Waarheidvinding  
Oud 8 September 2020, 21:04   #1531
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Heb de link gezien. Mocht het idd waar zijn dan ben ik ook benieuwd wat het gaat worden...tot die tijd wachten wij in spanning af en genieten wij van de herhalingen op tv.
'k vond dit net:
Citaat:
Following the film's success, Cameron signed with 20th Century Fox to produce four sequels: Avatar 2 and Avatar 3 have completed principal filming, and are scheduled to be released on December 16, 2022, and December 20, 2024, respectively; subsequent sequels are scheduled to be released on December 18, 2026, and December 22, 2028.[34] Several cast members are expected to return, including Worthington, Saldana, Lang, and Weaver.

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Avatar_(2009_film)
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 8 September 2020, 21:07   #1532
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Jemig, dat ik, tot jij mij er van bewust maakte, nooit op die manier naar Avatar gekeken heb...Echt top dit JaKnIk
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 8 September 2020, 21:19   #1533
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Er nog een gekke parallel schoot mij vandaag te binnen en die houd verband met mijn laatste BDE en waar jij (kabu) als voormalig etterbakje, zo noem ik dat maar even, nu bent het koningrijk van de hemel. Het is een uitermate goed teken dat het nu gaat zoals het nu gaat want dat betekend voor mij dat ik klaar ben met een belangrijk deel uit mijn BDE waar ik tot voor kort nog moeite mee had te accepteren, iets in die geest.... 🎈🎉🎈🎉🎈
Curieus is dat dit voormalig etterbakje via W. in 2014 naar dit forum van Laurens is geleidt geweest.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 8 September 2020, 21:33   #1534
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ah, zwarte humor is een teken van intelligentie lees ik HIER.
Nou dat streelt mij heerlijke egootje toch wel een heel klein beetje hoor heerlijk, lol


Citaat:
Inderdaad, 10 jaar geleden sprak François me met indringende stem en blik aan en zei: "Wanneer nu man, wanneer nu?"
Al was ik nog zo wakker, het verhaal was duidelijk nog niet gedaan. Hij had het liever toen zien gebeuren maar het zou nog een 10 jaar duren. Hij heeft het niet kunnen meemaken (moest hij er eerst voor sterven?).
De "ergste" was nog nodig om de identificatie van het zelf met een onjuist denkbeeld definitief te vernietigen.
Ja, je meent het, het is voor het eerst dat ik dit hoor, wat een overeenkomstigheid weer. Had je geweten dat ik in de zelfde omstandigheden zat was je vast een stuk liever voor me geweest, echt.

Oh, ik kan me zo het gevoel van Çois voorstellen, denk dat voor W. en mijzelf het zelfde geld. Wij gunnen elkaar, en elkeen ander natuurlijk, dat we zo snel mogelijk terug mogen in wat jij het koningrijk van de hemelen noemt.

Jeetje, dat ik het nooit eerder zo gezien heb...W. is net als ik gevallen geraakt, hij spreekt zo vaak over heimwee ect....Ja hij moet ook gevallen zijn, kan bijna niet anders.. Het zou verklaren waarom hij zo kwaad op mij is. Hij geeft mogelijk mij de schuld van zijn val, geen idee, maar het zou me niet verbazen wanneer dat zo is...
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 8 September 2020, 21:40   #1535
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Curieus is dat dit voormalig etterbakje via W. in 2014 naar dit forum van Laurens is geleidt geweest.
Ja, idd, dat weet ik nog wel, je sprak er vaak over . Heb nooit gesnapt dat je hem gevolgd bent want je kon zijn bloed wel drinken, zo kwam dat in elk geval wel over.

Ik had er niet bij stil gestaan maar is grappig en idd curieus te noemen....
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 8 September 2020, 22:58   #1536
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Emotionele masochist NIET tot in de kist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, je meent het, het is voor het eerst dat ik dit hoor,
ik meen het. Ik heb 10 jaar geleden afgebroken wat ik 20 jaar moeizaam opgebouwd had. François had me gewaarschuwd uit dat wespennest van die incest te blijven met die 23 jaar jongere vrouw, maar dit toenmalig etterbakje wou niet luisteren.
Na vier maanden, terwijl ik al tickets had gekocht voor een city trip naar Istanbul, kwam haar incest verhaal boven drijven. één van de vele babbels ging toen zo...

