Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Gepriegel in de marge > Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek Zin en onzin aangaande gedegen zelfonderzoek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 September 2014, 23:21   #161
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ik zou niet zoveel moeite doen met dat knippen en plakken, Nadje leest zich nooit in, ze ziet wat en reageert en dan zit jij goedbedoeld in je spaarzame tijd uit je eerdere quotes een antwoord voor haar te formuleren terwijl zij weigert zich in te lezen.
Oke, is Looro ook zo? want die heb ik ook wat vragen gesteld een dag of wat terug.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 00:44   #162
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht

....aaahh Renoir, ik wist wel dat je het kon....!!

Zie je wel, leuteren is veel leuker dan zelfonderzoek!!

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 01:13   #163
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Oke, is Looro ook zo? want die heb ik ook wat vragen gesteld een dag of wat terug.
@ Ben

Wellicht liet ik de laatste dagen het een en ander voorbij gaan in dit draadje.
Ik herinner mij dat je mij een vraag had gesteld naar 'bevindingen met het manifeste' (zie q. #122).
Ik moet je al meteen zeggen dat als er al bevindingen zijn in het zelfonderzoek, deze niet overdraagbaar zijn en ook, wat gevonden is zich niet direct leent daarover uit te weiden.
Zo 'weet' ik wat het is om in de Geest te zijn (het manifeste) door met de kracht ervan tot leven te komen. Maar als ik mijn woorden hier lees dan hebben zij in de verste verte niets met die kracht te maken. In tegendeel zij wenden er van af.
Daarom is het goed na te gaan hoe het zelfonderzoek 'begint'. Hoe weet je dat iets begint waarvan je in het geheel geen notie hebt? Dat niet-weten vormt het begin en wordt vervolgens zelfonderzoek.
Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 01:17   #164
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Bekijk bericht
Oke, is Looro ook zo?
Wie moet ik dan zijn als ik ook zo niet ben?
Looro
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 01:47   #165
habbuthabnot
Vicaris
 
habbuthabnot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 October 2011
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
@ Ben


Ik moet je al meteen zeggen dat als er al bevindingen zijn in het zelfonderzoek, deze niet overdraagbaar zijn en ook, wat gevonden is zich niet direct leent daarover uit te weiden.

Looro
@ Ben

Ben, lees hetgeen Looro hier schrijft nu nog eens een keer of tien achter elkaar en laat het diep tot je doordringen.
Veel beter dan dit wordt het niet!

Veel meer dan suggesties doen omtrent hetgeen jij zou kunnen ondernemen om zelf tot inzichten te komen is er niet.
Looro's resultaten van onderzoek, of die van mij, betekenen absoluut en totaal NIETS voor jou.

De wijzen in de traditie spreken dan ook nooit over deze zaken.
Zij beperken zich tot het uiterst noodzakelijke.
Een suggestie, een aanwijzing, meer niet.

Een forum als dit of om het even welk online medium schiet per definitie hopeloos tekort als het gaat om uitwisseling in dit kader.

Lees Looro!
Lees Looro!

Hab
habbuthabnot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 06:44   #166
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door habbuthabnot Bekijk bericht
@ Ben

Ben, lees hetgeen Looro hier schrijft nu nog eens een keer of tien achter elkaar en laat het diep tot je doordringen.
Veel beter dan dit wordt het niet!

Veel meer dan suggesties doen omtrent hetgeen jij zou kunnen ondernemen om zelf tot inzichten te komen is er niet.
Looro's resultaten van onderzoek, of die van mij, betekenen absoluut en totaal NIETS voor jou.

De wijzen in de traditie spreken dan ook nooit over deze zaken.
Zij beperken zich tot het uiterst noodzakelijke.
Een suggestie, een aanwijzing, meer niet.

Een forum als dit of om het even welk online medium schiet per definitie hopeloos tekort als het gaat om uitwisseling in dit kader.

Lees Looro!
Lees Looro!

