Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Bewustwording > We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1

We ervaren afgescheidenheid maar zijn 1 Zo is dat bedoeld te zijn maar is niet wat we zijn.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 July 2012, 21:10   #11
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Als je aan het Onderzoek deel wilt nemen Esradha geef gewoon je antwoord in de vorm van Ja of Nee. Ik weet niet meer wat jouw mening op een ander draadje was.

Als je geen deel wilt nemen aan dit draadje kan je ook laten.

Het komt ietwat aanvallend over, je reactie op mij, merk ik. Vind ik jammer dat jij de aandacht weg neemt van dat wat volgens mij van belang is op dit draadje, en dat is: Vind je dat iemand een tweede kans mag krijgen??
Dat bedoel ik nu met vrijheid van mogen reageren hoe men zelf erin staat.
Mensen reageren op hun manier en dat moet wel kunnen. Maar als het dan niet zo gaat als men in zijn zin heeft, wordt men even georderd volgens voorwaarden te antwoorden. Mihaela, dan moet je marionetten bevragen en die van tevoren programmeren. We zitten hier niet in de klas en juf heeft het even niet meer voor het zeggen. Snap je dat niet gewoon?

Heb zelf ook iemand in mijn omgeving die vaak geen antwoord geeft waarvan ik vind dat deze niet relevant zijn op mijn vragen.

Kan ik twee dingen doen, mij doodergeren en het persoonlijk nemen of gewoon nog een keer vragen met het verzoek nu wel goed te antwoorden. Soms heb ik daar ook last van, maar moet diegene zich daar dan per definitie maar aan mij aanpassen? Het 2de is dan ook vaak nodig.

En van het 2de leerde ik meer van dan dat diegene altijd
maar op mijn voorwaarden functioneert/communiceert.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 21:16   #12
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Dat bedoel ik nu met vrijheid van mogen reageren hoe men zelf erin staat.
Klopt als een bus Ulla, bevalt jou mijn manier van reageren dan niet?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Kan ik twee dingen doen, mij doodergeren en het persoonlijk nemen of gewoon nog een keer vragen met het verzoek nu wel goed te antwoorden.
Je bent soms echt wazig Ulla, dat deed ik juist net. Ik stelde aan haar opnieuw de vraag.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 21:30   #13
Nadje
In memoriam
 
Nadje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 April 2010
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Is dit een Ja of een NEE van jouw kant?
Eerst maar 's dit:

http://www.youtube.com/watch?v=rGY0zvIkOvI
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 21:31   #14
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Je stelt voorwaarden aan reacties en geeft geen vrijheid om te reageren, want je vroeg mij om anders uit het draadje weg te blijven. Wat dat betreft lijk je wel op Anja...

Als je alleen maar ja of nee wilt, is een poll wellicht een idee. Er valt ook niet veel te onderzoeken als het een gesloten vraag is met enkel ja of nee als antwoord.

Anja heeft al meer dan 1 kans gehad, ik voel mij niet genoodzaakt haar nog een kans te geven. Maar dat is ook niet aan mij om te besluiten. Als ze er is, dan is ze er. Als ze er niet is, dan is ze er niet.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 21:58   #15
Aart
Jubilaris
 
Geregistreerd: 6 August 2011
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Als ze er is, dan is ze er. Als ze er niet is, dan is ze er niet.
Esradha, ik wilde eerst vragen of je mij als je discipel wilt aanvaarden.

Zoveel wijsheid, het werd er zelfs in de straat helemaal stil van.

Maar ja toen kwam dat denken en dat zei; ja maar ze schijnt hier niet te zijn maar het gaat toch over haar, is ze er nou wel of is ze er nou niet, ik weet het niet meer.

Heb ik ook als ik muziek van bv Michael Jackson hoor, dan denk ik; hoe kan dat nou, die is toch dood.

Lijkt me wel wat; als iets er niet meer is dan mag het er ook niet meer zijn.

