Waarheidvinding  
Oud 11 September 2020, 10:57   #1631
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Zo, ik wil het nog eens hebben over mijn extreme overgewicht van 30 kg, mai.
Ik wist dat afvallen niet zou gaan lukken puur en alleen op wilskracht, want zo'n lange periode van tijd voor ik weer een beetje op gewicht ben, ga ik dat niet volhouden. Dus er moest iets anders gebeuren, dus ik maakte een afspraak met Marianne om voor eens en al te dealen met mijn levenslang bestaande eetprobleem, kon echt niet langer wachten. Ik wist hoe of wat het in elkaar zat en waar het allemaal verbanden in had ect. De analyse was dus snel gemaakt en dus konden we aan het werk. Sessie liep geheel volgens plan en was geweldig, veel geheeld en zo. Toen naar huis en ik merkte al gelijk effect ook. Als bij Marianne ben geweest ga ik langs de snackbar voor een..., nee dat durf ik niet te zeggen, dus om kort te gaan, ik heb niet eens de hele maaltijd opgegeten, nou dat zou mij eerder nooit gebeurd zijn, maar ik dacht niet te vroeg juichen Vagie, eerst maar eens kijken hoe het morgen, overmorgen en de dagen daarna gaat. Echt, het is een wonder al die tijd tot nu nog geen enkele behoefde gehad me over te geven aan een lege calorieën schranspartij en ja, ik ben al bijna, zonder enige vorm lijden, 1 kg afgevallen, joepie.
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 11:03   #1632
Fer
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 6 October 2017
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Zo, ik wil het nog eens hebben over mijn extreme overgewicht van 30 kg, mai.
Ik wist dat afvallen niet zou gaan lukken puur en alleen op wilskracht, want zo'n lange periode van tijd voor ik weer een beetje op gewicht ben, ga ik dat niet volhouden. Dus er moest iets anders gebeuren, dus ik maakte een afspraak met Marianne om voor eens en al te dealen met mijn levenslang bestaande eetprobleem, kon echt niet langer wachten. Ik wist hoe of wat het in elkaar zat en waar het allemaal verbanden in had ect. De analyse was dus snel gemaakt en dus konden we aan het werk. Sessie liep geheel volgens plan en was geweldig, veel geheeld en zo. Toen naar huis en ik merkte al gelijk effect ook. Als bij Marianne ben geweest ga ik langs de snackbar voor een..., nee dat durf ik niet te zeggen, dus om kort te gaan, ik heb niet eens de hele maaltijd opgegeten, nou dat zou mij eerder nooit gebeurd zijn, maar ik dacht niet te vroeg juichen Vagie, eerst maar eens kijken hoe het morgen, overmorgen en de dagen daarna gaat. Echt, het is een wonder al die tijd tot nu nog geen enkele behoefde gehad me over te geven aan een lege calorieën schranspartij en ja, ik ben al bijna, zonder enige vorm lijden, 1 kg afgevallen, joepie.

En o ja, dat wilde ik ook nog vertellen de volgende keer dat ik naar Marianne ga gaat mijn al meer dan 10 jaar bestaande lethargische bestaan eraan, maar eerst die laatste sessie met Marianne maar eens laten integreren want dat was wel ff een dingetje dat even wat tijd neemt.

Man, al 1 kg kwijt

Kind, kind, doe rustig, verkoop de beer niet voor ie geschoten is, zei mijn moeder zaliger altijd.... KiSs
, zal straks eens op de weegschaal gaan staan
Fer is offline  
Oud 11 September 2020, 11:10   #1633
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Oh, chips, Ferdinand, ik had al weer een heel stuk van mijn tekst verwijderd vanwege een 'beetje te veel enthousiasme, dus stoppen, idee'.

Ben je, dan net als ik, ook over-weight dan Fer?

Nee, toch, ik stel me jou altijd als een slanke man, met normaal gewicht voor, ben ik daarmee abuis?
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 11:17   #1634
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Nog steeds into Schindler's list...