Citaat:
François: jongeske toch, gij bent te braaf voor deze wereld. Moet je nog wat nagels hebben om aan je kruis te blijven hangen?
in het begin had je hartje nood aan bloemen, want daar kwam je terug mee tot bloei.
Het is een bloem geweest, ok, maar het kan niet verder groeien in de wortels. En van jezelf een snijbloem maken gaat ook niet.
Jij die dat bewustzijn bereikt heb, in feite noemen ze dat: zonde. Beter weten en toch nog anders handelen.
Je bent gewend je eigen soms een beetje te geselen. Gij geniet soms van de pijn die ge uw eigen aandoet.
Ge zit in een heel voorname periode van je leven. Op het ogenblik moet je luisteren naar je wijsheid. Misschien voor de eerste keer na zoveel jaren. Ge kunt het nu gaan belichamen. Maar dat vergt moed. Dat vergt eigenliefde. En dat is niet egoïstisch.
Jij zit op het ogenblik aan de lijn die loopt tussen verleden en tussen het heden en uw toekomst. En die lijn is het scherp van het mes. Maar daar hoef je je niet op te verwonden. het is goed dat je het scherp van het mes ziet. Dat is wat Boeddha zegt: de weg van verlichting ligt tussen twee extremen. Dat is het scherp van het mes.
Waarom moet jij nu nog lijden? Al wat gij geeft is schoonheid. Dat verdient niet dat lijden. Maar gij vind van wel, ge laat uzelf nog altijd toe om onnodig te lijden want ge hebt nog altijd jezelf niet uitgeroepen als liefdevol en goed.
Precies dat je jezelf nog nastraft omdat anderen het niet meer doen. 'ik heb niemand die mij straft, dus moet ik het zelf nog wat doen'.
Amaai. dat is toch wat verslaafd aan een vorm van niet aanvaard, niet geliefd te zijn.
Jonge toch, daar ben je genoeg in gestraft geweest. Onnodig zelfs. Uw eigen graag zien inplaats van het aan een ander te vragen. Dat is in feite nu het moeilijke proces.

Gij hebt nog zoveel voor de ander, maar de plek van inzicht, die leid tot eigenliefde, die durf je precies niet activeren. Omdat hij dan een contact krijgt met kabu, de mens die hij is. En daar heeft hij precies een ander beeld van dan dat ander mensen van die mens hebben.
Dus gij hebt in uw badkamer waar je je dagelijks in wast, een spiegel die kapot gebroken is. Die heb je nog vastgelijmd. Als ge daar in ziet heb je een verbrokkeld gezicht. Dat is niet het gezicht dat jij uitstraalt.
kabu: een nieuwe spiegel kopen.
Cois: of een badkamer zonder spiegel.

kabu: snijbloemen loslaten dus
cois: wie het leven zoekt zal het verliezen. Wie het leven verliest, zal het vinden...
op het ogenblik moet jij delen van het leven - puntje puntje - verliezen.
kabu: Vanuit men ego ervaar ik het als terug de eenzaamheid in moeten. Dan zou ik nog liever de pijn die ik met haar heb vasthouden.
cois: zo is het. Ge spreekt de waarheid.
kabu: Terug denkend aan de eerste vier maanden die zo zalig waren.
Cois: Dat is zalig, maar uiteindelijk is dat misleidend. Sommigen kunnen zich er heel hun leven mee bezig houden. Sommigen niet, die zijn geroepen voor iets anders kabu.
Dan denk ik: jongen, dan gaat ge dieper in uw pijn, maar die pijn gaat u dingen vertellen die gij nog nooit in uzelf gehoord hebt. Uiteindelijk is dat één van de laatste lagen van die pijn die ge kunt doorprikken en dat is keihard maar gij hebt geen ander keus.

kabu: en daarna barst ik misschien in lachen uit.
Cois: Daar ben ik zeker van. Ge gaat innerlijke vreugde voelen nadien, als dat zaad tot bloei komt, een vreugde innerlijk die ge nooit gekend hebt.

