Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Kennis omtrent mijzelf

Kennis omtrent mijzelf Bewust worden van mijn eigen aardigheden en de hulp van forumgenoten daarbij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 February 2013, 19:21   #161
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Noroc !
Ik hoop dat je nu alleen maar 1 fles mee gepakt hebt, uit de schuur, want als je voor mij ook 1tje hebt, sla ik Hans mee op zijn kop!. Noroc Mars!..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:22   #162
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Geen of wel goede bedoelingen wil ik wel nader toelichten.

Met niet goed, bedoel ik dat er eigenlijk eigenbelang achter een "goede" bedoeling naar de ander zit, niet om te wijzen of te meppen, maar om dat van jezelf proberen te zien.
Je zou ook het hechtingverhaal er bij kunnen halen,......

Zo kan ik mij bv heel eenzaam voelen en dan iemand "verassen" met een leuk bezoekje, bloemetje of wat dan ook.
Doe ik dat echt voor die ander of om mijn eenzaamheid te verdrijven?
Ga ik op een forum om mezelf te verrijken, of juist om het niet aan te durven?
Is een excuus welgemeend of alleen om een "leukere" sfeer te krijgen.

Ik weet niet of dit zo verkeerd is, met het proberen te doorzien ben ik wel mee bezig.
Zijn mijn bedoelingen zoals ik ze denk te zien, en zelfs al zie ik van niet waarom ga ik er dan soms toch mee door?

Bij Mihaela meen ik herkenning te zien, en mijn vermelding daarvan zal eerder poging tot zelfhulp zijn dan dat ik Miha iets bij wil brengen,.....hoe edel dat ook soms kan voelen.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:27   #163
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Geen of wel goede bedoelingen wil ik wel nader toelichten.

Met niet goed, bedoel ik dat er eigenlijk eigenbelang achter een "goede" bedoeling naar de ander zit, niet om te wijzen of te meppen, maar om dat van jezelf proberen te zien.
Je zou ook het hechtingverhaal er bij kunnen halen,......

Zo kan ik mij bv heel eenzaam voelen en dan iemand "verassen" met een leuk bezoekje, bloemetje of wat dan ook.
Doe ik dat echt voor die ander of om mijn eenzaamheid te verdrijven?
Ga ik op een forum om mezelf te verrijken, of juist om het niet aan te durven?
Is een excuus welgemeend of alleen om een "leukere" sfeer te krijgen.

Ik weet niet of dit zo verkeerd is, met het proberen te doorzien ben ik wel mee bezig.
Zijn mijn bedoelingen zoals ik ze denk te zien, en zelfs al zie ik van niet waarom ga ik er dan soms toch mee door?

Bij Mihaela meen ik herkenning te zien, en mijn vermelding daarvan zal eerder poging tot zelfhulp zijn dan dat ik Miha iets bij wil brengen,.....hoe edel dat ook soms kan voelen.
pff, ik denk dat als jij hier lang genoeg op het forum blijft Hans, ik je toch dankbaar ga worden. Je onbewustheid, en miezerigheid maakt me woest. IK zal je zo een klap op je smoel kunnen geven, als je nu dicht bij mij zou zijn..

Kom eens hier!..


Dat zo een blinde mij wilt helpen, kan ik ook als humor zien.
Help jezelf man, strompelige...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:30   #164
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik heb ons gesprek niet als goed ervaren Ulla. Het was prettig, voor heel even was,vanuit ons beide de kant, bereidheid om het gesprek aan te gaan. Het eindigde precies waar wij begonnen waren. Het heeft voor mij niets gebracht. Fijn dat wij bereid waren om het gesprek aan te gaan, maar als wij vervolgens precies uit komen waar wij begonnen waren, wat is het goeie aan?
Ook dat jij niet inziet wat Hans doet, geeft mij aan dat jij echt naïef bent,en je snel laat beïnvloeden.

Dat gestook van Hans, en misbruik maken van een situatie die disharmonie weergeeft, alleen om zijn eigen ego te bevestigen vind ik zo een onbewuste daad, dat ik verder me los maak van dit gesprek.

Het had interessant kunnen zijn, als wij het werkelijk aangegaan waren.
Als ik interessant wil gaan doen, bel ik wel de boulevard pers.
Alle gekheid op een stokje, jij be?indigt een gesprek wat al ge?indigd was.
Omdat iemand nog een keer een opmerking maakt die jou niet aanstaat? Wat kan mij het ego en een onbewuste daad van Hans schelen, dat is jou stokpaardje.