Schindler's list - John Williams - NL orchestra
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 12:18   #1635
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
.. zo lijkt mij mijn liefste die voor het 'gewone- nog niet zo ver zijnde volk' ook over muurtjes lijkt te kunnen kijken.
oh, je geliefde W. die qua bewustzijn de massa ver voorbij is, is ook helderziend. Ja, kon niet anders.
Met hoeveel extreem overgewicht kamp hij? Of juist andersom misschien, hoe mager is hij, der untergang van de mensheid niet voorkomend en daarom niet aanziend kunnende en dus met regelmatigheid van de klok sprekend over zijn aanvraag voor euthanasie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nog steeds into Schindler's list...

Schindler's list - John Williams - NL orchestra
Ik kan me voorstellen wanneer die muziek jouw overheersende gevoelens vertolkt, die muziek de gemoedstoestand is waarin je verblijft, de zwaarte van het melodrama uitdrukt, schranspartijen van lege calorieën tot de orde van de dag behoren.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 12:23   #1636
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido Bekijk bericht
Navarra..

Alleen al het kijken naar de deining is indrukwekkend.
Laat staan... riding the waves.

Wat een lichtheid zo kijkend naar de deining!
Gedragen door de golven van het leven.
Breathin in, breathin out... de beweging van de golven volgend, riding on the inner waves, the drop who becoming the waves.
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 12:39   #1637
Vagebond
Kasuaris
 
Geregistreerd: 8 November 2011
Berichten: 915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
oh, je geliefde W. die qua bewustzijn de massa ver voorbij is, is ook helderziend. Ja, kon niet anders.
Met hoeveel extreem overgewicht kamp hij? Of juist andersom misschien, hoe mager is hij, der untergang van de mensheid niet voorkomend en daarom niet aanziend kunnende en dus met regelmatigheid van de klok sprekend over zijn aanvraag voor euthanasie.
Ja, en hou er nu maar over op. Het is al een poosje duidelijk dat je hem op de korrel had liefje en zo is dat bij mij ook het geval geworden, hem op de korrel hebben bedoel ik dan. Mijn euvel is dat ik nog een ietwat onzeker ben blabla, oorzaak, want ik heb ik ook al een tijdje op de korrel, komt later want ik moet over ruim een half uur op weg naar mijn werk.


Citaat:
Ik kan me voorstellen wanneer die muziek jouw overheersende gevoelens vertolkt, die muziek de gemoedstoestand is waarin je verblijft, de zwaarte van het melodrama uitdrukt, schranspartijen van lege calorieën tot de orde van de dag behoren.
Nou, wat zijn we weer lief voor elkaar...

Liefje ik leef al zo'n bijna 60 jaar met mezelf, en ik ken mijn pappenheimers, voor mij geen probleem ff te verzuipen in melodrama, kom er vanzelf weer uit. Ik ben van mening dat er van elk drama ten volle moet worden genoten, dus laat me ff wil je.

Thanks,

terwijl ik inmiddels zit te luisteren naar, kwam toevallig langs..:

Marvin Gaye - What's Going On - Special Version
Vagebond is offline  
Oud 11 September 2020, 13:22   #1638
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard emotionele energievervuiling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, en hou er nu maar over op.
Eigen schuld dikke bult!
Jij hebt hier onlangs weer een hoop over je geliefde helderziende W. geschreven.
Nu zit die mafkees weer in mijn gedachten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Het is al een poosje duidelijk dat je hem op de korrel had liefje en zo is dat bij mij ook het geval geworden. Mijn euvel is dat ik nog een ietwat onzeker ben blabla.
Bezeten ben je van hem.
Enige waarom ik nog met je spreek is omdat ik die bezetenheid van een ander mens uit mijn eigen leven herken en François me daar heldere duiding over gegeven heeft 10 jaar geleden...

