Waarheidvinding  
Oud 11 September 2020, 01:02   #1621
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ik versta het, ik versta het zeker.
Jij ben dat meisje met het rode jasje..

__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 01:05   #1622
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach, je bent net als ik, een nacht-uil
sinds ik me weer op het forum heb ingeschreven ben ik weer een nachtuil geworden. Maar ik ga mijn ritme terug normaal zetten, wat inhoud dat ik wat anders ga doen. Ik vertrek met mijn motor naar zuid Portugal binnen enkele weken, het California van Europa.
Ik moet me dus is dringend gaan voorbereiden!
Toedeloe!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 01:13   #1623
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard pure nieuwsgierigheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
sinds ik me weer op het forum heb ingeschreven ben ik weer een nachtuil geworden. Maar ik ga mijn ritme terug normaal zetten, wat inhoud dat ik wat anders ga doen. Ik vertrek met mijn motor naar zuid Portugal binnen enkele weken, het California van Europa.
Ik moet me dus is dringend gaan voorbereiden!
Toedeloe!
Je gaat over enkele weken weg, zeg je, wat moet je nu al voorbereiden dan? Ik bedoel je pakt toch gewoon je boeltje een paar dagen van te voren en hup weg? Of is dat te simpel gesteld?
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 01:21   #1624
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Ik versta het, ik versta het zeker.
Jij ben dat meisje met het rode jasje..

Ben ik zo opvallend? Ja kennelijk Vaag, anders zou ie dat niet zeggen natuurlijk, dom wicht. Nou zo dom ben ik anders niet hoor, ik zie mezelf echt niet zo opvallend zijn, ik val normaal gesproken tegen de achtergrond weg.

Echt Vaag wat een bullshit is dat zeg. Je zat vorige week in de trein richting Marianne sacherijnig te zijn omdat je wanneer jij je opent de mensen je gaan zien en dat ze dan als vanzelf naar je toekomen om zich te baden in jou licht en dat jij daar geen zin in hebt, bladiebla ect, en ze daarom het liefst allemaal uit je buurt wilt meppen, vandaar die sacherijnige blik/uitstraling...want blijven ze wel weg, wat ook zo is overigens...
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 01:22   #1625
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Er is een weg uit alle ellende

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
YOU... have to vanish.
Ach, dat weet ik toch allang, nu moet het alleen nog gebeuren maar ik denk dat ik te stompzinnig ben om dat te snappen. Als puntje bij paaltje komt, nou ik ken mezelf, 1 mili-seconde is genoeg al zo vaak mee gemaakt dus ik zie het zo weer gebeuren...
Tjonge, het houdt weer niet op. Ik dacht: ik bekeek nog even men andere emails en zag dit...

Citaat:
Original?


"All truly wise thoughts have been thought already thousands of times; but to make them truly ours, we must think them over again honestly, until they take root in our personal experience." ~ Goethe

Having read a few words uttered by wise women and men over, oh, say, four thousand years, I know that whatever I say or think has been said and thought infinitely better and countless times. However, when I feel what I say and what they said it becomes gloriously original. Grateful!

Love,

Diederik Wolsak.
Ik geef je maar een tip Vaagje.
Sowieso weet jij alles al, alle werkelijk wijze gedachten zijn al duizenden keren bedacht; maar om ze echt de onze te maken, moeten we er eerlijk over nadenken, totdat ze wortel schieten in onze persoonlijke ervaring.

Mijn éne zuster die me heeft bedankt heeft enorm veel aan video's en boeken van Byron Katie en Diederik Wolsak. Ze luistert naar beiden opnieuw en opnieuw op YouTube, leest elk hoofdstuk in hun boeken (Diederik Wolsak heeft er maar één) 10 keer opnieuw.

"Ach, is voor beginners" reageer je mogelijk, doe dan alsof je een kind bent (met het rode jasje) en denk eerlijk na over wat beiden onderwijzen.
Er is een weg uit alle ellende.