Wonderlijk, die mensch.
Aart is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 22:13   #16
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Klopt als een bus Ulla, bevalt jou mijn manier van reageren dan niet? Je bent soms echt wazig Ulla, dat deed ik juist net. Ik stelde aan haar opnieuw de vraag.
Het maakt mij niet uit, ik ben veel gewend thuis. Maar als iets mij opvalt, dan zeg ik het gewoon, mijn manier van uiten. En ik heb toch conform jou vraag gereageerd? Ik had eerst ook de neiging om andere vragen te stellen. Maar ik begrijp ook dat je graag antwoord op je vraag hebt. En vond het ook een leuke en boeiende vraag. Maar om je dan aangevallen te voelen, als iemand toch anders reageert? Waar komt dat vandaan?

Je stelde ook zeker opnieuw de vraag maar je benoemde wel de voorwaarden. Esje spreekt uit wat ik er bij dacht. Het is ook een vorm van controle, grip op de situatie willen houden. Ik herken het van mezelf. Zoals ik al zei, ik heb er dagelijks mee te maken. En ik heb toch echt moeten leren, diegenen zo te nemen zoals die is en ik weet nu ook waarom dat zo werkt. En het is in te zien. Zelfs voor mij hahah.

Liefde vind ik belangrijker dan al die voorwaarden en voorstellingen waaraan iemand moet voldoen. Wat mij betreft is er daardoor een wereld voor mij open gegaan. En natuurlijk lukt het mij ook niet altijd en krijg ik er soms een punt hoofd van. En ik heb toch ook zo mijn dingen, en dat wordt ook voor lief genomen.

Het leeft gewoon fijn zo en dat gun ik iedereen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 22:20   #17
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Je stelt voorwaarden aan reacties en geeft geen vrijheid om te reageren, want je vroeg mij om anders uit het draadje weg te blijven. Wat dat betreft lijk je wel op Anja...

Als je alleen maar ja of nee wilt, is een poll wellicht een idee. Er valt ook niet veel te onderzoeken als het een gesloten vraag is met enkel ja of nee als antwoord.

Anja heeft al meer dan 1 kans gehad, ik voel mij niet genoodzaakt haar nog een kans te geven. Maar dat is ook niet aan mij om te besluiten. Als ze er is, dan is ze er. Als ze er niet is, dan is ze er niet.
Ik open een draadje met een vraag, en ja, dan ben ik benieuwd naar wat men er van denkt.
Ik vind het niet zo gek om benieuwd te zijn naar het antwoord als ik een vraag stel.
Volgens mij schuilt er jouw moeite hier, moeite met overwegen als iemand een tweede kans mag krijgen of niet.
Zoek het voor jezelf uit, schrijf gerust wat je wilt, ik trap er niet meer in, in jouw controlerende houding.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 22:22   #18
Ulla
Jubilaris
 
Ulla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 January 2011
Berichten: 178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ik open een draadje met een vraag, en ja, dan ben ik benieuwd naar wat men er van denkt.
Ik vind het niet zo gek om benieuwd te zijn naar het antwoord als ik een vraag stel.
Volgens mij schuilt er jouw moeite hier, moeite met overwegen als iemand een tweede kans mag krijgen of niet.
Zoek het voor jezelf uit, schrijf gerust wat je wilt, ik trap er niet meer in, in jouw controlerende houding.

Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 22:23   #19
Esradha
Vicaris
 
Esradha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 October 2011
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Volgens mij schuilt er jouw moeite hier, moeite met overwegen als iemand een tweede kans mag krijgen of niet.
Ik heb al antwoord gegeven.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 20 July 2012, 22:27   #20
Mihaela
Kasuaris
 
Geregistreerd: 9 July 2011
Berichten: 626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Ik heb al antwoord gegeven.
Ik heb uit je antwoord niet kunnen begrijpen of jij vindt dat iemand een tweede kans mag krijgen of niet.
Ik geloof dat een ieder een mening heeft.
Jouw mening heb ik niet uit kunnen maken uit je teksten, in de zin: ik kan voor mezelf niet vertalen of het een Ja is .. of een Nee..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn in GMT (+ 1:00 uur), het is in deze tijdzone nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.15 by Renoir
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.