Citaat:
Uiteindelijk zou je soms willen kiezen om dood te gaan. Ik heb dat al dikwijls gevoeld. Dat is toch een gebrek aan eigenliefde hé. Jij bent een mens die zo veel kan betekenen voor anderen en als het er op aan komt zou je het wagen jezelf te vernietigen. Als je daar bewust van bent, dan ben je uiteindelijk zonder dat je dat weet, uiteindelijk uw eigen grootste tegenstander. Ikzelf vind dat triest. Want ik denk dat je dat niet nodig hebt met die jonge vrouw en haar incest verhaal.
Als je dat nu niet stop zet zal je dat nadien ook niet kunnen stop zetten want haar invloed is te sterk. Daar kan jij niet tegenop. Dan heeft ze jou te pakken. Dan leef jezelf niet meer. Op het ogenblik leef je zelf niet meer.
Was een zwaar bevalling dat terug tot leven komen. Heeft zomaar even geduurd tot eind augustus vorig jaar met nog de "ergste" ertussendoor om het helemaal bont te maken.
De pijn van 10 jaar geleden was nog niet genoeg.
Als bij Gods genade en onvoorspelbare wegen was het dan het gif van de Coloradopad die me door het kosmisch geboorte kanaal definitief de wedergeboorte in stuwde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Nou, wat zijn we weer lief voor elkaar...
Ik schreef juist dit in email naar Mara die me enkele dagen geleden vroeg of W. nog op het forum schrijft.
"k heb het gehad met Vagebond, 'k wil met die twee niet op een terraske zitten!
Amaai mijn oren zeg, als de zon schijnt slagen die twee er nog in de duisternis op te roepen
."

Met 'die twee', schreef ik ja.
W. schrijft hier al lang niet meer, maar de symbiose waarin jij met hem zit brengt hem terug tot leven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Liefje ik leef al zo'n bijna 60 jaar met mezelf, en ik ken mijn pappenheimers, voor mij geen probleem ff te verzuipen in melodrama, kom er vanzelf weer uit. Ik ben van mening dat er van elk drama ten volle moet worden genoten, dus laat me ff wil je.
Je bent een perfecte match voor W.
Melodrama genoeg met die gast. Hij heeft jou nog steeds te pakken en jij wilt nog steeds gepakt worden.
Maak je van hem los en kom tot leven. Jouw gebrek aan eigenliefde houdt je gefocust op hem.
Maar ja, ik heb makkelijk schrijven nu mijn onbewuste doodsdrang weg is.
Hoe ging dat weer 30 jaar geleden toen ik daar voor het eerst over hoorde.
Oh ja, leve internet...

Citaat:
Tenslotte introduceerde Orr het begrip 'emotionele energievervuiling'. Hij geloofde dat de doodsdrang en het onbewustzijn van mensen in het algemeen, spiritueel pure mensen kan infecteren. Hij zegt, dat wanneer hij te lang te veel tijd tussen minder bewuste mensen besteedt, dat hij zich dan vaak uitgeput, depressief en soms zelfs suïcidaal voelt, wat hij wijt aan het absorberen van hun negatieve energie.

bron: https://www.spiritualia.be/encyclopedia/rebirthing.html
Vagebond, je absorbeert nog steeds de negatieve energie van W.
Tijd voor "exorcisme" bij jou als je terug tot leven wilt komen.
Maar die tijd ligt natuurlijk in God's handen dewelke nooit te vroeg of te laat is.
__________________
🐸 & 🐸

Wijziging aangebracht door kabu op 11 September 2020 om 13:59.
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 14:18   #1639
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
terwijl ik inmiddels zit te luisteren naar, kwam toevallig langs..:

Marvin Gaye - What's Going On - Special Version
Die is veel mooier!
Doet me aan Tony Parsons: Wonderfully Gloriously Meaningless video denken!
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Oud 11 September 2020, 14:37   #1640
kabu
Actuaris
 
Geregistreerd: 31 August 2020
Berichten: 502
Standaard helderziende ego-tripper.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Ja, en hou er nu maar over op. Het is al een poosje duidelijk dat je hem op de korrel had liefje en zo is dat bij mij ook het geval geworden, hem op de korrel hebben bedoel ik dan. Mijn euvel is dat ik nog een ietwat onzeker ben blabla, oorzaak, want ik heb ik ook al een tijdje op de korrel, komt later want ik moet over ruim een half uur op weg naar mijn werk.
In mijn email zie ik dat je de zin "Overigens wat dat ego-tripper betreft heb ik ook al eens tegen hem gezegd, tja en dat kon natuurlijk ook al niet..." weggelaten hebt uit je definitieve post hier.