Nu sluit ik echt mijn laptop!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 01:52   #1626
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Tjonge, het houdt weer niet op. .... de rest met respect geknipt..
Klopt, want ik zit zo lekker te plassen op de pot. Het geluid van die spetters op het porselein, heerlijk, en dus ik wil er zo lang mogelijk over doen, dat snap je... KiSs
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 02:31   #1627
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Mijn éne zuster die me heeft bedankt heeft enorm veel aan video's en boeken van Byron Katie en Diederik Wolsak. Ze luistert naar beiden opnieuw en opnieuw op YouTube, leest elk hoofdstuk in hun boeken (Diederik Wolsak heeft er maar één) 10 keer opnieuw.

"Ach, is voor beginners" reageer je mogelijk, doe dan alsof je een kind bent (met het rode jasje) en denk eerlijk na over wat beiden onderwijzen.
Er is een weg uit alle ellende.

Nu sluit ik echt mijn laptop!
Ach Kabu, je bent zo'n ongelofelijk grote lieverd, ik ben gewoon in een zeikbui, zie post hierboven, en als ik mijn vorige postjes zo achter elkaar terug lees ga ik er idd ook wel ff erg lekker in hangen, dus ik snap echt wel dat je daar geen zin in had. Als ik zo tegen 'mezelf' zou hebben gedaan had ik tegen mezelf ook toedeloe gezegd en dan met de begeleidende woorden:" ik kom wel weer terug als je weer normaal kan doen," zoiets. Dan moppert deze nog wat maar uiteindelijk zal ze wel bijdraaien.....Kan wel ff duren heeft de ervaring ons geleerd.....WiNk

Verdomd zeg, hoor ik nu mijn eigen animus spreken, das niet oke zeg, nee dat is helemaal niet oké, een vuile verrader is het, mai...

Hoe dan ook....

Voor morgen lekker geslapen hoop ik? Ik ga nu ook slapen, nog wel even een keer naar Schindler's list luisteren....

SeeUlater...
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 04:07   #1628
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard Ggötterdämmerung

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ach Kabu, je bent zo'n ongelofelijk grote lieverd, ik ben gewoon in een zeikbui, zie post hierboven, en als ik mijn vorige postjes zo achter elkaar terug lees ga ik er idd ook wel ff erg lekker in hangen, dus ik snap echt wel dat je daar geen zin in had. Als ik zo tegen 'mezelf' zou hebben gedaan had ik tegen mezelf ook toedeloe gezegd en dan met de begeleidende woorden:" ik kom wel weer terug als je weer normaal kan doen," zoiets.
Kon ik toch wel de slaap niet vatten zekers omwille van een aantal muggen die rond men oren lagen te zoemen. Dus maar maar wat gif gespoten, slaapkamer uit en deur achter me dicht zodat die ellendelingen kunnen stikken!

ja zeg, wat jou betreft, ik snap nu Laurens die dit schreef op 2 sept. jongstleden...
Citaat:
kabu heeft de ontwapenende charme van een onderzoekende peuter en daardoor zijn de vrouwen alhier nogal van hem gecharmeerd. Vagebond komt er speciaal voor uit haar hol gekropen.
Ik snap nu ook waarom je zo bezig bent met je dierbare W. en zijn prachtige visie volgens jou.
Als ik aan hem denk komt echter het woord Ggötterdämmerung binnen.
Vanuit zijn donkere (suïcidale neigingen) hol kijkt W. naar de wereld.

En jij zegt me: ik kan ik toevallig wel over dat muurtje kijken. Goed dat je dat kunt, maar erg mooi moet het niet zijn over het muurtje van W. te kunnen kijken waar het Walhalla in vlammen op gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Kijk en daar zit voor mij de verwarring met W. Ik weet dat hij ontwaakt is en toch zie ik hem lijden.
Jouw verwarring heeft niks met W. te maken.
Wie in deze wereld leeft, maar niet beseft dat alles wat hij waarneemt en beleeft, hij zelf is, verstrikt zich in begoocheling en illusie.
De wereld om ons heen is als een spiegel, waarin wij altijd slechts onszelf zien, maar dus ook (en duidelijk) onze schaduw, waarvoor wij bij onszelf blind zijn.
De wet van de resonantie zegt dat wij slechts in contact kunnen komen met datgene, waarvoor wij een resonantieruimte hebben.