Bespaar me dat aub en vecht dat met hem zelf uit als je daar gelukkig van wordt. Wie laat zich hier nu beïnvloeden?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:35   #165
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Als ik interessant wil gaan doen, bel ik wel de boulevard pers.
Dit is interessant doen nu Ulla. Het gaat je goed!.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:37   #166
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Dus heel stoer zeggen geen tijd aan mij te verdoen en toch gelijk weer reageren,....
Morgen maak je het weer goed met lieverd enzo, om dan weer te gaan meppen,....guy blijft wel lekker uit de klappen nu!

cu plăcere
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:43   #167
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard Rood lapje..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Is een excuus welgemeend of alleen om een "leukere" sfeer te krijgen.
Hans, als je in staat was om te beseffen dat jij op het forum als een stier op mijn letters strompelde, omdat jij meende iets in te zien, dan zou je ook oprecht je excuses welgemeend hier kunnen typen.
Ik voelde jouw benadering als agressief, en ook al sloot ik me voor je felheid vanaf je eerste benadering, toch raakte mij dat.
Als jij uit besef je excuses aan zou bidden, zal ik je direct vergeven.
Nee, een excuus is niet om leukere sfeer te krijgen in dit geval, maar uit besef dat je (energetisch) te ver bent gegaan. En dat ik daar agressief van werd, kan je je ook afvragen of het niet een heel natuurlijk en dierlijke daad was, dat verdient naar je toe kwam.
Mijn luchtte het op iig, mijn uiting, jouw excuses zouden jou ook kunnen bevrijden!.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:44   #168
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht

Met niet goed, bedoel ik dat er eigenlijk eigenbelang achter een "goede" bedoeling naar de ander zit, niet om te wijzen of te meppen, maar om dat van jezelf proberen te zien. Je zou ook het hechtingverhaal er bij kunnen halen,......

Zo kan ik mij bv heel eenzaam voelen en dan iemand "verassen" met een leuk bezoekje, bloemetje of wat dan ook.
Eigenbelang en anderbelang zijn dualiteiten en net zo goed een geheel.
Dit als goed of fout zien geeft afscheiding en grenzen aan. ( Zelfbehoud).
Samensmelting begint als beide Het (Zelfde) dienen. Eenheid. Jou vreugde is mijn vreugde. En jou pijn is mijn pijn. Zonder dat je je in een van die twee hoeft te verliezen. En dat is onschuld en na?viteit. En die heb je goed gezien bij mij.

Ik heb er geen last van omdat wel of niet goede bedoelingen voor mij niet aan de orde zijn. Kijk er niet eens meer na. Hoewel dit klopt niet helemaal.
Ik let wel op en laat mij niet oplichten of ga met enge figuren mee.
Maar verder boeit het mij niet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:53   #169
Hans
Asprirant lid
 
Geregistreerd: 21 February 2013
Berichten: 0
Standaard

Vat het maar weer verkeerd op, maar de bijdrages van jou op het forum die ik erg helder vind(die zijn er genoeg) zijn altijd veel beter gespeld dan de "onbewuste".
Je reageert nu als in een hoek gezet, als kwetsbaar, als een minder iemand, dat uit zich ook in je onzorgvuldige schrijven/uiten.
En hoe hard je ook schreeuwt of mept, zo zie ik jou in ieder geval niet.
Hans is offline   Met citaat reageren
Oud 26 February 2013, 19:56   #170
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk bericht
Vat het maar weer verkeerd op, maar de bijdrages van jou op het forum die ik erg helder vind(die zijn er genoeg) zijn altijd veel beter gespeld dan de "onbewuste".
Je reageert nu als in een hoek gezet, als kwetsbaar, als een minder iemand, dat uit zich ook in je onzorgvuldige schrijven/uiten.
En hoe hard je ook schreeuwt of mept, zo zie ik jou in ieder geval niet.
probeer nog een keer, want ik snap er niets van.

Zijn wij nu vrienden, of hebben wij nog steeds ruzie?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paranormal begaafd Mihaela Beginnend zelfonderzoek 8 21 January 2021 21:38
DVD leven in helder bewustzijn. Heerda Eckhart Tolle 294 7 October 2014 13:52


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.