|
Eigen forum beheer Uitsluitend voor alternatieve zoekers |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
9 March 2021, 17:26 | #1781 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Als 'bewustzijn' of hoger bewustzijn? Of is er alleen het overgeven zonder daar verder een uitleg over te kunnen geven? |
|
9 March 2021, 17:42 | #1782 | |
Vicaris
|
Citaat:
Ik deel het niet in. Ben alert naar binnen gericht en zie dan dat mijn wil aan het roer is. Die wil die wil niet maar " ik" weet wel beter. Als ik dat toelaat volgt daarop als vanzelf overgave. Ik noem het laten gebeuren in vertrouwen, zoiets. Dus zoiets als jouw laatste vraag. |
|
9 March 2021, 18:37 | #1783 | |
Kasuaris
|
Citaat:
|
|
18 March 2021, 17:53 | #1784 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Jouw schrijven hier heeft ook niets met mij, of met een ander te maken, ook al denk jij van wel. Ieder persoon schrijft hier voor zichzelf. Kijk naar wat jou werkelijk beweegt om hier te schrijven. Wat mij beweegt is zelfkennis/zelfonderzoek. Als het jou niet bevalt hoe ik dat doe, is het jouw probleem, en niet de mijne. Ik heb jouw letters hiernaartoe gesleept, om het draadje van Nowee niet weer in een 'Bassie draadje' te laten verzanden. Jij laat niemand meer iets typen wat niet in jouw straatje past. Trouwens, dat heb jij nooit gedaan, daarom dat het forum altijd een slagveld is geweest. Jouw innerlijke uit zich in het uiterlijke van het forum. Haal daar uit je conclusies. Het forum is jouw spiegel. Als jij een keer ophoudt met mensen trachten te sturen naar een door jou gewenste uitkomst, en een door jou gewenste beeld van wat zelfkennis/zelfonderzoek is, dan pas heb jij rust. Voor die tijd vecht je tegen jouw eigen controledrang, en tegen jouw sterke sturingsdrang. Jij bent de laatste tijd bezig met getallen, en steeds proberen indruk te maken door te blijven herhalen dat het '10 jaar' lang men hier schrijft, alsof het een hele leven is. Al was het een hele leven, zo wat? Jij schrijft hier ook vanaf hat begin, en toen ging jij ook iedereen beschuldigen van er 'geen zelfonderzoek doen', en nu doe jij dat nog steeds. Jij bent dus ook langer dan tien jaar aan het vechten tegen de verschijnselen. Denkbeeldigheid op en top! Het lijkt alsof jij voelt dat de dood nadert, en jij in paniek ervoor wil zorgen dat mensen maar gauw zelfonderzoek gaan doen. Dat wat jij meent dat zelfonderzoek is. Terwijl jij degene is die verzuimt. Langer dan 10 jaar ben jij aan het roepen: "Doe zelfonderzoek!" "Doe gzoz!" "Doe deugdelijk zelfonderzoek!" Jij roept tegen jezelf ! |
|
18 March 2021, 18:00 | #1785 |
Kasuaris
|
Dit gaat over persoonlijke perikelen, daar hou ik me verre van.
|
18 March 2021, 18:02 | #1786 |
Kasuaris
|
|
18 March 2021, 18:05 | #1787 |
Kasuaris
|
|
18 March 2021, 18:25 | #1788 | |
Kasuaris
|
Citaat:
Werkelijk geven is het niet door de strot duwen, bashen, kleineren, opdringen. Het kan ook niet gegeven worden als het niet ontvangen wordt. Je denkt misschien dat het forum als naslagwerk kan fungeren, maar je ontneemt nu de rust en de ruimte aan de mensen die op dit moment bezig zijn. Laat iemand 'struikelen' en zijn omweg nemen, of in ieder geval is dat wat jij denkt over degene die jij steeds lastig valt. Het hoeft uiteraard niet te kloppen wat jij denkt. Hoe dan ook, met bashen bereik jij niets! |
|
19 March 2021, 00:39 | #1789 |
Actuaris
|
|
19 March 2021, 00:43 | #1790 |
Kasuaris
|
Oh ja, Mihaela had me uitgenodigd voor zijn arena.
Sorry, helemaal vergeten om de strijd aan te gaan. Een ander keertje misschien? |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|