Een helderziende ego-tripper. Ja, ze bestaan ook.
Doet me weer denken aan iets van François 20 jaar geleden, toen het weer is grote liefde was tussen mij en een zoveelste duistere muze...
Citaat:
François: Ge moet is kijken, hoeveel mensen zijn er zo nederig, om hun pure natuur op een positieve manier gebruiken? Alle maffiabazen, zijn mensen met krachtige talenten, maar zij gebruiken die enkel voor hun eigenbelang.
Dat doen we allemaal automatisch. Omdat we niet beter weten. Zonder dat we het weten. Tot dat we ontwaken.

We zijn allemaal bang van het geheel. 't Word tijd dat we in onze bovenkamer wat gaan hersmelten. Zolang dat we onze ware natuur van zijn niet bereikt hebben, functioneert ge in een soort van schizofrenie toestanden. De éne meer geperfectioneerd dan de andere.
En diegene die heel erg geperfectioneerd zijn, die moeten ze gaan vastzetten. En daar zit jouw lief dicht tegenaan. Want dan heeft zij zelf geen besturing meer over die vormen van Schizofrenie. En dan gaat dat op zichzelf een spelleke spelen en dan wordt het een gevaarlijke toestand hoor.

kabu: Ik noem ze mijn duistere muze.

François: : Ze heeft het zelf gecreëerd, een beetje. Dan denk ik: Let op hé meisje, die reus van een schaduw, die hebben we meestal allemaal zelf opgebouwd hé. Zolang dat dat een klein vriendje is gaat dat nog, in het begin is dat plezant!
Maar als dat een reus geworden is die ineens voor haar staat en die zegt zo van: 'Héla, wat is 't, doet gij niks meer aan mij?'. Tjonge tjonge toch zeg. Dan zegt zij: 'Wie bent gij?'.
'Hoezo?' zegt die reus dan, 'gij hebt mij gemaakt en nu kent gij mij precies niet meer!'. Ongelooflijk jongste.

kabu: 'I'm the best' zegt ze steeds. ik belde haar gisteren en vroeg hoe ze haar verdere leven zag. Ze antwoordde: 'Alleen verder, ik zal mijn villa met zwembad wel alleen verdienen, ik wil geen mannen meer in mijn leven.'
François: Dat is een sprookje! Dat is sneeuwwitje! Een villa met een zwemdok... Dan denk ik: als ge ze die morgen geeft...

kabu: Dat was ik ook aan't denken. Als ik aan de symboliek van haar doel denk, dan denk ik aan een groot huis met veel kamers waar ze van de éné kamer naar de andere kan lopen. Waar dat niemand is.

François : De grote villa ... de symboliek daarvan is 'de bescherming in de volmaaktheid'. Dus ze wilt geen gebreken, ze wilt een huis met volmaaktheid. Dat is de grote villa hé! Geen gewoon huiske of een hutteke. 'Nee, nee' zegt ze, 'en pas op, niet alleen een villa, er moet nog een zwemdok bij.'
Het kan zijn dat je met depressies geconfronteerd wordt in je villa dat ge spijt zult hebben dat ge een zwemdok hebt want dat ge dan in uw zwembad springt...

kabu: Lacht (triestig)

François: Dan denk ik: let op hé, da's de waanzin hé! Weet ge waarom? Dan zich gaan verdrinken of verzuipen in die luxe, omdat ze dan, wanneer ze het zou verworven hebben, geen hoger beeld heeft van dromen. Dus dan heeft ze het bereikt en als het haar dan niet de bevrediging geeft, die ze nu denkt daarin te kunnen vinden, dan is het fataal. Dan denk ik: 'schatteke, als gij een rijke man zou vinden hé, met een villa, daar blijft gij nog geen zes maanden bij!'
Wat een verhalen allemaal...
__________________
🐸 & 🐸
kabu is offline  
Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.