frustreert serieus onderzoek, al is dat niet zo erg want ik zie hier niemand die daartoe bereid is.
Niemand die bereid is tot serieus onderzoek?
Ik zie één en al bereidheid, maar ook het niks ervan willen weten en dan zelf maar allerlei dingen gaan invullen, zodat het lijkt alsof ik wil weten.

Ik zie ook het ontbreken van heldere interpretaties n.a.v het lezen van jouw schrijven, het bereikt jouw beoogde doel niet.
Maar dat lijkt me logisch als jouw schrijven in het persoonlijke binnenkomt.


Als een boek mij al een glimp kan laten zien van het onpersoonlijke, waarom kan jij dat dan niet?
Lyme is offline   Met citaat reageren
Oud 11 October 2011, 21:57   #132
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Dat kun je natuurlijk niet weten via wat lettertjes.
Het moet voor jou idd wel frustrerend zijn om alleen hierop te moeten afgaan zonder in real live het moeizame gezoek en gespartel te kunnen zien.
Het eigenaardige is dat iedereen een bepaalde perceptie heeft en overtuigd is van de waarheid hiervan.
Jammer dat je het zo ziet Renoir.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyme Bekijk bericht
Niemand die bereid is tot serieus onderzoek?
Ik zie één en al bereidheid, maar ook het niks ervan willen weten en dan zelf maar allerlei dingen gaan invullen, zodat het lijkt alsof ik wil weten.

Ik zie ook het ontbreken van heldere interpretaties n.a.v het lezen van jouw schrijven, het bereikt jouw beoogde doel niet.
Maar dat lijkt me logisch als jouw schrijven in het persoonlijke binnenkomt.

Als een boek mij al een glimp kan laten zien van het onpersoonlijke, waarom kan jij dat dan niet?
Het is zo dat we ons 'bewegen' in de dualiteit en dat woorden per definitie het duale vertegenwoordigen. Echter door woorden kun je heen kijken en aan de reactie op de woorden is te zien hoe ze opgevangen zijn.

De aanwezigheid van een perceptie, waardoorheen het gegaan is, is heel erg duidelijk te herkennen en aan de wijze van hoe er uiteindelijk geïnterpreteerd wordt is trefzeker af te leiden waar iemand zich bevindt.

Het moeizame gespartel op de achtergrond is daarvoor helemaal niet relevant, ik geloof je op je woord dat je moeizaam hebt gesparteld en dat nog doet. Mijn gangbare leven verloopt evenmin vlekkeloos, zo gaat dat nou eenmaal in dualiteit.

Het is zo zonder identificatie niet eens mogelijk zo'n gesprek te hebben, dus aan het vertonen van identificatie is geen status af te leiden.

Ik volg je, Leila nu al zo'n jaar of vier en een paar maanden geleden zei je, en meende ik ook te zien, een doorbraak te hebben. Maar je kakelt als vanouds.

Het is geen kwestie hoe mij aan te spreken, het is datgene wat je me laat zien. Ik zal me verder maar niet meer met je te bemoeien.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 October 2011, 23:20   #133
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diane Bekijk bericht
Ja ik zeg het vast niet nauwkeurig genoeg, daar heb je gelijk in. Uiteindelijk is het idd een herinnering aan.. En zeker dergelijke ervaringen zijn helemaal niet zeldzaam. Ik bedoelde de blijvende realisatie, die niet zo vaak schijnen voor te komen. Als ik ook reïncarnatie hierbij ga betrekken dan kan het best, zoals je zegt, nog ingewikkelder liggen. Maar daar weet ik niets van, althans ik kan me niets herinneren hoor.

Ik noemde een eenheidservaring "non dualistisch" om duidelijk te zijn als onderscheid m.b.t. de christelijke mystiek. Maar beiden zijn natuurlijk hetzelfde.
Ken jij mensen die blijvend gerealiseerd zijn Diane en wat houdt dat in, en hoe ziet dat er uit, volgens jou?

M.i. maakt het reincarnatieidee e.e.a. juist eenvoudiger om te begrijpen. Dat was tenminste mijn gedachte er achter.