kabu: nu hebt ik iets van dat ik geen vrouw meer wil tegenkomen.
cois: Jawel, maar ze niet meer nodig hebt zoals gij denkt. Ik ook, ik vind vrouwen fantastisch, prachtig. Als man seksueel ben ik een gezonde mens, maar ik hoef mij niet meer te bewijzen. Omdat ik weet welk prijskaartje er aan vast hangt.
kabu: altijd verdriet uiteindelijk.
Cois: nu zijn we er. Onnodig lijden tot men er genoeg van heeft.
Ge hebt de twee bergen gerealiseerd kabu. Van lichaam en geest. Dan denk ik: jongen, nu kan je alleen maar gaan naar het dal, waar die 2 bergen op staan. Ge hebt het allemaal doorleeft. Ge hebt het allemaal geproefd. Maak die twee nu tot een eenheid. En dat word uw leven. Gij zult nog veel contacten met mensen hebben, maar niet meer vanuit die emotie.
kabu: Dat word tijd.

Cois: Ge wordt bijna 50. Snap je nog waarover ik het had vroeger?
kabu: Ja, en begin van men 40 zei je ook dat ik nog tijd had tot men 50ste...
Cois: ge hebt al zoveel schoon gerealiseerd. Maar nu ben je aan de laatste blz. bezig. Maar dat zijn de moeilijkste. Want ge weet dat na die laatste er geen bladzijden meer zijn.

kabu: wie wil er nu sterven in die emoties?
cois: nu zijn we er. Niets dat leeft wil sterven. Zelfs uw ego wil niet sterven.
kabu: dus begin men 40 kon ik niet sterven.
cois: Nee, maar nu is dat gewoon gekomen dat dat klein genoeg is geworden dat ego. Om losgelaten te worden, om te sterven en om het Zijn herboren te laten worden.
Gij doodt nu niet uw ego, gij dood de resten van je ego. Dat is de puinhoop die je gaat opruimen.
Maar ge weet, als ge die stukjes niet opruimt, dat dat terug lichamen kunnen worden hé. Zoals in de Terminator film met Arnold Schwarzenegger.
Die resten van mijn ego heb ik toen niet kunnen opruimen, dat zijn terug lichamen geworden.
Ik had nog niet genoeg van onnodig lijden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
wat een overeenkomstigheid weer. Had je geweten dat ik in de zelfde omstandigheden zat was je vast een stuk liever voor me geweest, echt.
Ja, misschien wel. Maar ik moest toen aan de Xanax, en ging op jacht naar ego's buiten mezelf daar die vanbinnen weer vorm gekregen had!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Oh, ik kan me zo het gevoel van Çois voorstellen.
Hij heeft geweend in 2014 toen ik via zijn vrouw duiding over mijn nieuw lief toen trachtte te krijgen.
"De ergste" van allemaal" had hij geweend toen, vertelde zijn vrouw me na mijn bijna-dood ervaring in aug. vorig jaar..
Ik was nog steeds verslaafd aan een vorm van niet aanvaard, niet geliefd te zijn, ik vond weer gestraft te moeten worden.
Emotionele masochist... gelukkig NIET tot in de kist!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
denk dat voor W. en mijzelf het zelfde geld. Wij gunnen elkaar, en elkeen ander natuurlijk, dat we zo snel mogelijk terug mogen in wat jij het koningrijk van de hemelen noemt.
'Zalig de armen van geest', zei Jezus, 'want hunner is het Koninkrijk der Hemelen.' Wat betekent 'arm van geest'? Geen innerlijke bagage, geen identificaties. Niet met dingen, niet met mentale concepten die een zelfgevoel in zich dragen. En wat is het koninkrijk van de hemel? De eenvoudige maar diepe vreugde van Zijn die er is als je identificaties opgeeft en zo 'arm van geest' wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Jeetje, dat ik het nooit eerder zo gezien heb...W. is net als ik gevallen geraakt, hij spreekt zo vaak over heimwee ect....Ja hij moet ook gevallen zijn, kan bijna niet anders.. Het zou verklaren waarom hij zo kwaad op mij is. Hij geeft mogelijk mij de schuld van zijn val, geen idee, maar het zou me niet verbazen wanneer dat zo is...
Mogelijk heeft W. de resten van zijn ego ook niet kunnen opruimen, zijn dat ook terug lichamen geworden...
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 9 September 2020 om 02:16.
kabu is offline  
Oud 9 September 2020, 00:11   #1537
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, idd, dat weet ik nog wel, je sprak er vaak over . Heb nooit gesnapt dat je hem gevolgd bent want je kon zijn bloed wel drinken, zo kwam dat in elk geval wel over.
Dat ik zijn bloed kon / wou drinken zo ver ging het wel niet!
Heb me wel een kriek gelachen toen, ook met forumlid Mara die het hier niet meer zag zitten en actief werdt op het seniorennet, waar ook W. actief was.
Op een moment dachten enkele leden op het seniorennet forum dat Mara en 'Xanaxke' - mijn forumnaam daar - één en dezelfde waren.
Ik kwam niet bij van het lachen!
Wat een mens allemaal niet doet om een moeilijke periode trachten draaglijk te maken...

