Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 May 2013, 18:41   #141
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Gelul, Vagebond. Ben jij ook iemand die ego-loos is?
Niets ik hou me niet bezig met ego cq egoloosheid mbt mezelf. Het is voor mij als me bezighouden met de bijzaken ipv mij bezig te houden met de hoofdzaken.

Dus de beoordeling of ik Egoloos ben al dan niet laat ik graag aan jou als je daar belang aan hecht.
Het enige wat ik weet is dat ik kijk zoals ik kijk en als dat lijkt op hoe Aart kijkt dan is dat zo, kan ik verder ook niet helpen. Dat is dan ongeacht allerhande ideeën cq fantasieen die daaromtrent evt. leven bij anderen. WiNk
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:42   #142
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het is best dat je weigert anders te kijken maar ook jij kunt beter maar je klep houden wanneer je niet verder wilt kijken dan je eigen perceptie.
Ik heb -toen ik me aanmelde- nergens gelezen dat ik jouw mening moest volgen of anders mn klep houden. Je bezit de macht om mij er uit te gooien als je de 'luis in de pels' zat bent omdat ik jouw mening niet volg. En ik blijf het niet herhalen, maar vooruit?nog 1 keertje: ik conformeer mij niet aan macht.


Ga de strijd maar elders aan, mij krijg je niet voor je kruistocht.
Vertel mij niet hoe ego werkt, want ik zit er nu tegen aan te lullen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:45   #143
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Niets ik hou me niet bezig met ego cq egoloosheid mbt mezelf. Het is voor mij als me bezighouden met de bijzaken ipv mij bezig te houden met de hoofdzaken.

Dus de beoordeling of ik Egoloos ben al dan niet laat ik graag aan jou als je daar belang aan hecht.
Het enige wat ik weet is dat ik kijk zoals ik kijk en als dat lijkt op hoe Aart kijkt dan is dat zo, kan ik verder ook niet helpen. Dat is dan ongeacht allerhande ideeën cq fantasieen die daaromtrent evt. leven bij anderen. WiNk
Ik weet dat ego-loos niet bestaat. Ik vind je alleen onbeschoft naar sommige gebruikers toe en vroeg me af hoe dat is gekomen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:51   #144
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik vind je alleen onbeschoft naar sommige gebruikers toe .
Tja dat kan, ik zie dat anders.
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:52   #145
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik weet dat ego-loos niet bestaat. Ik vind je alleen onbeschoft naar sommige gebruikers toe en vroeg me af hoe dat is gekomen.
Niets, het topic is; wat een kolder dus ik kolder even met je mee.

Hoe weet jij nou dat ego-loos niet bestaat?

Enkel omdat jij een ervaring hebt gehad?

Zo kan ik je zeggen dat muizen levensgevaarlijk zijn, ik heb er 385 in mijn leven ontmoet en ze hebben stuk voor stuk geprobeerd me op te eten.

Ik dacht ik ergens las dat je een open mind had of zoiets.

Vertel aub eens waarom volgens jou ego-loos niet bestaat.

Dan komt het forum eens tot zijn recht, toch?

Roepen kunnen/doen we allemaal.

Ik weet, ik weet.

Ahhhhh, nou weet ik het ook.

Holder de bolder, ik ben de God van de kolder.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:52   #146
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Tja dat kan, ik zie dat anders.
Ik ook.

En ik ook.

En ikke ook hoor.

Wij met zijn allen.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:54   #147
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik weet dat ego-loos niet bestaat. Ik vind je alleen onbeschoft naar sommige gebruikers toe en vroeg me af hoe dat is gekomen.
Ja Niets, hoe is het nou gekomen dat jij Jamesbond onbeschoft vindt.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:57   #148
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aart Bekijk bericht
Ja Niets, hoe is het nou gekomen dat jij Jamesbond onbeschoft vindt.
Ja, dat zal mn ego wel weer zijn he? Die stoute Niets heeft me daar zomaar een mening! Zal ik even aan de grote baas vragen of deze mening wel door de beugel kan?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 18:58   #149
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht
Ik heb van de week je nadrukkelijk gewezen op je ego-gedrag. En je hebt het niet herkend. Daarmee heb je zelf bovenstaande quote onderuitgehaald.

Ik zal mijzelf nog maar eens herhalen. Jouw ego heeft ooit besloten dat "mensen de ogen moeten worden geopend". Noem het advaita of noem het wat anders, dat is de kern. En nu jouw ego teleurgesteld is, schopt het kleine kind in jou zijn eigen zandkasteel maar in elkaar. Jouw ego is hier al tijden aan het manipuleren.

Hoe lang blijf je nog tegen dezelfde lataarnpaal aanlopen? Ego zal zich ALTIJD manifesteren!

Ik kan alleen maar de (diep-droevige) conclusie trekken dat je niet weet "wat je bent". En de droevigheid schuilt daarin dat je er zo dichtbij bent geweest.
Maar dat komt er van als je je eigen beredeneerde waarheid tot SUPEREGO verheft.

(denk je zelf)
Niets,

je hebt een overtuiging dat het ego zich altijd zal manifesteren.

Hoe kom je tot deze overtuiging?

Hoe kan je daar nu zo zeker van zijn?

Waarom ervaar je dat zo?
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 19 May 2013, 19:00   #150
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niets Bekijk bericht

En van jou leer ik ook Nadje. Het is kijken hoe een ander het doet. Zolang ik jou als eerlijk en oprecht beschouw, zal ik sneller wat van je aannemen.
Ik beschouw iedereen hier als eerlijk en oprecht. Het is een keuze om de wereld/ de mensheid vanuit vertrouwen te benaderen i.p.v. uit wantrouwen. En (ongetwijfeld) daardoor heb ik ervaren dat mijn vertrouwen ook nog nooit beschaamd is. Tuurlijk ken ik teleurstelling, maar ik heb ondervonden dat dat enkel iets over mij zegt. En over hoe ik de wereld tegemoet treed/trad.

Als ik, ongeacht welke vorm van, op disbalans/disharmonie stuit, dan weet ik dat ik wat te onderzoeken heb. Bij en met mezelf. Ik heb hier op het forum geleerd dat het een ware kunst is, om te leren kijken/lezen door de ogen van de schrijver/ster alhier. En dat is beslist niet makkelijk. Omdat je hier nu eenmaal een hoop dingen ontbeert die je IRL wel ter beschikking staan.

Ik heb jou ook moeten leren lezen. So to speak. En iedereen hier. En ik merk, dat hoe beter je die kunst beheerst, hoe makkelijker en soepeler, (zo je wilt egolozer) de communicatie verloopt.

Tegelijkertijd is dat ook een soort van "end off the story" omdat je dan niet anders kunt dan concluderen dat je het (in essentie) eens bent. En dan ben je uitgeluld. Zo simpel is het. En dan rest ons niks anders dan elkaar te verblijden met mooie muziekjes, gedichten, satsangs, whatever......en lekker zwijmelen bij elkaar.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Over een boer, een paard en een zoon ... Rob Boeddhisme 2 25 November 2014 00:17
Wat is een normaal mens? Nathan Jiddu Krishnamurti 13 4 September 2011 10:33


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.