Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 May 2013, 22:44   #151
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Dat is een heel interessante vraag en dat raakt meteen het belangrijk item van de vrije wil.
En dat brengt ons dan weer op de vraag: wat wil jij/ik?

Kun je zijn wat je wilt? Ben je wat je wilt? Doe je wat je wilt? Weet je wat je wilt?

Kun je ook weer omdraaien. Als je weet wat je wilt, doe je wat je wilt, en ben je wat je wilt en kunt zijn.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 11:15   #152
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Het is niet gemakkelijk als je geconfronteerd wordt met iets dat anders is.
Vagebond is vrijgevochten en durft haar mening te presenteren aan de groep, maar ergens ervaar ik haar als heel zacht en meegaand en ze pretendeert niet dat ze het weet, ik merk woorden die ze gebruikt van geloven.

Denk jij dat jij ook zacht en meegaand bent?
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 11:17   #153
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Denk jij dat jij ook zacht en meegaand bent?
Wat denk jij? Jij ziet met meer helderheid dan ik mezelf zie. Ik ben te subjectief.
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 11:25   #154
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
Wat denk jij? Jij ziet met meer helderheid dan ik mezelf zie. Ik ben te subjectief.

Ik vind je dwars en hard.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 11:27   #155
Lily
Asprirant lid
 
Lily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 January 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Ik vind je dwars en hard.
En hoe zie jij jezelf Hans?
Lily is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 17:47   #156
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nee. Het is Renoir's forum en de grens ligt dus daar.
Hij legt de grens daar waar voor hem de grens is.
Alsnog, ik typ ook mijn mening, en als dat de grens van hem raakt zie ik vanzelf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Dus dat vraagt best een behoorlijke verantwoordelijkheid om daarin steeds maar opnieuw te proberen om alles vanuit zoveel gezichtspunten te bezien en voor-s en tegens tegebn elkaar af te moeten wegen en daarin telkens maar opnieuw te moeten proberen het "juiste" voor allen (en in overeenstemming met je (eigen) Waarheid) te doen. Wetende dat je het toch nooit (voor allen) "goed" kunt doen.
Dat een forum verantwoordelijkheid vraagt is zeker zo. Het is ook zijn keuze om een forum te starten, en in het kader van zelfkennis mag ieder persoon zich afvragen hoe zij/hij zich voelt wat betreft ieder verantwoordelijkheid in het leven. Ik vind het een beetje een dooddoener Nadje.
Als iets gebeurt op het forum, en als Renoir machtsmisbruikt, of zich misdraagt komen er vaak mensen met dit soort verdedigingen. Wat heeft dan hier mee te maken kan ik niet ontdekken.
Het zegt mij dat jij de weg van het minste weerstand kiest, en dat is je goed recht.
Ik heb zelf ook geen zin om een hele gesprek weer te beginnen, maar ik vond wel belangrijk om te vertellen hoe ik het zag, als tegenwicht op de samenvatting van Renoir op de gebeurtenissen in jullie afwezigheid.
Dan is voor mij het beeld compleet, voor mezelf dan.
Je zult uiteraard je eigen beeld vormen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar het is uiteindelijk wel Renoir's verantwoordelijkheid en die kan en moet hij ook zelf nemen. Hoe graag hij ook e.e.a. op ons bordje deponeert. En soms ben je d'r gewoon allemaal zat van. Wie herkent dat hier niet? We draaien toch allemaal, ieder op zijn eigen manier, bij tijd en wijle het forum de rug toe. Maar dat is natuurlijk lastig als je de eigenaar/beheerder bent.
Ieder situatie is een gelegenheid voor introspectie, of iets in jezelf te observeren.
Ook moeder zijn bv.heeft haar verantwoordelijkheid, maar dan hoef een moeder niet bij iedere afwijkende situatie te klagen hoe zwaar het is, want het kind is er. Degene die verantwoordelijkheid heeft neemt het, of laat het..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
In die zin zou je ook best eens een keer enige coulantie en empathie jegens Renoir mogen laten zien.
Als ik een verpleegstertje was had dat getoond, maar ik ben voor Renoir een collega, een medemens.. Ik geloof niet in coulantie als iemand misbruik maakt. Ik geloof dat je juist op elkaar kan rekenen dat je elkaar attent op maakt, anders suffen wij allemaal hier in slaap.
Ik vertoon juist liefde voor Renoir, en ik laat hem zien dat ik hem respecteer en beschouw hem als iemand die nog steeds bereid is om naar zichzelf te kijken.
Als ik niets meer tegen hem zeg, wanneer hij misbruik maakt van de situatie, en wanneer hij incorrect is, zal kunnen betekenen dat ik hem niet meer als een waardige zoeker beschouw, en mijn tijd/mening niet meer aan hem schenk/geef.
Ik reken erop dat hij attent is op wat ik schrijf, zoals ik ook attent ben op wat hij of jij of ieder persoon op het forum hier schrijft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Want ik zou niet graag met hem ruilen. Jij wel? Wees eerlijk.
Ik zou totaal geen problemen hebben met de functie van Admin.
Ik zou geen forum willen die veel onderhoud vraagt, dus zal ik ook een simpele kiezen, als ik dat graag zou willen.
Ik weet dat ik oprecht en correct ben, dus wat dat betreft zal ik niet dezelfde problematiek tegen komen die Renoir ondervindt. Het leven zal voor mij niet anders eruitzien dan nu volgens mij.
Alsnog zal ik de moeilijkheden ondervinden die bij mij proces horen, niets meer niets minder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Maar bedankt voor je tip. Het is zeker een lezenswaardig draadje, in meerdere opzichten. Thanks dat je me erop geattendeerd hebt.
Graag gedaan Nadje, ik las dat je een heerlijke vakantie hebt gehad.
Alles ziet er ook anders uit na de vakantie.. heerlijk is dat he?..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:26   #157
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hij legt de grens daar waar voor hem de grens is.
Alsnog, ik typ ook mijn mening, en als dat de grens van hem raakt zie ik vanzelf.