Met Mara heb ik trouwens regelmatig email-uitwisseling sinds begin september vorig jaar. Toeval wil dat hij een week na mijn bijna-dood ervaring onbedoeld een Skype video-skype gesprek activeerde. En dat terwijl ik 5 jaar niks meer van hem gehoord had.
Toevallig was hij al een tijd de psychedelica renaissance aan het opvolgen en was bijzonder geïnteresseerd in Iboga.
Mijn verhaal van de Warrior aanhorend heeft hij zich op research van Kambo en vooral Bufo Alvarius (5-Me0-DMT) gegooid. Uiteindelijk heeft hij na maanden lang twijfelen zijn stoute schoenen aangetrokken en zich ook gewaagd aan micro-dosissen 5-Me0-DMT. Hij heeft er wat uit geleerd, maar de door hem felbegeerde non-duale ervaring heeft hij niet kunnen meemaken.
Wat te verwachten was, want Kambo wou hij niet doen.
Kambo had hem (zijn ego) op de knieën kunnen brengen, maar helaas...
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 9 September 2020, 00:36   #1538
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
ik meen het. Ik heb 10 jaar geleden afgebroken wat ik 20 jaar moeizaam opgebouwd had. François had me gewaarschuwd uit dat wespennest van die incest te blijven met die 23 jaar jongere vrouw, maar dit toenmalig etterbakje wou niet luisteren.
Na vier maanden, terwijl ik al tickets had gekocht voor een city trip naar Istanbul, kwam haar incest verhaal boven drijven. één van de vele babbels ging toen zo...
Ja, herkenbaar. Bij mij van het zelfde laken een pak, bij ook tussen de 20 en 30 jaar keihard werken naar de kloten, tenminste dat dacht ik...
Mbt tot Werner was er bij een stem in mijn achterhoofd die mij waarschuwde. Ik had hem ge-pb't vanwege de herkenning, iemand als mijzelf. Had eigenlijk ook al onmiddellijk spijt, dus heb de pb verwijderd in de hoop dat hij die pb nooit zou zien ( heel verhaal waarom ik dat hoopte gaat nu te ver om uit te leggen ) Maar W. pb-de terug. Ik zei dat het een vergissing was, hij zei dat het dan toch een gelukkige vergissing was, en zo is't gekomen want Vagebond hapte toe en voelde onmiddellijk de val dicht klappen, en ergens een stem op de achtergrond die de grootste lol had. Tja en dan je ga door, het moet dan toch zijn, met elke stap weet je dit gaat niet goed komen, dit gaat echt niet goed komen, maar je kan niet anders dan door, maar ja daar weet ook jij alles van

Citaat:
Die resten van mijn ego heb ik toen niet kunnen opruimen, dat zijn terug lichamen geworden.
Ik had nog niet genoeg van onnodig lijden.
Ja op een bepaalde manier wel herkenbaar, ook het gesprek met Çois weer. Bij mij kreeg ik al gelijkt na mijn BDE te maken met mezelf in de vorm van ego-ratten, en dat is nog wel een aantal jaren door gegaan, want ik heb in die BDE uiteindelijk gekozen om te luisteren naar het een super-ego, niet eens het mijne, dat mij influisterde dat ik recht had op wraak bladiebla ect, en ik trapte er in. Had ik dat niet gedaan had ik toen al gezeten waar jij nu zit, daar ben ik van overtuigd. En nu is dat stuk waardoor ik toen niet verder kon opgelost, weet ik nu...