Citaat:
Projectie betekent dus dat wij van de ene helft van de principes een buiten-ons maken, omdat wij hen binnen-ons niet willen accepteren. Wij hebben al in het begin gezegd, dat het 'ik' verantwoordelijk is voor dit afgescheiden zijn van alle 'zijn'. Het ik maakt een jij, dat als buiten wordt beleefd. Wanneer de schaduw echter uit al die principes bestaat, die het 'ik' niet wilde integreren, dan zijn uiteindelijk schaduw en buiten identiek. Wij beleven onze schaduw altijd als een buiten-ons, zouden wij haar in en bij ons zien, dan was zij niet meer de schaduw. De afgewezen principes, die nu schijnbaar van buiten op ons afkomen, bestrijden wij nu in die buitenwereld net zo heftig als wij het in ons innerlijk gedaan hebben. Wij blijven proberen de door ons als negatief gewaardeerde gebieden uit de wereld te helpen. Maar omdat dit onmogelijk is - zie de wet van de polariteit! - wordt deze poging een permanente activiteit, die gegarandeerd ervoor zorgt, dat wij met dit afgewezen deel van de werkelijkheid bijzonder intensief bezig zijn.

Hierin ligt een ironische wetmatigheid, waaraan niemand zich kan onttrekken: de mens houdt zich het meest bezig met dat wat hij niet wil. Daarbij komt hij op den duur zo dicht bij het afgewezen principe, dat hij het ten slotte gaat beleven.

Uittreksel van: Thorwald Dethlefsen & Rüdiger Dahlke. 'De zin van ziekzijn'.
Herken je wat ik vet heb gezet in bovenstaand citaat?
Ik herken daar W.'s visie in.
Ik herinner me nu dat ik in de zomer van 2014 een aantal keer over weer heb geëmaild met W.
Dit waren mijn laatste emails aan hem, want hij begon een pain in the ass te worden.
Citaat:
Op 10 jul. 2014, om 22:19 heeft puppetji het volgende geschreven:

vanaf nu komen jouw emails in mijn SPAM box aan W.
wees gegroet en moge je de wereld kunnen veranderen naar jouw inzichten.

Op 10 jul. 2014, om 21:31 heeft puppetji het volgende geschreven:

Over and out W,
discussiëren met jou begint saai te worden.
Er beginnen gedachten in mij op te komen om jou als ego-tripper te beschrijven. Iemand die niet met zijn voeten op de grond staat.
Dat denk jij intussen ook van mij, dus dan heeft het geen zin meer.
Enkel met Mara heb ik aangename, grappig, geestige en wijze uitwisselingen per email nog.
Met hem zit ik op één lijn.

grts


Op 10-jul.-2014, om 20:49 heeft W <ch> het volgende geschreven:

begin wel wat medelijden met je te krijgen, snap je nu echt niet wat egotransverwarring werkelijk betekent? Heb je nu werkelijk al dat geld uitgegeven om er uiteindelijk nog niets van te begrijpen? Het is weer wat, wanneer ga je dan wakker worden?


Op 10 juli 2014 19:34 schreef puppetji:
"Sluier van onwetendheid'.

gij zijt toch wel een pain in the ass hoor!
Ik begin zo'n vermoeden te krijgen waarom ze u op freethinkers tot de babbelbox beperkt hebben en op waarheidsvinding van 't zelfde.