Dat een forum verantwoordelijkheid vraagt is zeker zo. Het is ook zijn keuze om een forum te starten, en in het kader van zelfkennis mag ieder persoon zich afvragen hoe zij/hij zich voelt wat betreft ieder verantwoordelijkheid in het leven. Ik vind het een beetje een dooddoener Nadje.
Als iets gebeurt op het forum, en als Renoir machtsmisbruikt, of zich misdraagt komen er vaak mensen met dit soort verdedigingen. Wat heeft dan hier mee te maken kan ik niet ontdekken.
Het zegt mij dat jij de weg van het minste weerstand kiest, en dat is je goed recht.
Ik heb zelf ook geen zin om een hele gesprek weer te beginnen, maar ik vond wel belangrijk om te vertellen hoe ik het zag, als tegenwicht op de samenvatting van Renoir op de gebeurtenissen in jullie afwezigheid.
Dan is voor mij het beeld compleet, voor mezelf dan.
Je zult uiteraard je eigen beeld vormen.


Ieder situatie is een gelegenheid voor introspectie, of iets in jezelf te observeren.
Ook moeder zijn bv.heeft haar verantwoordelijkheid, maar dan hoef een moeder niet bij iedere afwijkende situatie te klagen hoe zwaar het is, want het kind is er. Degene die verantwoordelijkheid heeft neemt het, of laat het..

Als ik een verpleegstertje was had dat getoond, maar ik ben voor Renoir een collega, een medemens.. Ik geloof niet in coulantie als iemand misbruik maakt. Ik geloof dat je juist op elkaar kan rekenen dat je elkaar attent op maakt, anders suffen wij allemaal hier in slaap.
Ik vertoon juist liefde voor Renoir, en ik laat hem zien dat ik hem respecteer en beschouw hem als iemand die nog steeds bereid is om naar zichzelf te kijken.
Als ik niets meer tegen hem zeg, wanneer hij misbruik maakt van de situatie, en wanneer hij incorrect is, zal kunnen betekenen dat ik hem niet meer als een waardige zoeker beschouw, en mijn tijd/mening niet meer aan hem schenk/geef.
Ik reken erop dat hij attent is op wat ik schrijf, zoals ik ook attent ben op wat hij of jij of ieder persoon op het forum hier schrijft.

Ik zou totaal geen problemen hebben met de functie van Admin.
Ik zou geen forum willen die veel onderhoud vraagt, dus zal ik ook een simpele kiezen, als ik dat graag zou willen.
Ik weet dat ik oprecht en correct ben, dus wat dat betreft zal ik niet dezelfde problematiek tegen komen die Renoir ondervindt. Het leven zal voor mij niet anders eruitzien dan nu volgens mij.
Alsnog zal ik de moeilijkheden ondervinden die bij mij proces horen, niets meer niets minder.

Graag gedaan Nadje, ik las dat je een heerlijke vakantie hebt gehad.
Alles ziet er ook anders uit na de vakantie.. heerlijk is dat he?..
Of dat heerlijk is. Ik snap je punt ook wel, maar ik snap Rennie ook. Dat is het fijne van zo'n vakantie he? Je snapt daarna alles en iedereen.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:30   #158
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Of dat heerlijk is. Ik snap je punt ook wel, maar ik snap Rennie ook. Dat is het fijne van zo'n vakantie he? Je snapt daarna alles en iedereen.
Als je maar niet gesnapt wordt.. WiNk
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:35   #159
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lily Bekijk bericht
En hoe zie jij jezelf Hans?

Dwars en hard, en op het moment vooral hongerig.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 31 May 2013, 18:35   #160
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je maar niet gesnapt wordt.. WiNk
Ik vind dat altijd knap hoe jij zulke mooie Nederlandse woordspelingen en uitdrukkingen gebruikt. Hoe doe je dat toch?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.