Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 August 2013, 23:43   #151
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Wat heeft Renoir er nu weer mee te maken? Die heb ik al een poosje niet gezien hier. Zie je mij ergens bestrijden dat ik (al of niet) iets van Sterre kan leren? Dus waar lees/zie je dat? Anders dan in je eigen hoofd?

Sterre kan goed typeren. Wat je zegt. Het is jouw woordkeuze, niet de mijne. En ik zal de laatste zijn om dat te bestrijden. Punt is, dat wat ik ben niet te typeren valt. Het heeft daar zelfs in de verste verte niet mee te maken. Verder ben ik in het geheel niet grumpy (weer jouw eigen beeld vermoedelijk?) laat staan een man, nou ja dat old, zullen we dan maar in het midden laten.

En als je zelf ook eens een beetje onderzoek had gedaan, dan zou je "weten" dat termen als "beter" of "slechter", helemaal niet aan de orde zijn. Ik gebruik ze dan ook niet. Ik zeg wat ik zie. Ik benoem zelfs nog expliciet, dat ik er geen oordeel over heb. En of Sterre d'r al of niet iets in herkent of mee "kan", dat is aan Sterre. En met haar reactie "kan" ik mogelijk weer wat. We zullen zien. Ik "weet" dat ik hier enkel in gesprek ben met mezelf.

Waarom voel je je geroepen om Sterre bij te vallen? Dan zie jij blijkbaar een "aanval" die er niet is. En al was die er wel, dan nog acht ik Sterre zeer wel in staat, om haar zegje te doen.

Dus als je iets inhoudelijks bij te dragen hebt, doe dat dan, door je eigen zegje erover te doen. Niemand vraagt je om (partij) te kiezen. Wees je eigen partij.

Wat een aannames allemaal weer. Het is me toch allemaal wat. Ik constateer dat je het stijltje van de grumpy old man immiteert en dat je van Sterre heel wat kan leren. Maar je bent te veel met je zelf bezig?..
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 24 August 2013, 23:48   #152
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Het betreft hier dan ook het zelfonderzoek dat uitwijst dat je iets anders bent dan een mens behept met ego, noch gebonden bent aan aardse tijd. Het onderzoek wijst overigens ook uit, dat er geen sprake kan zijn van (mens) blijven. Omdat ont-dekt is, dat je dat nooit geweest bent


Dan zit jij in die leunstoel zeker? Want na het doen van gedegen zelfonderzoek, definieer je jezelf niet langer in vormen van beperking. Maar ja, je zou eens uit die luie stoel moeten komen. Nee, jij houdt het liever bij zelfkennis, psychologisch geneuzel, gepriegel in de marge.....zoals je zelf te kennen hebt gegeven. En ik heb daar verder geen oordeel over, maar als je uit je, ongetwijfeld bevallige nekje, blijft zwammen, over zaken die je niet zelf onderzocht hebt, dat is zonneklaar, dan zeg ik daar iets van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Ik lees e.e.a. met stijgende verbazing, en ik word nu toch wel nieuwsgierig naar dat onderzoek van jou, dat geleidt heeft tot de conclusie dat angst overbodig is, na ontdekt te hebben wat je bent/ we zijn. Hoe zag dat onderzoek eruit? Wat heb je gedaan? Hoe is het gegaan? Etc. Je conclusies stroken niet met de uitkomst(en) van mijn onderzoek, en om je vriend Niets te citeren, iets is alleen Waar als het voor iedereen, altijd en onder alle omstandigheden Waar is. (Even vrij vertaald). Voor wie is angst overbodig? Voor jou Sterre? En wie/wat is Sterre dan? Voor de persoon(lijkheid), de mens(lichaam/geest) Nadje, is angst verre van overbodig. Angst heeft voor Nadje een (waarschuwings)functie. Maar ik heb ontdekt dat ik Nadje niet ben. En voor dat wat ik wel ben, is angst geen issue(meer en nooit geweest). Kortom....je raaskalt maar weer wat.
Even met de vetgedrukte tekst uit je woordenbrij van ego-aannames de essentie van het ego gehaald: precies ego dus.... Geeft niet, Nadje. De persoon(lijkheid), mens (lichaam/geest) Sterre kent dat wel. Ik ben als het erop aankomt als ik gewoon down-to-earth verkeer regelmatig een angsthaasje, maar ik weet wel dat dat ego-stuff is wat ik naar keuze kan ontstijgen.