Citaat:
Ja, misschien wel. Maar ik moest toen aan de Xanax, en ging op jacht naar ego's buiten mezelf daar die vanbinnen weer vorm gekregen had!
, ja ik ben beter dan jij, want ik heb nooit iets genomen om mijn angsten af te vlakken ( dit was een grapje, snap je wel hé?). Maar het is me wel aangeboden, oxazepam, toen ik in die 2 jaar, 24/7 transformatie zat, ik heb dat toen vriendelijk doch beslist afgewezen. Ik wilde er gewoon cold-turkey doorheen, hoewel ik wel in mijn achterhoofd dat als ik over de rand van de psychose zou gaan ik geen moment zou twijfelen om anti-psychotica te gaan gebruiken, ben niet over de rand gegaan, gelukkig...

Ach en dan, om verder te gaan, ik heb niet al te zeer geleden onder jou, euh misdragingen, een mens in pijn, ja die kun je natuurlijk niet kwalijk nemen dat die zich ergens op moet af reageren. Kus ( zo vanwege de het beperkte aantal smiley's)

Citaat:
Hij heeft geweend in 2014 toen ik via zijn vrouw duiding over mijn nieuw lief toen trachtte te krijgen.
"De ergste" van allemaal" had hij geweend toen, vertelde zijn vrouw me na mijn bijna-dood ervaring in aug. vorig jaar..
Ik was nog steeds verslaafd aan een vorm van niet aanvaard, niet geliefd te zijn, ik vond weer gestraft te moeten worden.
Emotionele masochist... gelukkig NIET tot in de kist!
Hij is leuk die laatste zin. En ja het is een hardnekkig , smerig mechanisme idd..

Citaat:
'Zalig de armen van geest', zei Jezus, 'want hunner is het Koninkrijk der Hemelen.' Wat betekent 'arm van geest'? Geen innerlijke bagage, geen identificaties. Niet met dingen, niet met mentale concepten die een zelfgevoel in zich dragen. En wat is het koninkrijk van de hemel? De eenvoudige maar diepe vreugde van Zijn die er is als je identificaties opgeeft en zo 'arm van geest' wordt.
Mooi

Citaat:
Mogelijk heeft W. de resten van zijn ego ook niet kunnen opruimen, zijn dat ook terug lichamen geworden...
Geen idee, wat ie allemaal aan het doen is, niet helemaal waar, want dat weet ik wel, maar het is geen makkelijke weg, maar eens zal hij toch zijn kop moeten buigen maar dat zal niet gebeuren voor hij de gifbeker helemaal heeft leeg gedronken. Ik weet dat hem de ogen op een dag zullen open gaan en dat hij zich er van bewust zal worden waardoor hij de weg gegaan is die hij is gegaan. Want ik moet wel zeggen dat ik betwijfel of hij zelf wel weet waarom hij nog steeds zo kwaad op me is, zo diep heeft hij dat weggestopt... Ja ik denk dat W. zijn spoken idd en/mogelijk net als jij terug in lichamen heeft gestopt dus hij zoekt het buiten zich. En ja ik heb hem dat wel gezegd, maar hij wil het dus echt niet horen. Dan denk ik:' dan maar niet, jou keus." Mijn God, ik lijk echt op die man, ik zeg het 1x en als je het niet horen wil, nou ja dan moet je maar voelen niet waar!
__________________
Ontwaken is een proces...

Wijziging aangebracht door Vagebond op 9 September 2020 om 01:02.
Vagebond is offline  
Oud 9 September 2020, 00:57   #1539
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dat ik zijn bloed kon / wou drinken zo ver ging het wel niet!
Heb me wel een kriek gelachen toen, ook met forumlid Mara die het hier niet meer zag zitten en actief werdt op het seniorennet, waar ook W. actief was.
Op een moment dachten enkele leden op het seniorennet forum dat Mara en 'Xanaxke' - mijn forumnaam daar - één en dezelfde waren.
Ik kwam niet bij van het lachen! ( weggehaald wegens te smileys)
Wat een mens allemaal niet doet om een moeilijke periode trachten draaglijk te maken...
Nou dan was het volgens mij toch echt de xanax hoor kabu, want het was echt wel te zien dat achter dat 'lol' je zijn bloed wel kon drinken, het mijne ook om de één of ander onverklaarbare reden. Ik was 'vriendjes met W., hij niet met mij, en dat was reden voldoende voor jou om haatdragend te worden. WiNk