Duidelijk wbt de laatste alinea.In wat je eerder schreef werd wat je nu schrijft niet duidelijk. Thanks
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 11 October 2011, 23:26   #134
Lyme
Asprirant lid
 
Lyme's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 October 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik volg je, Leila nu al zo'n jaar of vier en een paar maanden geleden zei je, en meende ik ook te zien, een doorbraak te hebben. Maar je kakelt als vanouds.
Wat moet er dan doorbreken Renoir?
Lyme is offline   Met citaat reageren
Oud 11 October 2011, 23:38   #135
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lyme Bekijk bericht
Wat moet er dan doorbreken Renoir?
Dat weet degene die het betreft.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 October 2011, 10:29   #136
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
M.i. maakt het reincarnatieidee e.e.a. juist eenvoudiger om te begrijpen. Dat was tenminste mijn gedachte er achter.

Wat ik even wilde aanhalen is dat ik de reïncarnatie gedachte zoals je die hanteert (bij Anja) zie gebruiken als excuus om niet te hoeven zien. Je 'geloofd' hier gedachten om in de comfortzone te kunnen verblijven.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 October 2011, 10:58   #137
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Wat ik even wilde aanhalen is dat ik de reïncarnatie gedachte zoals je die hanteert (bij Anja) zie gebruiken als excuus om niet te hoeven zien. Je 'geloofd' hier gedachten om in de comfortzone te kunnen verblijven.
Beste Renoir zoals je zult begrijpen ga ik niet op jou forum iets zeggen over wat ik op een ander forum geschreven heb.

Wil jij het met mij over bovenstaande hebben zul jij je in moeten schrijven op het forum van Anja.

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 12 October 2011, 11:01   #138
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Beste Renoir zoals je zult begrijpen ga ik niet op jou forum iets zeggen over wat ik op een ander forum geschreven heb.

Wil jij het met mij over bovenstaande hebben zul jij je in moeten schrijven op het forum van Anja.

Mvrg Marijke
Omdat ik dit verwachtte bestond het tweede deel van m'n verhaal uit het volgende. Ik heb het niet geplaatst want ik wilde je niet 'vóór' zijn.

Ik heb je gevolgd op het Anjaforum.
Ik wil de discussies van daar niet naar hier halen want ik hou niet van gepriegel in de marge. Hetgeen ik niet zozeer veroordeel want er valt misschien eerst veel te onderzoeken voordat aan Zelfkennis kan worden gedaan, maar het is voor mij geen onderdeel van onderzoek.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 October 2011, 11:29   #139
Madelief
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 29 May 2011
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Omdat ik dit verwachtte bestond het tweede deel van m'n verhaal uit het volgende. Ik heb het niet geplaatst want ik wilde je niet 'vóór' zijn.

Ik heb je gevolgd op het Anjaforum.
Ik wil de discussies van daar niet naar hier halen want ik hou niet van gepriegel in de marge. Hetgeen ik niet zozeer veroordeel want er valt misschien eerst veel te onderzoeken voordat aan Zelfkennis kan worden gedaan, maar het is voor mij geen onderdeel van onderzoek.
Wat mij betreft sla je hierboven wartaal uit.

Jij weet vanuit je eigen ervaring dat ik hier niet ga reageren op iets wat ik elders geschreven heb maar deed dat vervolgens toch, waarschijlijk omdat jij mij m.i. nog maar eens onder het mom van...... op mijn plek zetten mbt, wat ik, volgens jou, wel en niet als excuus zou gebruiken om zaken niet onder ogen te komen en om nog maar eens te benoemen dat ik, volgens jou, in mijn, wat jij noemt, comfortzone zou zitten.

Beste Renoir zoals eerder benoemd jij kunt van dit alles niet weten en of het überhaubt wel klopt wat jij zegt zolang jij door je eigen brilletje kijkt en dat niet in de gaten hebt cq bij hoog en bij laag ontkent.

Met andere woorden ik val niet voor je smoes, het is en blijft slecht jou verhaaltje mbt tot mijn persoon wat aan het spelen is en heeft hoegenaamd niets maar dan ook niets met mij te maken.

Mvrg Marijke
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 12 October 2011, 11:32   #140
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
Met andere woorden het is slecht jou verhaaltje mbt tot mijn persoon wat aan het spelen is en heeft hoegenaamd niets maar dan ook niets met mij te maken.
T'is goed, laat maar..
Rennie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thomas evangelie: de twee één maken Anna Advaita 51 10 February 2021 23:51
Thomas a kempis: de zorg voor zichzelf Heerda Overige religie 31 8 March 2012 21:51
Mijn visie op het Evangelie Nathan Overige religie 148 6 September 2011 11:27
Evangelie naar Maria Magdalena Rennie Overige religie 43 2 September 2011 17:49


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.