Waarheidvinding  
Oud 10 September 2020, 23:54   #1611
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Klopt, ik lijd nu niet meer aan het lijden van de mensheid.
Ik heb veel geweend voor het leed van de anderen én veel geweend voor mijn eigen leed.
Maar da's voorbij sinds mijn verschrikkelijke bijna-dood ervaring dewelke ik niemand aanraad op die manier, maar voor mij was er geen andere weg. Ik moest door de pijn om tot leven te komen.
Maakt niet uit kabu ik zie dat je geen rechtstreeks antw. gaat geven op mijn vraag, dus laat maar wat kan het schelen of duidelijk wordt hoe ver en hoe diep ego in ons leven zit verweven zelfs zover dat het nog nauwelijks zichtbaar is voor onze ogen. Ik zal daarom wel gek zijn mbt wat ik eerder beweerde, denk ik.

En omdat er vandaag echte duisternis in me leeft ga ik ook nog zeggen dat we allemaal door de zelfde pijn moeten om tot leven te komen, dat is voor iedereen het zelfde en het is ook nog eens voor iedereen even moeilijk, zelfs zo moeilijk dat sommigen onder ons op de valreep toch nog vallen voor een super-ego, ego dat niet persoonlijk is maar van ons allemaal. Noem dat maar niet verschrikkelijk, want binnen een mili-seconde van het besluit besef dat het niet terug te draaien is, dat je met de consequenties hebt te leven. Geloof maar dat je zelf kapot wilt slaan, en juist dat houdt je gevangen, maar voor je dat in de gaten hebt ben al meer dan 10 jaar verder kabu. Voor mij geen kikker medicijn dat me er in sneltreinvaart ff door heen helpt, sommigen onder ons moeten het gewoon op eigen kracht voor mekaar zien te boxen. En omdat ik echt heel sacherijnig ben ga ik ook nog zeggen dat ik ff heel erg de schijt over in heb de hele tijd te lezen hoe je het getroffen hebt. Nou liefje dat kan ik echt wel voelen hoor, en meer van die bladiebla...

Citaat:
Nu alles helder is weet ik dat ik tot voor mijn bijna-dood ervaring een weeskind was dat zocht naar wat troost. En zo ben ik vele weeskinderen tegengekomen die ook wat troost zochten.
Nu heb ik dat allemaal losgelaten.

ik ben nu in staat alle bewegingen van het denken los te laten en simpelweg stil te zijn.
In de stilte heb je geen naam, geen verleden, geen zorgen, geen relaties, geen nationaliteit, geen geslacht, geen mening, geen spijt, geen stress en geen gemis. Er is enkel een stil en probleemloos Zijn.
Mijn leven ontvouwd zich nu vanuit deze plek.
Heel fijn voor je, maar ik zit nog ff niet op die plek en dit lezen doet ff heel erg veel pijn omdat ik vandaag kapot ga van de heimwee naar huis, maar wel nog ff een paar pasjes te zetten heb. Ik was liever gisteren thuis dan vandaag, if you chatch my drift?

Zo nu dit gif er uit is, kan ik heel misschien....ach weet ik veel
Vagebond is offline  
Oud 10 September 2020, 23:55   #1612
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Mijmeringen Vietnam-oorlogsfilm Platoon

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Wel nondepatat, ik dacht, 'vanwaar ken ik die muziek?'.
Jaja, op 4 dec. 2016, zie los bericht, heb ik er zelf naar gelinkt als Katerie.

Link dat ik toen plaatste werkt niet meer, hier opnieuw > Audiofragment - Mijmeringen einde Vietnam oorlogsfilm Platoon.
Mensenlief, wat woedde die oorlog toen weer in mijn psyche...
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 00:07   #1613
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ja, ik ben mij bewust geworden van hoe met mijn talent om te gaan.
En sommige mensen die klaar zijn om uit de kelder met koude vloer te komen pikken dat op en zijn mij dankbaar.
En kijk dat was mijn werk voor ik viel, en ik was er goed in, snap je nu wat ik bedoel met het verlies van mijn vleugels, snap je hoe afschuwelijk die val voor me was, snap je dat ik daarom met de regelmaat van de klok zwarte dagen als vandaag heb, want ik kan mijn werk niet meer doen, ik ben gehandicapt geraakt.... Ja dan jank voor de zoveelste keer vandaag maar weer eens de ogen uit mijn kop me de vraag:" waarom toch, waarom toch?" en t.g.t. is het de meest stomzinnige vraag die ik mezelf stellen kan omdat ik het antw. wel weet. Godsamme wat voel ik me kut vandaag....

Citaat:
Zo ook één zuster van mij van de week.
Zie wat ze schreef (De kriegeltjes zijn onze twee andere zusters die aan het sterfbed van ons moeder stonden alsof ze een melaatse was).
Mooie brief van je zus, gemeend...