Citaat:
Met Mara heb ik trouwens regelmatig email-uitwisseling sinds begin september vorig jaar. Toeval wil dat hij een week na mijn bijna-dood ervaring onbedoeld een Skype video-skype gesprek activeerde. En dat terwijl ik 5 jaar niks meer van hem gehoord had.
Toevallig was hij al een tijd de psychedelica renaissance aan het opvolgen en was bijzonder geïnteresseerd in Iboga.
Mijn verhaal van de Warrior aanhorend heeft hij zich op research van Kambo en vooral Bufo Alvarius (5-Me0-DMT) gegooid. Uiteindelijk heeft hij na maanden lang twijfelen zijn stoute schoenen aangetrokken en zich ook gewaagd aan micro-dosissen 5-Me0-DMT. Hij heeft er wat uit geleerd, maar de door hem felbegeerde non-duale ervaring heeft hij niet kunnen meemaken.
Wat te verwachten was, want Kambo wou hij niet doen.
Kambo had hem (zijn ego) op de knieën kunnen brengen, maar helaas...
Ja zeg wat leuk, wat vervelend voor Mara, maar ja, je kan wel zo veel willen, als je er niet klaar voor bent ben je er niet klaar voor. Te gretig wellicht, maar niet doen wat noodzakelijk is, jammer?

Hoe dan ook ben zelf ook een blauwe maandag op seniorenweb geweest. W. zat daar als een sitting duck. Heb toen met hem gesproken zonder dat hij in de gaten had dat ik het was tot het niet meer te houden was en ik mezelf bekend maakte...Je snapt wat er gebeurde, niet? Dat hele gesprek was binnen de kortste keren verdwenen van het web, grote delen daarvan in elk geval. Met name het deel waarin hem via de achterdeur aanklaagde voor wat ie geflikt had. Oh echt, secreet dat ik was. Nee hij vond het niet leuk. Ik had er schijt aan want ik was weer een stukje van mijn frustratie kwijt.

Maar goed jij was daar dus ook, zo blijkt..
__________________
Ontwaken is een proces...
Vagebond is offline  
Oud 9 September 2020, 02:01   #1540
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja zeg wat leuk, wat vervelend voor Mara, maar ja, je kan wel zo veel willen, als je er niet klaar voor bent ben je er niet klaar voor. Te gretig wellicht, maar niet doen wat noodzakelijk is, jammer?
Ik reageer effe alleen hier op, want wou net gaan slapen, maar was toevallig dit bericht #263 van Laurens nog aan het herlezen.

Citaat:


Het belangrijkste symbool in de film. De geest van het bos (Eywa) stopt haar (Neytiri) om de pijl op Jake af te schieten. Het geeft, volgens de toelichting' het verschil aan in het Na'vi bewustzijn en het menselijk bewustzijn. Zij is in staat om naar de natuur te luisteren iets wat wij mensen hebben afgeleerd te doen. Ze geeft zich over aan de 'divine will' het opperwezen Eywa (zonder de personificatie van dat woord). Niet mijn maar uw wil geschiede.

Laurens
In de uit de film weggelaten scene die gaat over Jake's inwijding als Na'vi waar psychedelica een sleutelrol in spelen, zou Kambo hoogstwaarschijnlijk ook een rol gespeeld hebben omdat er toch veel elementen in de afgewerkte film zoals we die kennen zijn, die doen denken aan ayahuasca en Zuid-Amerikaanse inheemse tradities.

De weigering van Mara, ondanks sterke aanbeveling van het centrum te Geel waar hij geweest is, inderdaad niet te willen doen wat noodzakelijk is, wijst erop dat hij er niet klaar voor is.
Te gretig inderdaad, alleen maar de hoofdprijs willen hebben zonder bereid zijn zich te willen ontdoen van 'panema' (dat wat de mens hindert om zichzelf te zijn).

En Mara (demon) heeft heel wat panema, dat geeft hij grift toe.
Niet klaar dus om ingewijd te worden, zich over te geven aan de 'divine will', het opperwezen Eywa, de geest van het bos.

Tot de volgende.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 22:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.