Hangt uw werkloosheid u zo de keel uit dat ge de wereld wilt gaan veranderen?
Naast anarchist & utopist begin ik u ook nihilist te vinden.
Zo, de muggen in mijn slaapkamer moeten er intussen het loodje bij neergelegd hebben.
Toedeloe.
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 11 September 2020 om 04:29.
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 10:04   #1629
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Kon ik toch wel de slaap niet vatten zekers omwille van een aantal muggen die rond men oren lagen te zoemen. Dus maar maar wat gif gespoten, slaapkamer uit en deur achter me dicht zodat die ellendelingen kunnen stikken!
Muggen rond deze tijd in het jaar nog? Maar ja woont, zoals ik uit je beschrijving begrepen heb, op het platte land, dus dan kan dat denk ik.

Citaat:
ja zeg, wat jou betreft, ik snap nu Laurens die dit schreef op 2 sept. jongstleden...
Nu wat betreft wat Laurie schreef: Vagebond gunde Laurie wat en dus heeft ze niet gereageerd op wat Laurie daar schreef maar ik kan dan nu wel zeggen dat Laurie toch echt wel een heel klein beetje de plank mis sloeg daar, en daar laat ik het voor nu maar even bij WiNk

Citaat:
Ik snap nu ook waarom je zo bezig bent met je dierbare W. en zijn prachtige visie volgens jou.
Als ik aan hem denk komt echter het woord Ggötterdämmerung binnen.
Vanuit zijn donkere (suïcidale neigingen) hol kijkt W. naar de wereld.

En jij zegt me: ik kan ik toevallig wel over dat muurtje kijken. Goed dat je dat kunt, maar erg mooi moet het niet zijn over het muurtje van W. te kunnen kijken waar het Walhalla in vlammen op gaat.
Nou dat er toevallig over een muurtje gekeken wordt is verder niet zo bijzonder, ik heb het er in principe dan ook nooit over, Dat ik het nu even heb aangestipt kwam slechts doordat ik probeerde iets helder te maken, dus kunnen we dat dingetje toch wel laten gaan zo lijkt mij mijn liefste die voor het 'gewone- nog niet zo ver zijnde volk' ook over muurtjes lijkt te kunnen kijken.

Citaat:
Jouw verwarring heeft niks met W. te maken.
Wie in deze wereld leeft, maar niet beseft dat alles wat hij waarneemt en beleeft, hij zelf is, verstrikt zich in begoocheling en illusie.
De wereld om ons heen is als een spiegel, waarin wij altijd slechts onszelf zien, maar dus ook (en duidelijk) onze schaduw, waarvoor wij bij onszelf blind zijn.
De wet van de resonantie zegt dat wij slechts in contact kunnen komen met datgene, waarvoor wij een resonantieruimte hebben.

Herken je wat ik vet heb gezet in bovenstaand citaat?
Ik herken daar W.'s visie in.
Ik herinner me nu dat ik in de zomer van 2014 een aantal keer over weer heb geëmaild met W.
Dit waren mijn laatste emails aan hem, want hij begon een pain in the ass te worden.
Ja ik herken het.

Nog ff, ik weet dat ik me mbt wat je hier geeft me er wat gemakkelijk van af maak maar op dit moment kan ik me het voor mezelf niet veroorloven er dieper op in te gaan omdat ik vandaag nog naar mijn werk moet en daar ook 'aanwezig' moet zijn. Dus later misschien, wanneer ik iets meer tijd heb.


Citaat:
Zo, de muggen in mijn slaapkamer moeten er intussen het loodje bij neergelegd hebben.
Toedeloe.
Tot later

Wijziging aangebracht door Vagebond op 11 September 2020 om 11:57.
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 10:20   #1630
Guido
Jubilaris
 
Geregistreerd: 17 September 2017
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
sinds ik me weer op het forum heb ingeschreven ben ik weer een nachtuil geworden. Maar ik ga mijn ritme terug normaal zetten, wat inhoud dat ik wat anders ga doen. Ik vertrek met mijn motor naar zuid Portugal binnen enkele weken, het California van Europa.
Ik moet me dus is dringend gaan voorbereiden!
Toedeloe!
Navarra..

Alleen al het kijken naar de deining is indrukwekkend.
Laat staan... riding the waves.

Guido is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.