Citaat:
Sinds het overlijden van ons moeder op één april jongstleden is de emotionele etterbuil pas echt opengesprongen bij twee van haar kinderen die haar zelfs niet konden vergeven op haar sterfbed.
Ik met die éne zuster die mij nu bedankt hebben haar handen urenlang vastgehouden op haar laatste dag.
Dat zijn de dingen idd..
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 00:07   #1614
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Maakt niet uit kabu ik zie dat je geen rechtstreeks antw. gaat geven op mijn vraag, dus laat maar
Je zal het antwoord in jezelf moeten vinden Sweety pie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En omdat er vandaag echte duisternis in me leeft ga ik ook nog zeggen dat we allemaal door de zelfde pijn moeten om tot leven te komen,
Wat ik al vermoedde is dat je die Samuel Barber - Agnus Dei muziek niet toevallig geplaatst hebt.
In de duisternis die nu in je leeft zie je het licht niet.
De donkere nacht van de ziel is een ingrijpende en louterende ervaring.
Eens definitief daardoor ben je in de stilte en bèn je zelf het antwoord én het licht geworden.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 00:19   #1615
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard spirituele groei > onvermijdelijk lijden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
En kijk dat was mijn werk voor ik viel, en ik was er goed in, snap je nu wat ik bedoel met het verlies van mijn vleugels, snap je hoe afschuwelijk die val voor me was, snap je dat ik daarom met de regelmaat van de klok zwarte dagen als vandaag heb, want ik kan mijn werk niet meer doen, ik ben gehandicapt geraakt.... Ja dan jank voor de zoveelste keer vandaag maar weer eens de ogen uit mijn kop me de vraag:" waarom toch, waarom toch?" en t.g.t. is het de meest stomzinnige vraag die ik mezelf stellen kan omdat ik het antw. wel weet. Godsamme wat voel ik me kut vandaag....
YOU... have to vanish.
Citaat:
het nigredo, waarbij de materie eerst gezuiverd moet worden door te vergaan. Het doel is echter het zuivere, alchemistische goud te maken met behulp van de Steen der wijzen. Metaforisch 'gelezen' betekent dit volgens Jung dat de alchemist trachtte zichzelf te transformeren tot een zuivere ziel. Dat gaf ook een zin aan alle beproevingen die de alchemist moest ondergaan. In zijn algemeenheid betekent deze metafoor volgens Jung dat iemands spirituele groei onvermijdelijk gepaard gaat met lijden: no pain, no gain, maar dan met betrekking tot de geest. Een mens die dergelijke existentiële ervaringen heeft ondergaan komt er gezuiverd uit, als een ander mens.

bron
Ik wens je een voorspoedig sterven in je ik!
Slaaptijd nu.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 00:20   #1616
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Je zal het antwoord in jezelf moeten vinden Sweety pie.
Ik weet dat het klopt wat ik zeg, ik ben namelijk die diepte in gegaan, ik durf er niet voor niks vergif op in te nemen namelijk. Ik weet dat jij ook weet dat het klopt wat ik zeg, dus je kan wel fijn net doen of je gek bent, maar ik kijk daar toevallig wel recht door heen kabu, dus laten we elkaar geen mietje noemen oké?
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 00:29   #1617
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
YOU... have to vanish.
Ach, dat weet ik toch allang, nu moet het alleen nog gebeuren maar ik denk dat ik te stompzinnig ben om dat te snappen. Als puntje bij paaltje komt, nou ik ken mezelf, 1 mili-seconde is genoeg al zo vaak mee gemaakt dus ik zie het zo weer gebeuren...Ik stop met drammen, ben mezelf nu al weer zat qua geschreven gezeik en gedram....Ik jank nog ff lekker in mijn ééntje door bij:

Schindler's list - John Williams - NL orchestra

Citaat:
Ik wens je een voorspoedig sterven in je ik!
Slaaptijd nu.
Thanks, ik wens mezelf dat ook toe..
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 00:55   #1618
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik weet dat het klopt wat ik zeg, ik ben namelijk die diepte in gegaan, ik durf er niet voor niks vergif op in te nemen namelijk.
Kijk wat een toeval!
Dit schreef ik nog net voor het slapen gaan in het topic 'elkaar verstaan"...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Andere kandidaten voor een ego-zuiveringskuur met gif mogen zich melden.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 00:56   #1619
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Het is zoals Laurens vandaag schreef..


We kunnen de vraag stellen: 'Kan Mihaela iets veranderen op het ogenblik?'
Nee, zij is niet in staat om iets te veranderen. Dus dat heeft niets te maken met moedwilligheid. Zij zit zelf zo ingepakt als een mummie.
Ze zou 'ja' zeggen, ik doe werkelijk zelfonderzoek, maar ze kan het niet. Ze is niet in staat om het te doen.
Ach nu mag ik natuurlijk de oudste en de wijste zijn? Godsamme tis toch net of ik thuis ben. Ik hoor mijn moeder nog zo zeggen:" vagebond, jij bent de oudste en de wijste dus jij bent verantwoordelijk," Euh, wat, hoe bedoel je, wat is dat voor een gezeik? Dus ik mag mijn zusje niet op haar kop slaan omdat ze op achterbakse wijze het bloed onder mijn nagels uit treitert? Nou dat is fijn om te horen, ik ga wel weer, thanks...
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 00:58   #1620
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Kijk wat een toeval!
Dit schreef ik nog net voor het slapen gaan in het topic 'elkaar verstaan"...

Wat doe jij nog hier, je ging toch slapen?

Ach, je bent net als ik, een nacht-uil
Vagebond is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.