Evengoed dank je wel Nadje voor je aandacht en moeite.
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 24 August 2013, 23:54   #153
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Nah ja?je hebt wel een bevallig nekje?dat is toch lief?
Vraag ik me wel af hoe Nadje dat dan weer weet?
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 24 August 2013, 23:58   #154
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Wat een aannames allemaal weer. Het is me toch allemaal wat. Ik constateer dat je het stijltje van de grumpy old man immiteert en dat je van Sterre heel wat kan leren. Maar je bent te veel met je zelf bezig?..

Dank je wel voor je complimenten en je vertrouwen Niets... al weet ik dat ik verre van perfect ben in mijn mens-zijn. Je waardering maakt me wel blij....
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 25 August 2013, 00:01   #155
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Nah ja?je hebt wel een bevallig nekje?dat is toch lief?
Vraag ik me wel af hoe Nadje dat dan weer weet?
Hoe Nadje dat weet, weet ik ook niet. Maar het klopt wel :)
En Nadje is van nature ook heel lief, maar ik denk dat ze op dit moment een beetje strijdbaar is en vooral in ego-modus verkeert. En ik denk dat Nadje ook een bevallig nekje heeft en dat ze daardoor bevallige nekjes herkent :P
Sterre is offline   Met citaat reageren
Oud 25 August 2013, 00:01   #156
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Dank je wel voor je complimenten en je vertrouwen Niets... al weet ik dat ik verre van perfect ben in mijn mens-zijn. Je waardering maakt me wel blij....
Ik lees je graag, Sterre. Je reacties staan niet bol van het zeker-weten en andere ego-uitingen. Ik zie in jou de Wetende mens. Dat anderen een andere waarheid hebben maakt niet uit. Uiteindelijk komt iedereen weer thuis bij die ene Waarheid.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 25 August 2013, 00:03   #157
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
Hoe Nadje dat weet, weet ik ook niet. Maar het klopt wel :)
En Nadje is van nature ook heel lief, maar ik denk dat ze op dit moment een beetje strijdbaar is en vooral in ego-modus verkeert. En ik denk dat Nadje ook een bevallig nekje heeft en dat ze daardoor bevallige nekjes herkent :P
Ik vind Nadje leuk als ze zo fel is. Ze zit nu duidelijk weer in zo' n strijdbare periode (ja, allemaal aannames). Dat hoort er allemaal bij.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 25 August 2013, 00:04   #158
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Maar je bent te veel met je zelf bezig?..
Klopt. Zou je ook 's moeten doen. Jij bent alleen maar met de ander(en) bezig.
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 August 2013, 00:05   #159
Freerider
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 24 March 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Klopt. Zou je ook 's moeten doen. Jij bent alleen maar met de ander(en) bezig.
Ik ben klaar met mijn zelfkennis. Dus help ik jou en anderen.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 25 August 2013, 00:07   #160
Sterre
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 5 July 2013
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ietsepietsje Bekijk bericht
Ik vind Nadje leuk als ze zo fel is. Ze zit nu duidelijk weer in zo' n strijdbare periode (ja, allemaal aannames). Dat hoort er allemaal bij.
Felheid vind ik ook leuk. Anders wordt het leven zo vlak en saai. En Nadje is eigenlijk gewoon een schatje, alleen nu even met toegif(t). Moet kunnen toch?
Sterre is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.