Hab
Het is mij al wat jaren duidelijk dat communicatie over deze bevindingen zo goed als niets kan verduidelijken omtrend de bevinding (en) zelf. Dit constateren is voor mij een beter communiceren hierover.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 06:49   #167
Ben
Vicaris
 
Geregistreerd: 19 September 2014
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
@ Ben

Wellicht liet ik de laatste dagen het een en ander voorbij gaan in dit draadje.
Ik herinner mij dat je mij een vraag had gesteld naar 'bevindingen met het manifeste' (zie q. #122).
Ik moet je al meteen zeggen dat als er al bevindingen zijn in het zelfonderzoek, deze niet overdraagbaar zijn en ook, wat gevonden is zich niet direct leent daarover uit te weiden.
Zo 'weet' ik wat het is om in de Geest te zijn (het manifeste) door met de kracht ervan tot leven te komen. Maar als ik mijn woorden hier lees dan hebben zij in de verste verte niets met die kracht te maken. In tegendeel zij wenden er van af.
Daarom is het goed na te gaan hoe het zelfonderzoek 'begint'. Hoe weet je dat iets begint waarvan je in het geheel geen notie hebt? Dat niet-weten vormt het begin en wordt vervolgens zelfonderzoek.
Looro
Oke.
Ben is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 09:17   #168
Rennie
Missionaris
 
Rennie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 April 2010
Berichten: 275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Renoir het bedroefd mij zeer hier afscheid te moeten nemen, maar ik zal je je zin geven. Je maakt me het schrijven hier onmogelijk. Mijn aanwezigheid is hier niet gewenst, dus je mag me uitschrijven.
Het is stug volhouden aan de kruk (die geprobeerd wordt onderuit te schoppen) die de wankele gedachten onderstut, strekt tot vermeende onmacht het anders te kunnen doen dan altijd gedaan, die de rode draad weigert te zien van alle voorgaande onbereidheid de alsmaar voorgehouden les een keer te moeten gaan leren met als enige uitweg de onvermijdelijke mentale capitulatie om vooral maar niet naar die steeds veranderlijke waarheid (wie is de ik die zin geeft) te hoeven kijken omdat daar tot vervelende toe op gewezen blijft worden.

Een onvoorwaardelijk liefhebbende Renoir KiSs.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 09:26   #169
Mars
Sterrestof
 
Mars's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 February 2012
Berichten: 216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bramano Bekijk bericht
Ik moet je al meteen zeggen dat als er al bevindingen zijn in het zelfonderzoek, deze niet overdraagbaar zijn en ook, wat gevonden is zich niet direct leent daarover uit te weiden.
Zo 'weet' ik wat het is om in de Geest te zijn (het manifeste) door met de kracht ervan tot leven te komen. Maar als ik mijn woorden hier lees dan hebben zij in de verste verte niets met die kracht te maken. In tegendeel zij wenden er van af.
Daarom is het goed na te gaan hoe het zelfonderzoek 'begint'. Hoe weet je dat iets begint waarvan je in het geheel geen notie hebt? Dat niet-weten vormt het begin en wordt vervolgens zelfonderzoek.
Wakan Tanka is the Sioux name for the Great Spirit or Great Mystery. Wakan Tanka is
thought of the creator of the world or universe; believed to be the All-Providing One.
This Spirit is paid reverence as providing for the needs of everyone. This reverence is
displayed when the people honor the four directions, the Sun, Mother Earth, and their
fellow man because these are Wakan Tanka's creation; when honoring them, people honor
the spirit of Wakan Tanka which resides within each of them. The American Native does
not attempt to describe this Great Power that Created All because "it is a Mystery," they
advise, "leave it alone; no one describe such a vast mystery."
Since it is traditional for the American Indian people not to argue over religious concepts,
considering such arguments foolish, they invite everyone, especially the rainbow people, to
join them, each in their own way and expression, in the reverence of Wakan Tanka.
Mars is offline   Met citaat reageren
Oud 29 September 2014, 10:58   #170
Looro
Jubilaris
 
Looro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 October 2011
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mars Bekijk bericht
Wakan Tanka is the Sioux name for the Great Spirit or Great Mystery. Wakan Tanka is thought of the creator of the world or universe; believed to be the All-Providing One. ...
Mooi !
Looro is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.